Heidi Blomberg aloittanut IAB Finlandilla – Hanna Karta vahvistaa tiimiä

IAB Finlandilla on tapahtunut merkittäviä muutoksia organisaation ytimessä. Heidi Blomberg on aloittanut uutena Head of Education & Sustainability -roolissa. Hänen vastuullaan on IAB:n koulutusliiketoiminnan kehittäminen ja kasvattaminen. Lisäksi Heidi toimii siltana IAB Europen Sustainability Standards Committeen ja IAB Finlandin välillä, tuoden ajankohtaisimman tiedon toimialan kestävyyshankkeista. Tavoitteena on koulutusliiketoiminnan lisäksi edistää toimialan kestävää kehitystä.Samalla IAB Finlandissa tapahtuu toinenkin merkittävä muutos. Pitkäaikainen tiimin jäsen Mira Vaurula jättää tehtävänsä viiden vuoden päätteeksi. Mira on ollut keskeisessä roolissa IAB:n kehityksessä, ja hänen panoksensa on ollut korvaamaton. IAB Finland kiittää Miran sitoutumista ja arvokasta työpanosta vuosien varrella.
Miran seuraajaksi on valittu Hanna Karta, joka tuo mukanaan vankkaa ja monipuolista kokemusta markkinointi- ja media-alalta. Hannan asiantuntemus tukee IAB:n kasvua ja kehitystä.Nämä muutokset vahvistavat IAB Finlandin asemaa digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan suunnannäyttäjänä. Toivotamme Heidin ja Hannan lämpimästi tervetulleiksi ja kiitämme Miran vuosien työstä organisaation eteen!
12.12.2025
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää12.12.2025
IAB Insider: Päivittäistavaroita ei voi mainostaa audiolla - vai voiko sittenkin?
Jaksossa tarkastellaan ajankohtaisia näkökulmia FMCG-toimialalle. Mukana keskustelemassa on myös Bauer Median markkinointi- ja myyntijohtaja Satu Laakso, joka avaa, miten audio voi toimia mainostajille keinona erottautua, jäädä mieleen ja rakentaa kustannustehokasta toistoa erityisesti silloin, kun ostajan huomio pitäisi ohjata tuhansien vaihtoehtojen joukosta juuri omaan tuotteeseen. Jakso on alunperin julkaistu myös Bauer Median kanavilla.
lue lisää11.12.2025
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.
lue lisää10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää