Icon
IAB Jäsenesittely: AudienceProject ja Juha Ourila IABlogi

IAB Jäsenesittely: AudienceProject ja Juha Ourila

24.02.2025 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa AudienceProject ja Juha Ourila.

 

 

        Juha Ourila, Country Manager

 

Kerro hieman AudienceProjectista sekä myös itsestäsi? 

AudienceProject on CMO:n paras kaveri! AudienceProject keskittyy vastaamaan nykypäivän pirstoutuneemman mediamaiseman asettamiin haasteisiin. Kokonaisvaltaisen yleisömittauksen avulla ratkaisemme sekä median ostajien että myyjien kohtaamia haasteita.

Alustamme antaa ostajille mahdollisuuden optimoida mediainvestointinsa ja laajentaa kampanjan kokonaistavoittavuutta samalla, kun myyjät voivat esitellä mainosinventaarionsa arvoa ja varmistaa suuremman budjetin osoittamalla, kuinka paljon yleisöä he voivat lisätä. Tämä tapahtuu tarjoamalla yksityiskohtaista tietoa ihmisyleisöjen tavoittavuuksista investointeineen netotettuna läpi kaikkien alustojen, kanavien ja laitteiden, -taustoineen. Muille toimijoille tarjoilemme saman kyvykkyyden mm. validointien muodossa.

Taustani on kaupallisessa radiossa ja yleisömittauksissa niin radion, TV:n kuin webin puolelta. Yli 25 vuoden aikana on tullut vastattua niin b2c-markkinoinnista kuin b2b-myynnistä, olen vastannut niin mediajakelusta kuin uusien interaktiivisten mainospalveluiden kehittämisestä televisioon, tutuksi ovat tulleet vuoskarineuvottelut, viestintäministeriö kuin paikallisten yrittäjien myynnin ja markkinoinnin haasteet. Viimeiset vuodet ja nyt AudienceProjectilla olen auttanut suomalaisia asiakkaita ja medioita tehostamaan monimediamittaamista. Ja mehän kalastellaan Pasin kanssa samoilla vesillä Nauvossa, Pasi tosin menestyksekkäämmin.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä? 

Yhteistyöstä IAB:n ja sen jäsenyritysten kanssa toivomme saavamme ajantasaista tietoa markkinoista, olevamme mukana kehittämässä suomalaista markkinointia tehokkaampaan suuntaan ja solmivamme toimivia kumppanuuksia niin mainostajien kuin muidenkin jäsenten kanssa, josta molemmat osapuolet hyötyvät.

Entä mitä AudienceProject aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Tuomme oman puolueettoman näkemyksemme ja vastauksemme markkinoinnin ROI:n kasvattamiseen, joka perustuu ylivertaiseen kyvykkyyteemme sekä kokemuksiimme niin Suomesta kuin muualta maailmasta.

Mitkä ovat teidän tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2024?

AudienceProject keskittyy vastaamaan nykypäivän yhä pirstoutuneemman mediamaiseman haasteisiin perusmissiomme mukaisesti. Suomessa focuksemme on palvelumme asiakaskunnan laajentamisessa ja palvelumme käytön hyödyntämisen lisäämisessä. Globaalisti, lisäämme integraatioita eri alustojen kanssa  ja kehitämme edelleen kyvykkyyksiämme. Viimeisimpinä lisäyksinä Disney+, Netflix ja Amazon. Uusista kyvykkyykistä kuullaan lisää 24.2.2025. Tänä vuonna laajennamme lisäksi uusille markkinoille. Viimeeksi laajennuimme Ranskan ja Espanjan markkinoille.

Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

 Vietä aikaa läheistesi kanssa. Liiku ja reippaile ja katso siihen päälle Voice of Finlandia perjantaiherkkujen kanssa, - jos mökille ei pääse.

 

 

 

blogidigimarkkinointisisältömarkkinointiiabfinlandpodcastdatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

09.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2

Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?

lue lisää

02.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1

Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.

lue lisää

28.04.2025

IAB Jäsenesittely: Broman Group Oy ja Seppo Niemelä

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Broman Group Oy ja Seppo Niemelä

lue lisää

25.04.2025

KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa

KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.

lue lisää