Icon
IAB Jäsenesittely: Valitut Palat ja Nora Mallat IABlogi

IAB Jäsenesittely: Valitut Palat ja Nora Mallat

17.05.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Valitut Palat ja Nora Mallat

 

 Nora Mallat, Digital Business Manager

Kerro Nora hieman Valituista Paloista sekä myös itsestäsi?

Valitut Palat on perinteikäs kustannustalo, jonka kustannustuotteet ovat osa maailmanlaajuista Reader’s Digest -tuoteperhettä. Valitut Palat-tuotteiden kustantajana ja markkinoijana Suomessa, Pohjoismaissa ja Baltiassa toimii CIL Suomi Oy ja kansainvälinen CIL Group. Suomessa tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa Valitut Palat ja Meidän Suomi -lehdet, tietokirjat, Kirjavaliot, musiikkikokoelmat ja Valitut Palat Collection -erikoistuotteet. TV ja Verkkokauppa ovat voimakkaasti kasvavia myyntikanavia perinteisen suoramarkkinoinnin ohella.


Olen viihtynyt kehittämässä digitaalista liiketoimintaa Valituille Paloille jo 10 vuotta ja pitänyt monipuolisesta roolista johon sisältyy sekä alustakehitystä, myyntiä, markkinointia että sisällönkehitystä.


Vapaa-aika kuluu tällä hetkellä paljon mökkityömaalla, sekä luovaa kirjoittamista opiskellessa. Perheeseeni kuuluu kaksi melkein aikuista lasta, mies ja havannankoira.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

Mielenkiintoisia seminaareja ja digitaalisen markkinoinnin uusia tuulia. Mielellään myös verkostoitumista muiden samojen asioiden parissa työskentelevien kanssa. Aina on mukava vaihtaa ajatuksia ja ideoita ja oppia uutta.

Mitä Valitut palat aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Meillä on vahvaa asiakasosaamista jo kymmenien vuosien ajalta. Perinteisen suoramarkkinoinnin osaamisemme on tuonut toimivia elementtejä myös digitaaliseen maailmaan.

Mitkä ovat Valittujen palojen tärkeimmät asiat ja fokusalueet vuonna 2022?

Voimakkaasti kasvava drtv-myynti ja siihen liittyvä digitaalinen kampanjointi.

Kevät on jo pitkällä ja kiireiset viikon ovat edessä ennen kesälomia - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Minä palaudun parhaiten kun pääsen tekemään konkreettisesti käsilläni jotain. Talvella se voi olla kutomista tai vaikka tapetointia, keväällä pihatöitä.

22.03.2024

IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina

Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan.

lue lisää

07.03.2024

Ohjelmallinen Gaming 2024

Ohjelmallisessa ostamisessa Gaming eli pelimainonta on yksi tämän vuoden kiinnostavimpia aiheita. Uutta inventaaria mainospaikoille on kertynyt runsaasti ja myös kohderyhmien osalta on monenlaista kattavuutta. Minun oli ilo haastatella RTL AdAlliancen asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa aiheesta. Itse toimin ohjelmallisena asiantuntijana Kinessolla (IPG Mediabrands). Päätimme yhdessä Aleksin kanssa koostaa kaikille uutuutta huokuvan gaming aiheen ympärille key pointit.

lue lisää

05.03.2024

Mainostajat ja toimistot mainonnan hiilijalanjäljillä

Digitalisaation ja mainonnan alati kasvavassa maailmassa on yhä tärkeämpää keskittyä vastuullisuuteen. Tämä artikkeli tarjoaa ohjeistuksen siitä, miten yritykset voivat lähteä liikkeelle mainonnan hiilijalanjäljen kanssa.

lue lisää

28.02.2024

Pelimainonnan myytinmurtajat

Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.

lue lisää