Icon
Mira Vaurula on IAB Finlandin uusi Head of Business Development IABlogi

Mira Vaurula on IAB Finlandin uusi Head of Business Development

07.01.2020

Kuva: Saara Autere

Mira Vaurula aloittaa 7.1.2020 IAB Finlandin palveluksessa tittelillä Head of Business Development. Hän vastaa muun muassa IAB:n koulutus- ja tapahtumaliiketoiminnan kehittämisestä sekä liiketoiminnan tuloksesta. Vaurula siirtyy IAB:n palvelukseen seitsemän Sanoma-vuoden jälkeen.

Sanomilla hän on työskennellyt mm. Product Manager - ja Development Manager -tehtävissä ja omaa siten kokonaisvaltaisen osaamisen digitaaliseen mainonnan ja markkinoinnin kentästä. IAB:lle Vaurula tuo oman ammattillisen osaamisen lisäksi aktiivista ja eteenpäinkatsovaa asennetta.

- Odotan suurella mielenkiinnolla uusia haasteita. On hienoa päästä jatkamaan saman alan parissa, mutta nyt uudesta näkökulmasta. IAB on tuttu jo vuosien takaa ja olenkin ehtinyt Sanomalla osallistumaan niin seminaareihin, työryhmiin kuin IDM-koulutusohjelmaankin. IAB:n missio digimainonnan kentän rikkauden säilyttämiseksi on mielestäni erittäin tärkeä ja jatkossa pääsen ylpeydellä edistämään samaa hienoa tavoitetta, Vaurula kertoo.

Toivotamme uuden osaajamme lämpimästi tervetulleeksi iloiseen ja aikaansaavaan IAB Finland -perheeseen!

18.11.2022

Videomainonnalla menee kovaa Euroopassa ja Suomessa

IAB Europe julkaisee vuosittain AdEx Bencmark raportin, joka mittaa ja arvioi Euroopan digitaalisen mainonnan panostuksia kattaen kaikkiaan 28 eri markkinaa. Tästä täydessä AdEx raportissa kuvataan eri formaattien ja kanavien vaikutukset Euroopan digitaaliseen mainontaan, joka päätyi 30,5 prosentin vuotuiseen kasvuun vuonna 2021. Euroopan koko digitaalisen mainonnan panostukset olivat vuonna 2021 92 miljardia euroa.

lue lisää

15.11.2022

IAB Jäsenesittely: Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

lue lisää

01.11.2022

Miten julkaisija voi aloittaa brand safety -työn?

Bränditurvallisuus eli brand safety on ollut digitaalisessa mainonnassa puheenaiheena jo vuosia. Sen tärkeys on vain korostunut viime vuosien tapahtumien - maailmanlaajuisen pandemian sekä Ukrainassa sodittavan sodan – takia. Varsinkin uutismediat ovat joutuneet arvioimaan tarkasti millaisessa sisällössä on sopivaa näyttää mainontaa, ja onko asiassa niin sanottuja harmaan sävyjä. Toinen tärkeä alue bränditurvallisuuden kannalta ovat palvelut, joissa sisältö on kävijöiden itse tekemää ja julkaisemaa, kuten myynti-ilmoitukset, blogit, vlogit yms., jotka kaikessa runsaudessaan voivat olla aivan laidasta laitaan; erittäin turvallista, tai erittäin haitallista brändeille.

lue lisää

24.10.2022

Brand Safetyn customointi mainostajaa varten

IAB Finlandin Mainonnan laatu -työryhmä toteuttaa syksyn aikana bränditurvallisuuteen liittyviä infograafeja, joiden tarkoitus on antaa mainostajille, toimistoille sekä julkaisijoille konkreettisia vinkkejä siitä, miten Brand Safetyn kanssa päästään konkreettisesti liikkeelle.

lue lisää