IAB Jäsenesittely: HSL ja Nina Seppä
Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa HSL ja Nina Seppä.
|
|
|
Nina Seppä, Markkinointipäällikkö |
Kerro hieman HSL:stä sekä myös itsestäsi?
Helsingin seudun liikenne HSL vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta, tilaamisesta ja lipuista sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Voisi oikeastaan todeta, että HSL luo Helsingin seudun sykkeen ja liikkumisen selkärangan. Vuonna 2022 HSL:n järjestämässä liikenteessä tehtiin 304 miljoonaa nousua, mikä on suurin osa Suomen joukkoliikennematkoista.
Itse olen vielä varsin tuore joukkoliikennealalla - reilu puoli vuotta nyt HSL:llä takana. Markkinoinnin parissa olen viihtynyt jo lähes parikymmentä vuotta ja saanut elää ja omaksua murroksen perinteisistä markkinointikanavista digikanaviin.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Verkostoitumalla muiden ammattilaisten kanssa saamme mahdollisuuden oppia uutta ja vaihtaa ajatuksia työn ja onnistumisen kannalta keskeisistä aiheista. Markkinointi on ollut valtavassa murroksessa jo vuosia, joten on arvokasta saada laajempaa näkemystä, kuulla kokemuksia ja oppeja myös oman organisaation ulkopuolelta.
Entä mitä HSL aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Tuomme ennen kaikkea mukanamme vahvan näkemyksen mainostajan puolelta. Tarkastelemme markkinointiin liittyviä kysymyksiä lähes miljoonan päivittäisen asiakkaan silmin, jotta voisimme palvella heitä entistäkin paremmin.
Mitkä ovat HSL:n tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2023?
Tärkeimmät painopisteemme ovat asiakaskeskeisyydessä ja datajohdetussa liiketoiminnassa. Teemme systemaattista työtä mm. datan hyödyntämisen, digitaalisen palvelukehityksen ja asiakasymmärrysvetoisen markkinoinnin eteen.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Perjantai-iltana lasi viiniä, hyvää ruokaa ja sen päälle kunnolliset yöunet ovat tehokkaita keinoja saamaan ajatukset pois työasioista. Viikonloppuisin tykkään liikkua tai puuhastella pihatöiden parissa. Myös perheen ja ystävien kanssa vietetty aika auttaa palautumaan.
27.11.2025
IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?
Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.
lue lisää20.11.2025
IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit
IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää
