
IAB Jäsenesittely: LeadSpark ja Sami Lahtinen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa LeadSpark ja Sami Lahtinen.
![]() |
Sami Lahtinen, CEO, LeadSpark |
Kerro Sami hieman LeadSparkista sekä myös itsestäsi?
LeadSpark on voimakkaassa kasvussa oleva kuluttajien markkinointilupiin erikoistunut yritys. Toimitamme asiakkaillemme avaimet käteen -periaatteella laadukkaita kuluttajien sähköisiä-ja telemarkkinointilupia. Asiakkaanamme on Suomen johtajat markkinoijat.
Olen koko työurani touhunnut datan-ja analytiikan maailmassa. Kokemusta on karttunut suomalaisten mediayhtiöiden johtotehtävistä. LeadSparkin veturina aloitin 1,5 vuotta sitten. Vapaa-aika kuluu lasten ja omissa urheiluharrastuksissa.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
IAB on meille kasvupolullamme luonnollinen kumppanivalinta. Erittäin ammattimainen ja jäsenistön etujaan ajava. Odotamme IAB-jäsenyyden tuovan meille uusia yhteistyökumppaneita ja oppivamme lisää digitaalisen markkinoinnin saralla.
Mitä LeadSpark aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Tuomme IAB-yhteisöön Suomen parhaan kokemuksen kuluttajien markkinointilupien maailmasta. Miten hallita ja saada niitä lisää.
Mihin asioihin LeadSpark on keskittymässä vuonna 2022?
Vuonna 2022 kehitämme nykyisiä palveluitamme edelleen eteenpäin ja tuomme mukaan uusia. Haluamme olla asiakkaillemme kokonaisvaltainen markkinointikumppani, ei pelkästään Suomessa vaan myös muissa Pohjoismaissa.
Vuosi on vaihtunut ja lomat ovat vain haaleita muistoja - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Parasta palautumista itselle on liikunta ja liikkuminen luonnossa. Saa aivot todella narikkaan työviikon jälkeen. Näin talviaikaan hiihtäminen on todella hyvää koko kehon kuntoilua.
13.06.2025
IAB Insider: Boozt-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta
Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Kelly, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää05.06.2025
IAB Insider: Mittaaminen, mallinnus ja markkinoinnin tarkoitus – tervetuloa mukaan kasvuun
Tervetuloa kuuntelemaan IAB podcastia! Kolmannen kauden toisessa jaksossa sukellamme markkinoinnin nykytilaan ja tulevaisuuteen yhdessä dentsun kokeneiden asiantuntijoiden Juha Halmesvaaran ja Gabriel Mäkelän kanssa. Juontajana toimii IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.
lue lisää30.05.2025
IAB Insider: New Life of the Living Room – mitä suomalainen katsoo?
Tervetuloa uuden IAB Insider jakson pariin. Tästä starttaa IAB Podcastien 3. tuotantokausi! Tässä jaksossa sukelletaan syvälle olohuoneeseen – tai tarkemmin sanottuna sen ruutuun. Aiheena on televisiomainonnan tulevaisuus ja Connected TV:n (CTV) kasvava merkitys suomalaisessa mediamaisemassa.
lue lisää