
Mediaansa sopivaa mainontaa
Mediaansa sopivaa mainontaa
Nelonen Median ja IAB Finlandin #Show-videosarjan uusimmassa jaksossa perehdytään natiivimainonnan mahdollisuuksiin.
Nelonen Median ja IAB Finlandin #Show-videosarjan uusimmassa jaksossa median ja mainonnan ammattilaiset ruotivat digiympäristössä tapahtuvaa natiivimainontaa. Ohjelma on katseltavissa Nelonen Median sivuilla.
Keskustelemassa natiivimainonnasta Nelosen studioilla ovat A-lehtien verkkopalvelupäällikkö ja IAB Finlandin natiivimainonnan työryhmän puheenjohtaja Anna Kurkela, IL-median markkinointijohtaja Minna Mäkinen sekä Dinglen asiakaspäällikkö Jesse Ketonen. Keskustelua luotsaa Marko Siltala.
Natiivimainonta on yksi viime aikojen muotitermeistä digitaalisessa mainonnassa. Uusi ilmiö se ei ole, sillä mediaansa sopivaa maksettua mainontaa on tehty pitkään printin puolella. Digitaalisissa kanavissa natiivimainonnan kirjo on runsas, mistä vieraat esittelevät onnistuneita esimerkkejä.
Nelonen Media ja digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin järjestö IAB Finland käynnistivät keväällä 2014 digimainontaa käsittelevän #Show-videosarjan, joka pureutuu digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin puheenaiheisiin ja kutsuu alan asiantuntijat keskustelemaan aiheesta kameroiden eteen.
Verkossa julkaistavan #Shown tavoitteena on lisätä alalla toimivien ihmisten ja yritysten asiantuntemusta sekä vauhdittaa digitaalisen mainonnan kasvua.
Lisätietoja
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry
etunimi.sukunimi@iab.fi, 040 543 9165
IAB Finland ry on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin etujärjestö, jonka jäsenistöön kuuluu yli sata jäsenyritystä. Jäsenyritykset ovat digitaalisia medioita, mainostajia, mediatoimistoja, luovia toimistoja, tutkimuslaitoksia, analytiikkapalvelujen tarjoajia, internetteknologiaa kehittäviä yrityksiä sekä mainosverkostoja. IAB Finland on IAB Europen jäsen.
Nelonen Media on kasvava ja kehittyvä sähköinen monimediatalo. Kanavabrändeihimme kuuluvat mainosrahoitteiset tv-kanavat Nelonen, Jim ja Liv, maksu-tv-kanavat Nelonen Nappula, Nelonen Maailma, Nelonen Prime ja Nelonen Pro, radiokanavat Radio Aalto, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, GrooveFM ja Metro Helsinki, netti-tv Ruutu sekä kaikkien kanavien verkko- ja mobiiliratkaisut. Nelonen Media on osa Sanomaa.
21.03.2023
IAB Jäsenesittely: NØRR3 ja Anni Honkaniemi
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa NØRR3 ja Anni Honkaniemi
lue lisää21.03.2023
MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset
Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.
lue lisää21.03.2023
IAB Studio: Metaversumi - matka tulevaisuuden virtuaalimaailmoihin
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Kristiina Banda ja Kalle Heinonen Adobelta. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa metaversumista ja sen käyttömahdollisuuksista. Mikä on metaversumi ja miten se palvelee esimerkiksi mainostajaa?
lue lisää06.03.2023
Digitaalinen ulkomainonta 30 % kasvussa vuonna 2022
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2022 oli noin 46,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua on hieman alle 30 % kun vastaavana aikana koko ulkomainonnan markkina kasvoi 21 %.
lue lisää