IAB Jäsenesittely: Neuwo ja Johannes Harju
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Neuwo ja Johannes Harju
![]() |
|
Johannes Harju, Lead Architect, Neuwo |
Kerro hieman itsestäsi ja Neuwosta yrityksenä?
Neuwo tarjoaa erinomaisen kokonaisratkaisun asiasanaluokitukseen, sisällön kategorisointiin sekä samankaltaisten artikkelien etsintään. Myynnin ja markkinoinnin tarpeet Neuwo hoitaa asiakaskohtaisen tai IAB:n mukaisen luokittelun sekä Brand Safety -vahdin avulla.
Itselläni on laaja kokemus IT-alalta, pääasiassa verkkokauppojen rakentamisesta. Viimeiset seitsemän suotta tekoälyn parissa ja erikoistuminen erityisesti luonnollisen kielen ymmärtämiseen.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
Verkostoja sekä mahdollisuuksia osallistua tapaamisiin ja työryhmiin.
Mitä Neuwo aikoo tuoda IAB yhteisöön?
Näkemyksen siitä, miten tekoälyä voidaan hyödyntää digitaalisessa mainonnassa ja markkinoinnissa.
Minkälaiset digimarkkinoinnin ja -mainonnan aiheet/projektit ovat nyt Neuwon työpöydällä?
Erilaiset NLP-mallien hyödyntäminen kontekstuaalisessa markkinoinnissa, esimerkiksi ennustamaan nopeasti nousevia asioita ja ilmiöitä meillä just nyt.
Syksy ja pimeys valtaa alaa - haluatko loppuun antaa parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Ehdottomasti uuden Bondin katsominen leffateatterissa, nyt kun sinne taas pääsee 😊
28.10.2025
IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet
Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.
lue lisää26.09.2025
IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?
Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää22.09.2025
Retail media selkeytyy: IAB Finlandin Retail median työryhmä määritteli alan keskeiset muodot ja hyödyt
Retail media on noussut vauhdilla yhdeksi digimarkkinoinnin puhutuimmista ilmiöistä. Se tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat suoraan ostopolun eri vaiheissa – aina myymälästä verkkosivuille ja ulkoisiin medioihin. IAB Finlandin retail median työryhmä on laatinut selkeät määritelmät alan keskeisistä muodoista (in-store, on-site ja off-site), avannut niiden hyödyt ja haasteet sekä koonnut ohjeistuksen markkinan kehittämisen tueksi.
lue lisää
