Jäsenkirje 12/14: Blogiyhteistyön opas ilmestynyt, mittaustyöryhmä uudistuu
Blogiyhteistyön opas on ilmestynyt!
IAB Finlandin Blogiyhteistyön opas tarjoaa hyödyllisiä ja konkreettisia vinkkejä entistä menestyksekkäämmän yhteistyön tekemiseen. Opas esittelee suomalaista blogikenttää ja erilaisia yhteistyön muotoja sekä annetaan vinkkejä niin briiffin laatimiseen kuin tulosten seurantaan.
Lataa ilmainen opas täältä!
Muista myös: Online-videomainonnan opas, Datan hyödyntäminen digimainonnan kohdentamisessa
#Show: ”Sosiaalinen media on parasta mitä TV:lle on tapahtunut”
Nelonen Median ja IAB Finlandin #Show-videosarja jatkuu! Uusimmassa jaksossa paneudutaan sosiaaliseen mediaan ja televisioon. Somen mahdollisuuksista niin lineaarisen TV:n tukena kuin digitaalisessa ympäristössä ovat keskustelemassa Kati Riikonen DNA:lta, Antti Leinomediatoimisto GroupM:stä, Mari Rasimus MTV:ltä sekä Tero Honkala Nelonen Mediasta.
Katso uusin jakso täältä!
The Professional Diploma in Digital Marketing -koulutus käynnistyy tammikuussa, vielä ehdit mukaan
IAB Finland kouluttaa digimarkkinoinnin huippuosaajia. IDM-koulutuksella nostat markkinointiosaamisesi uudelle tasolle ja liityt digiammattilaisten kärkikaartiin!
IDM-koulutusohjelma on Englannin johtavan markkinointi-instituutin Institute of Direct and Digital Marketing IDM:n virallinen, tutkintoon tähtäävä opintokokonaisuus. Vastaavia käytännönläheisiä ja kansainvälisiin digimarkkinoinnin caseihin nojaavia opintokokonaisuuksia ei ole tarjolla muualla Suomessa.
Perustutkinnon (The Professional Diploma in Digital Marketing) yhdeksäs vuosikurssi käynnistyy tammikuussa 2015. Vielä ehdit ilmoittautua mukaan! IAB:n jäsenenä saat kurssista tuntuvan alennuksen. Lue lisää tutkinnosta täältä.
Vastaa kyselyyn ohjelmallisesta ostamisesta
IAB Finlandin ohjelmallisen ostamisen työryhmä perustettiin syksyllä 2014 kartoittamaan ohjelmallisen ostamisen tilaa Suomessa ja edistämään alan asiantuntemusta.
Auta työryhmän toimintaa vastaamalla lyhyeen kyselyyn ohjelmallisen ostamisen mahdollisuuksista ja haasteista! Tietoja tullaan käyttämään taustamateriaalina Ohjelmallisen ostamisen oppaassa, joka julkaistaan alkuvuodesta 2015.
Vastaa kyselyyn täällä.
Mittaustyöryhmä uudistuu, tule mukaan!
IAB:n mittaustyöryhmä uudistuu. Uuteen työryhmään ovat tervetulleita kaikki mainonnan tehon mittaamisesta kiinnostuneet IAB:n jäsenyritysten edustajat.
Uudistunut mittaustyöryhmä toimii task force -mallisesti. Sen ensimmäinen projekti on digitaalisen mainonnan tehon mittareiden kartoitus. Projektin tuloksena julkaistaan ohjeistus Mainonnan tehon mittarit -tilaisuudessa vuonna 2015.
Jos haluat mukaan työryhmän toimintaan, ota yhteyttä lotta.heikkeri(at)iab.fi! Uusi työryhmä kokoontuu ensimmäisen kerran keskiviikkona 21.1. kello 9–11.
IAB Finland toivottaa hyvää joulua!
Kuluneen vuoden aikana on tapahtunut paljon niin digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin saralla kuin IAB-yhteisössä. Tuhannet kiitokset kaikille aktiivisille jäsenyrityksillemme, asiantuntemustaan auliisti jakaneille ammattilaisille sekä tapahtumissa tapaamillemme osaajille!
Vuonna 2015 on luvassa aktiivista ja antoisaa työryhmätoimintaa, mielenkiintoisia seminaareja sekä julkaisuja tärkeistä aiheista.
Hyvää joulua ja menestyksekästä uutta vuotta!
Birgitta, Lotta ja Minna
20.11.2025
IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit
IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää28.10.2025
IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet
Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.
lue lisää