
IAB Jäsenesittely: Ecster ja Heidi Ursinus
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Ecster ja Heidi Ursinus.
![]() |
Heidi Ursinus, Head of Marketing and Communications, Ecster |
Kerro Heidi hieman Ecsteristä sekä myös itsestäsi?
Ecster AB on maksamisen ratkaisuihin erikoistunut Handelsbankenin tytäryhtiö. Pääkonttorimme on Ruotsissa. Suomessa Ecster on toiminut Aktiiviraha-brändin alla maaliskuuhun 2021 asti ja pian juhlimmekin Ecster-brändin 1-vuotissyntymäpäivää. Itse olen työskennellyt yrityksessä vuoden verran vastaten brändistä, markkinoinnista, viestinnästä, digitaalisesta myynnistä ja vastuullisuudesta yhdessä mahtavan tiimini kanssa.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Ajan hermolla pysymiseen digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan saralla sekä luonnollisesti verkostoitumista eri tahojen kanssa.
Odotamme myös erilaisiin seminaareihin ja tapahtumiin osallistumista sekä mahdollisuutta työryhmätyöskentelyyn ja henkilökohtaisten koulutusten ja sertifikaattien suorittamiseen.
Mitä Ecster aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Tuomme varmasti oman asiantuntemuksemme rahoitusalalta ja siitä, millaisia haasteita ja mahdollisuuksia markkinointiin on alalla, joka on rajattu tiukalla lainsäädännöllä.
Mihin asioihin Ecster on keskittymässä vuonna 2022?
Olemme kasvuyritys, joten investoimme kehitykseen, liiketoiminnan ja toimintamallien digitalisoimiseen sekä lukuisten kehityshankkeiden läpiviemiseen. Vastuullisuus ja siihen liittyvät toimenpiteet korostuvat myös tekemisessämme yhä enemmän tänä ja tulevina vuosina.
Vuosi on vaihtunut ja lomat ovat vain haaleita muistoja - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Näin talviaikaan parhaiten itselleni toimii hiihtolenkki tai avantouinti ja ylipäätään raittiissa ilmassa ulkoilu. Sen jälkeen villasukat jalkaan ja perheen kanssa hyvää ruokaa ja rentoilua kotona.
26.09.2025
IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?
Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää22.09.2025
Retail media selkeytyy: IAB Finlandin Retail median työryhmä määritteli alan keskeiset muodot ja hyödyt
Retail media on noussut vauhdilla yhdeksi digimarkkinoinnin puhutuimmista ilmiöistä. Se tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat suoraan ostopolun eri vaiheissa – aina myymälästä verkkosivuille ja ulkoisiin medioihin. IAB Finlandin retail median työryhmä on laatinut selkeät määritelmät alan keskeisistä muodoista (in-store, on-site ja off-site), avannut niiden hyödyt ja haasteet sekä koonnut ohjeistuksen markkinan kehittämisen tueksi.
lue lisää12.09.2025
IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?
Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.
lue lisää