IAB Jäsenesittely: ePrice ja Jaakko Sipola
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa ePrice ja Jaakko Sipola
|
|
|
Jaakko Sipola, Toimitusjohtaja |
Kerro hieman ePricestä sekä myös itsestäsi?
ePricen julkaisemat palvelut Huuto.net ja Hintaseuranta.fi ovat auttaneet suomalaisia tekemään edullisia ostoksia ja myymään tarpeetonta tavaraa jo 25 vuoden ajan. ePrice oy on vastannut tuotteista ja kehittänyt palveluja nyt viiden vuoden ajan ja tulevaisuudessa tulemme satsaamaan palvelujemme päivittämiseen entistä enemmän. Toimimme tiiviillä porukalla Tampereella ja Helsingissä ja palvelujen myynti, markkinointi ja tekninen kehitys tehdään pääosin omin voimin.
Itse aloitin ePrice Oy:n toimitusjohtajana syyskuussa 2024. Olen toiminut teilun viiden vuoden ajan liiketoimintavastuussa vertailu- ja kilpailutuspalvelujen parissa ja tartun innolla haasteeseen kehittää näitä tunnettuja brändejä ja palveluja entistä toimivammiksi niin käyttäjäkokemuksen, mainosratkaisujen kuin liiketoimintamallin osalta.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Haluamme pysyä mukana kehityksessä jota verkkoliiketoiminnassa ja verkon mainos- ja markkinointiratkaisuissa tapahtuu. Myös verkostoituminen ja vertaisoppiminen muilta toimijoilta on tärkeää ja aiomme osallistua aktiivisesti IAB:n toimintaan ja tapahtumiin.
Entä mitä ePrice aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Meillä on pitkä kokemus verkkopalvelujen kehittämisestä ja markkinoinnista ja liiketoimintamalleista. Haluamme osallistua yhteisön jäsenenä keskusteluun ja alan kehittämiseen aktiivisesti.
Meillä on jo nyt kumppaneita jotka ovat mukana IAB:n toiminnassa ja uskon että myös uusia kumppanuuksia yhteisiin haasteisiin on tästä ryhmästä löydettävissä.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Näin talvisaikaan työviikon jälkeen omaan kuntotasoon mitoitettu hiihtolenkki, sauna ja pari saunaolutta pyyhkivät raskaammankin työviikon stressin mukavasti.
26.09.2025
IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?
Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää22.09.2025
Retail media selkeytyy: IAB Finlandin Retail median työryhmä määritteli alan keskeiset muodot ja hyödyt
Retail media on noussut vauhdilla yhdeksi digimarkkinoinnin puhutuimmista ilmiöistä. Se tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat suoraan ostopolun eri vaiheissa – aina myymälästä verkkosivuille ja ulkoisiin medioihin. IAB Finlandin retail median työryhmä on laatinut selkeät määritelmät alan keskeisistä muodoista (in-store, on-site ja off-site), avannut niiden hyödyt ja haasteet sekä koonnut ohjeistuksen markkinan kehittämisen tueksi.
lue lisää12.09.2025
IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?
Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.
lue lisää
