IAB Jäsenesittely: Hopkins ja Tomi Halonen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Hopkins ja Tomi Halonen.
|
|
|
Tomi Halonen, Toimitusjohtaja |
Kerro Tomi hieman Hopkinsista sekä myös itsestäsi?
Olemme yrittäjävetoinen, noin 40 asiantuntijan talo. Tehtävämme on auttaa asiakkaitamme kasvattamaan myyntiä digitaalisen markkinoinnin avulla. Hopkinsin toimitusjohtajana näen tärkeimmäksi tehtäväkseni luoda olosuhteita, jotka mahdollistavat yhteisen menestyksen. Taustani on viestintä- ja media-alalta, jolla olen työskennellyt noin 35 vuoden ajan. Toimitusjohtajan työtä olen tehnyt tätä ennen kuudessa muussa alan yrityksessä.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
Läsnäolo IAB-yhteisössä vahvistaa Hopkinsin yhteyksiä muihin alan toimijoihin ja kollegoihin sekä mainostaja-asiakkaisiin. Uskomme, että ajatusten vaihtaminen ja niiden rikastaminen on meille kaikille hyväksi.
Mitä Hopkins aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Panoksemme yhteisöön kulminoituu koulutusyhteistyöhön. Olemme yksi IAB:n koulutuskumppaneista ja tuomme tätä kautta osaamisemme kaikkien jäsenten saataville.
Mitkä ovat Hopkinsin tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?
Kuten tähänkin mennessä, toimimme arvojemme mukaisesti: olemme avoimia, välitämme, pyrimme parempaan ja toimimme kohti tavoitteita. Haluamme antaa parempia kokemuksia digistä. Meistä on myös tärkeää kantaa kortemme kekoon yhteiskuntamme osalta. Siksi panostamme mm. pro bono -työhön.
Kevät on jo pitkällä ja kiireiset viikon ovat edessä ennen kesälomia - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Unen merkitystä ei voi tarpeeksi korostaa. Kun viereen laitetaan mielekäs tekeminen itselle tärkeiden asioiden äärellä ja itselle tärkeiden ihmisten kanssa, resepti on valmis. Rytmistä kannattaa myös pitää kiinni. Ts. myös viikonloppuna on viisasta huolehtia järkevistä nukkumaanmenoajoista.
20.11.2025
IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit
IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää28.10.2025
IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet
Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.
lue lisää
