Icon
IAB Jäsenesittely: Hopkins ja Tomi Halonen IABlogi

IAB Jäsenesittely: Hopkins ja Tomi Halonen

19.04.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Hopkins ja Tomi Halonen.

 

Tomi Halonen, Toimitusjohtaja

Kerro Tomi hieman Hopkinsista sekä myös itsestäsi?

Olemme yrittäjävetoinen, noin 40 asiantuntijan talo. Tehtävämme on auttaa asiakkaitamme kasvattamaan myyntiä digitaalisen markkinoinnin avulla. Hopkinsin toimitusjohtajana näen tärkeimmäksi tehtäväkseni luoda olosuhteita, jotka mahdollistavat yhteisen menestyksen. Taustani on viestintä- ja media-alalta, jolla olen työskennellyt noin 35 vuoden ajan. Toimitusjohtajan työtä olen tehnyt tätä ennen kuudessa muussa alan yrityksessä.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

Läsnäolo IAB-yhteisössä vahvistaa Hopkinsin yhteyksiä muihin alan toimijoihin ja kollegoihin sekä mainostaja-asiakkaisiin. Uskomme, että ajatusten vaihtaminen ja niiden rikastaminen on meille kaikille hyväksi.

Mitä Hopkins aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Panoksemme yhteisöön kulminoituu koulutusyhteistyöhön. Olemme yksi IAB:n koulutuskumppaneista ja tuomme tätä kautta osaamisemme kaikkien jäsenten saataville.

Mitkä ovat Hopkinsin tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?

Kuten tähänkin mennessä, toimimme arvojemme mukaisesti: olemme avoimia, välitämme, pyrimme parempaan ja toimimme kohti tavoitteita. Haluamme antaa parempia kokemuksia digistä. Meistä on myös tärkeää kantaa kortemme kekoon yhteiskuntamme osalta. Siksi panostamme mm. pro bono -työhön.

Kevät on jo pitkällä ja kiireiset viikon ovat edessä ennen kesälomia - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Unen merkitystä ei voi tarpeeksi korostaa. Kun viereen laitetaan mielekäs tekeminen itselle tärkeiden asioiden äärellä ja itselle tärkeiden ihmisten kanssa, resepti on valmis. Rytmistä kannattaa myös pitää kiinni. Ts. myös viikonloppuna on viisasta huolehtia järkevistä nukkumaanmenoajoista.

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

12.09.2025

IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?

Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.

lue lisää

29.08.2025

IAB Insider: Luovuuden merkitys digimainonnassa

Mainonnan vaikuttavuus syntyy usein luovuudesta – mutta mitä luovuus oikeastaan on, ja miten se voidaan kääntää mitattavaksi tulokseksi? Tässä IAB Insider -jaksossa dentsun Juha Halmesvaara ja Aleksi Auvinen keskustelevat luovuuden merkityksestä markkinoinnissa, Cannes Lions -festivaalin opeista sekä siitä, miten Suomi voisi ottaa askeleen kohti kansainvälistä luovuuden kärkeä.

lue lisää

15.08.2025

IAB Studio: Mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa?

Digitaalinen mainonta nähdään usein teknisenä tehokkuuspelinä, jossa klikit, näkyvyydet ja ROI hallitsevat keskustelua. Mutta mitä tapahtuu, kun mukaan tuodaan sana vastuullisuus? IAB Studion podcastissa juontaja Jannina Niskala ja vieraana ollut koulutusvastaava Heidi Blomberg IAB Finlandilta pureutuvat aiheeseen, joka koskettaa koko mainosalaa. Jaksossa käydään läpi, mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa, miksi se on ajankohtaisempaa kuin koskaan – ja miten jokainen alan toimija voi lähteä liikkeelle, vaikka täydellisyyteen ei kukaan pääsisikään.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää