
IAB Jäsenesittely: Kuuki ja Ulla Ristkari-Ryynänen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Kuuki ja Ulla Ristkari-Ryynänen
|
Ulla Ristkari-Ryynänen, CMO, Founding Partner |
Kerro hieman Kuukista sekä myös itsestäsi?
Kuuki on vuonna 2017 perustettu markkinointi- ja teknologiatoimisto. Kuuki tarjoaa monipuoliset palvelut mainontaan ja markkinointiin, visuaalisiin toteutuksiin sekä ohjelmistokehitykseen. Kuukissa työskentelee yli 30 alan ammattilaista kolmessa toimistossa, Helsingissä ja Lahdessa. Palvelemme pk-sektoria Suomessa ja ulkomailla.
Olen yksi markkinointi- ja teknologiatoimisto Kuukin perustajista, jossa toimin asiakkuus- ja markkinointijohtajana. Olen intohimoinen markkinoinnin ammattilainen, jossa yhdistyvät myyjän sydän ja laaja kokemus monimuotoisesta markkinoinnista. Minulla on lähes 20 vuoden kokemus markkinoinnista ja mainonnasta molemmin puolin pöytää tunnettujen suomalaisten ja kansainvälisten brändien parista. Suunnittelen ja toteutan myyvän markkinoinnin strategioita, jotka vahvistavat asiakkaidemme myyntiä sekä kasvattavat liiketoimintaa.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Tiedon jakaminen, oppiminen ja verkostojen kasvattaminen.
Mitä aiotte tuoda IAB-yhteisöön?
Asiantuntemusta, innostavia keskusteluita ja ideoita, uusia ajatuksia sekä lämminhenkisiä kohtaamisia.
Mitkä ovat Kuukin tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2024?
Perustekemisen ja suunnitelmien vaaliminen kaikessa markkinointi- ja teknologiatyössä. Tekoälyn tutkiminen ja jalkauttaminen liiketoiminnan kasvua tukevaksi osaksi. Näin luodaan pohjaa menestykselle.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi intensiivisestä työviikosta palautumiseen?
Jätä kone toimistolle (jos et jo niin tee) ja kokeile kolmen L:n taktiikkaa eli liikunta, luonto ja läheisten kanssa vietetty aika. Bonuksena, jos on mahdollista heittäytyä kokonaan offline niin tee se! :)
26.09.2025
IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?
Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää22.09.2025
Retail media selkeytyy: IAB Finlandin Retail median työryhmä määritteli alan keskeiset muodot ja hyödyt
Retail media on noussut vauhdilla yhdeksi digimarkkinoinnin puhutuimmista ilmiöistä. Se tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat suoraan ostopolun eri vaiheissa – aina myymälästä verkkosivuille ja ulkoisiin medioihin. IAB Finlandin retail median työryhmä on laatinut selkeät määritelmät alan keskeisistä muodoista (in-store, on-site ja off-site), avannut niiden hyödyt ja haasteet sekä koonnut ohjeistuksen markkinan kehittämisen tueksi.
lue lisää12.09.2025
IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?
Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.
lue lisää