#iabchat tulee

IAB Finlandin somemarkkinoinnin aamupäivä järjestetään 1.10. Helsingissä. Sitä ennen paneudumme seminaarin aiheisiin kahdessa Twitterissä käytävässä keskustelussa. Osallistu sinäkin hashtagilla #iabchat! Ensimmäinen chat tubettajista oli menestys: 29 twiittaajaa ja reilusti yli 200 twiittiä!
29.9. klo 19-20
Somen uudet kuumat kanavat
Toisessa #iabchat:issa keskustellaan uusista somekanavista ja niiden mahdollisuuksista. Miten Instagram, Snapchat ja WhatsApp taipuvat markkinoijan käyttöön? Miten henkilöstön saa aktivoitua mukaan kertomaan yrityksen asioista?
k1: Mikä on yrityksesi tärkein some-kanava tällä hetkellä ja miksi?
K2: Miksi ja milloin pitää lähteä mukaan uuteen kanavaan?
K3: Miten todentaa ja perustella uusien kanavien hyödyt?
K4: Miten omaa henkilöstöä voi aktivoida somessa?
Näin osallistut tweetchatiin:
Tweetchat on kaikille avoin Twitterissä käytävä keskustelu. Voit vain seurata keskustelua, mutta kannustamme kaikkia osallistumaan ja jakamaan mielipiteensä! Yllä esitetyt kysymykset toimivat keskustelun pohjana. Voit esimerkiksi vastata ensimmäiseen kysymykseen twiittaamalla ”V1: vastauksesi #iabchat”.
Keskustelua voi seurata hashtagilla #iabchat. Suosittelemme esimerksi Tweetdeckin tai Tweetchatin käyttöä keskustelun seuraamisen helpottamiseksi!
27.11.2025
IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?
Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.
lue lisää20.11.2025
IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit
IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää