Icon
IAB Jäsenesittely: Storybound ja Elli Mäkilä IABlogi

IAB Jäsenesittely: Storybound ja Elli Mäkilä

05.01.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Storybound ja Elli Mäkilä.

Elli Mäkilä, CEO, Storybound

Kerro Elli hieman Storyboundista sekä myös itsestäsi?

Storybound Oy on 2018 alkusyksyllä ovensa avannut markkinointi- ja viestintätoimisto, jonka perustin työskenneltyäni 25 vuotta maamme suurimmissa mediataloissa, muun muassa aikakauslehtien vastaavana päätoimittajana ja myynnin johtoryhmissä. Myös tv-ohjelmia on tullut tuotettua, juonnettua ja käsikirjoitettua. Tuotantotoimistomme sijaitsee Lohjalla, ja Helsingissä meillä on asiakaspalvelutoimisto. Tavoitteenamme on laajentaa myös muihin kaupunkeihin. Olemme rakentaneet asiakkaan omiin prosesseihin ja tiimeihin integroitavan palvelumallin, joka mahdollistaa pitkäjänteisemmän ja syvemmin asiakkaan omaa liiketoimintaa tukevan markkinoinnin ja viestinnän, kustannustehokkaammin ja ketterämmin. Meiltä saa täydet markkinoinnin ja viestinnän palvelut, strategioista markkinoinnin automaatioon, radio- ja tv-mainoksiin, somen ylläpitoon, lehdistön tiedottamiseen ja vaikka perinteiseen suorapostitukseen.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

Minulla on pitkä historia IAB Finlandin kanssa, jossa toimin aikoinaan useamman vuoden myös Sisältömarkkinoinnin työryhmän puheenjohtajana. Olen ollut IAB:n ja viranomaisten kanssa yhdessä pohtimassa muun muassa natiivimainonnan suomenkielistä termiä, vaikuttajamarkkinoinnin merkintäsuosituksia sekä tuottamassa useita sisältömarkkinoinnin, natiivimainonnan ja vaikuttajamarkkinoinnin oppaita ja suosituksia. IAB on ollut näköalapaikka digitaalisen ja sisällöllisen mainonnan murroksessa, ja ehkä nyt odotankin seuraavaksi mainostajien roolin sekä media-mainostaja-dialogin isoa aaltoa IAB:n verkostossa. Minulle tärkeää on myös kehittää digitaalisen liiketoiminnan ja sen prosessien sekä asiantuntijoiden johtamiseen liittyvää keskustelua. IAB on mielestäni tähän ylivoimainen alusta.

Mitä Storybound aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Storyboundin ydinosaamista on fasilitoida asiakkaan liiketoiminnan ja eri sidosryhmien välillä. Meille on kehittynyt syvempi ymmärrys ja ajankohtainen kuva muun muassa autoalasta, sekä yksityisistä että VOS-kulttuuritoimijoista, yhdistyksistä ja liitoista, ICT-alasta ja kauppakeskustoiminnoista, joissa kaikissa meillä on monipuoliset asiakkuudet. Meillä on kokemusta myös yksityisten ja julkisten toimijoiden rajapinnoista, niiden erityisvaatimuksista ja myös mahdollisuuksista.

Minkälaiset hankkeet ovat nyt Storyboundin työpöydällä TAI mihin asioihin olette keskittymässä vuoden 2022 alussa?

Vuonna 2022 olemme kasvupolulla, joka tukee strategiaamme lisätä tulevaisuudessa paikallisalueet hyvin tuntevia palvelupisteitämme suurissa kaupungeissa, mutta kuitenkin tehdä itse tuotanto Lohjalla. Tämä malli mahdollistaa palvelujemme kohtuullisen hinnoittelun, mutta turvaa tuotannon ja osaamisen laadun keskitetyn hallinnan. Tänä vuonna erityisen kysyttyjä ovat erilaiset kysely- ja tutkimuspalvelumme, joita toteutamme ketterästi ja kustannustehokkaasti digitaalisilla alustoilla sekä profiloidulla vastaajarekrytoinneilla. Ja niin kuin joka vuonna, panostamme henkilöstömme kehittymiseen. Meillä jokaiselle työntekijälle tehdään oma urakehityssuunnitelma, jota päivitämme yhdessä vuosittain, ja jonka mukaisesti jokainen saa joka vuosi jonkun suunnitelmaa tukevan koulutuksen. IAB Finlandin koulutuksilla on osaamisemme kehittämisessä oleellinen rooli.

Vuosi on vaihtunut ja lomat ovat vain haaleita muistoja - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Olen ura- ja tavoitekeskeisenä ihmisenä aivan väärä tyyppi antamaan palautumiseen liittyviä vinkkejä, mutta jos yleisestä jaksamisesta puhutaan, uskon urheiluun, kaurapuuroon ja aikaiseen nukkumaanmenoon.

28.05.2024

Osa 1: Luvanvaraisen datan keskiössä asiakas

Digiloikka muuttui ajankohtaiseksi monille organisaatioille viimeistään koronavuonna 2020. Poikkeusvuosien aikana piti keksiä nopeasti, miten omaa liiketoimintaa sopeutetaan ja toteutetaan fyysisten kohtaamisten estyessä. Asiakkaat siirtyivät digitaalisiin kanaviin kulutusvalintojen muuttuessa merkittävästi. Monessa organisaatiossa paljastui puutteita oman datan keräämisessä, käsittelyssä, ja hyödyntämisessä liiketoimintaan.

lue lisää

28.05.2024

Osa 2: Muotoile ja testaa läpinäkyvästi

Digiloikka muuttui ajankohtaiseksi monille organisaatioille viimeistään koronavuonna 2020. Poikkeusvuosien aikana piti keksiä nopeasti, miten omaa liiketoimintaa sopeutetaan ja toteutetaan fyysisten kohtaamisten estyessä. Asiakkaat siirtyivät digitaalisiin kanaviin kulutusvalintojen muuttuessa merkittävästi. Monessa organisaatiossa paljastui puutteita oman datan keräämisessä, käsittelyssä, ja hyödyntämisessä liiketoimintaan.

lue lisää

23.05.2024

IAB Jäsenesittely: Teads ja Niklas Kevin

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Teads ja Niklas Kevin

lue lisää

22.05.2024

Alma Media tarjoaa ohjelmallisen mainonnan tilannekatsauksen: Näin Suomi bidaa vuonna 2024

Alman vuoden 2024 alussa toteutettu Näin Suomi bidaa -kyselytutkimus on jälleen saanut paljon huomiota valottaessaan ohjelmallisen mainonnan tilan Suomen markkinoilla. Kyselyyn vastasi yli sata ohjelmallista mainontaa ammattimaisesti toteuttavaa henkilöä, kattavasti niin mediatoimistoista kuin mainostajan trading deskeissä.

lue lisää