Icon
IAB Jäsenesittely: LeadSpark ja Sami Lahtinen IABlogi

IAB Jäsenesittely: LeadSpark ja Sami Lahtinen

21.01.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa LeadSpark ja Sami Lahtinen.

Sami Lahtinen, CEO, LeadSpark

Kerro Sami hieman LeadSparkista sekä myös itsestäsi?

LeadSpark on voimakkaassa kasvussa oleva kuluttajien markkinointilupiin erikoistunut yritys. Toimitamme asiakkaillemme avaimet käteen -periaatteella laadukkaita kuluttajien sähköisiä-ja telemarkkinointilupia. Asiakkaanamme on Suomen johtajat markkinoijat.

Olen koko työurani touhunnut datan-ja analytiikan maailmassa. Kokemusta on karttunut suomalaisten mediayhtiöiden johtotehtävistä. LeadSparkin veturina aloitin 1,5 vuotta sitten. Vapaa-aika kuluu lasten ja omissa urheiluharrastuksissa.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

IAB on meille kasvupolullamme luonnollinen kumppanivalinta. Erittäin ammattimainen ja jäsenistön etujaan ajava. Odotamme IAB-jäsenyyden tuovan meille uusia yhteistyökumppaneita ja oppivamme lisää digitaalisen markkinoinnin saralla.

Mitä LeadSpark aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Tuomme IAB-yhteisöön Suomen parhaan kokemuksen kuluttajien markkinointilupien maailmasta. Miten hallita ja saada niitä lisää.

Mihin asioihin LeadSpark on keskittymässä vuonna 2022?

Vuonna 2022 kehitämme nykyisiä palveluitamme edelleen eteenpäin ja tuomme mukaan uusia. Haluamme olla asiakkaillemme kokonaisvaltainen markkinointikumppani, ei pelkästään Suomessa vaan myös muissa Pohjoismaissa.

Vuosi on vaihtunut ja lomat ovat vain haaleita muistoja - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Parasta palautumista itselle on liikunta ja liikkuminen luonnossa. Saa aivot todella narikkaan työviikon jälkeen. Näin talviaikaan hiihtäminen on todella hyvää koko kehon kuntoilua.

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

05.11.2025

REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää

28.10.2025

IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet

Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.

lue lisää

26.09.2025

IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää