Icon
IAB Jäsenesittely: RTB House, Jouni Laukkanen IABlogi

IAB Jäsenesittely: RTB House, Jouni Laukkanen

28.10.2021 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Seuraavaksi vuorossa RTB House ja Jouni Laukkanen.

Jouni Laukkanen, Sales Director Finland, RTB HOUSE

Kerro hieman RTB Housesta sekä myös itsestäsi?

RTB House on globaali markkinointiteknologiayritys ja autamme mainostajia ja toimistoja tehokkaasti parempiin tuloksiin oman teknologiamme avulla. Tarjoamme ratkaisun full funnel -markkinointiin eli toimimme niin online videon saralla kuin markkinointisuppilon tulospohjaisessa päässäkin. Oma teknologiamme rakentuu pelkän tavallisen koneoppimisen sijaan puhtaasti syväoppimisen algoritmien (AI) päälle ja sen avulla voimme kohdentaa display- ja videomainontaa tehokkaimmin.

Kotona puolestaan pyörittelen palikoita 3- ja 4-vuotiaiden lasten kanssa, joten päivät eivät käy pitkiksi saati hiljaisiksi läppärin kannen laskeuduttua alas. Vapaa-ajalla perheen kanssa ulkoillaan paljon ja toki näin olympiatalvena hiihtolajeja seuraan erityisellä tarkkuudella kotisohvalta.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

IAB:n työryhmissä syventävät keskustelut ovat melkoisen opettavaisia ja työryhmien tapaamiset tuovat mukavaa vaihtelua arkeen. Toivottavasti pian päästäisiin myös seminaareissa live-kohtaamisiin ja juttelemaan taukokahveilla kehittyvästä maailmasta. Ohjelmallisen mainonnan työryhmässä olen ollut mukana aiemminkin ja toivottavasti nytkin tapaamme jo pian.

Entä mitä RTB House aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Tottakai tässä uuden äärellä ollessa pysyy ainakin vielä vähän virnettä naamalla, joten ehkäpä jotakin positiivista! RTB House tekee jo IAB-yhteistyötä monissa maissa, joten yritämme välittää tänne myös tuoreimpia kuulumisia ja oppeja muista markkinoista.

Minkälaiset kehityshankkeet ovat nyt RTB Housen työpöydällä?

Tutkimme jatkuvasti uudenlaisia mahdollisuuksia hyödyntää tekoälyä ja sen uusinta aaltoa eli syväoppimista mainonnan kohdentamisessa. Lisäksi horisontissa kangastavan "evästeettömän tulevaisuuden" eteen teemme tutkimusta ja yhteistyötä monilla eri tasoilla. Olemme olleet mukana mm. Googlen Privacy Sandbox -yhteistyössä yksityisyydensuojaa paremmin huomioivan verkon puolesta saaden omat ehdotuksemme relevantteihin kohdentamismahdollisuuksiin mukaan.

Syksy ja pimeys valtaa alaa - haluatko Jouni antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Kyllähän pizzaperjantai on näissä edelleen ohittamaton! Toisaalta rännän juuri sataessa maahan odottelen ensilumenladun aukeamista ja lumisemman talven tuloa - lyhytkin ulkoiluhetki piristää aina työviikon päälle. Mukavaa talven odotusta IAB:n seuraajille!

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

12.12.2025

IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä

IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.

lue lisää

12.12.2025

IAB Insider: Päivittäistavaroita ei voi mainostaa audiolla - vai voiko sittenkin?

Jaksossa tarkastellaan ajankohtaisia näkökulmia FMCG-toimialalle. Mukana keskustelemassa on myös Bauer Median markkinointi- ja myyntijohtaja Satu Laakso, joka avaa, miten audio voi toimia mainostajille keinona erottautua, jäädä mieleen ja rakentaa kustannustehokasta toistoa erityisesti silloin, kun ostajan huomio pitäisi ohjata tuhansien vaihtoehtojen joukosta juuri omaan tuotteeseen. Jakso on alunperin julkaistu myös Bauer Median kanavilla.

lue lisää

11.12.2025

Digitaalisten ulkomainospintojen kartta

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.

lue lisää

10.12.2025

Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely

Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.

lue lisää