
IAB Finlandille uusi puheenjohtaja ja hallitus
Lehdistötiedote
IAB Finlandille uusi puheenjohtaja ja hallitus
Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävä IAB Finland sai uuden hallituksen puheenjohtajan yhdistyksen vuosikokouksessa 15.3.2016. Kattavasti alan eri toimijoita edustava hallitus kannustaa suomalaisia yrityksiä ottamaan entistä paremmin hyödyt irti alati kasvavasta ja monimuotoistuvasta digitaalisesta markkinoinnista.
IAB Finland ry:n hallituskokoonpano muuttui yhdistyksen vuosikokouksessa tiistaina 15.3.2016. Hallituksen muodostaa kuusi median edustajaa sekä kuusi edustajaa muista digitaalisen markkinoinnin yrityksistä aina mediatoimistosta mainostajan edustajiin. Puolet hallituksesta on vuosittain erovuorossa. Vuosikokouksessa hallitukseen valittiin kuusi jäsentä kaksivuotiselle kaudelle.
”Suomi on nousemassa digitaalisen markkinoinnin maaksi. Tarvitaan paljon ponnisteluja, jotta yritykset osaavat hyödyntää digitaalista mainontaa tehokkaasti liiketoiminnassaan. Digitaalinen mainonta tuo Suomessa nyt neljänneksen mainospanostuksista. Muissa Pohjoismaissa osuus on vastaavasti 32–46 prosenttia. Haluamme olla auttamassa suomalaisia yrityksiä menestymään”, kertoo IAB Finlandin hallituksen uusi puheenjohtaja Sini Kervinen.
IAB Finlandin vuoden 2016 fokusalueina tulee olemaan IAB-yhteisön kasvattaminen sekä digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alan kehittäminen. Menestyksellisesti aloitettu digimediamyyjien sertifiointi-ohjelma sekä aktiivisten työryhmien luomat oppaat, suositukset ja ohjeistukset tulevat edistämään tätä kehitystä. Digitaalisen mainonnan laatutekijöihin tullaan kiinnittämään erityistä huomiota tarttumalla mm. käyttäjäkokemusta heikentäviin ilmiöihin. Laatukysymykset ovat asialistalla useassa työryhmässä mm. ohjelmallisen ostamisen- ja Ad Blocking -ryhmissä.
”IAB on vakiinnuttanut asemansa alan kehittäjänä. On tärkeää, että yhteistyötä tehdään yhä enenevässä määrin eri toimijoiden, liittojen ja järjestöjen sekä yritysten ja yhteisöjen välillä. Markkinointiviestinnän menestyksellinen toteuttaminen vaatii uusia ja erityistä taitoja integroida eri markkinoinnin osa-alueet toimivaksi kokonaisuudeksi. IAB:n vahvuutena on sen kattava ja monimuotoinen jäsenkunta. Toivotamme kaikki digitaalisen markkinoinnin parissa toimivat yritykset tervetulleeksi IAB yhteisöön”, kommentoi toiminnanjohtaja Birgitta Takala.
IAB Finland ry:n hallitus kaudella 2016
Mediajäsenet
Sini Kervinen, Aller Media Oy, puheenjohtaja
Jukka Pulkkinen, Otavamedia Oy
Johanna Vartiainen, Alma Media Oyj
Jussi Luhtasela, Google Finland Oy
Kirsi Hakaniemi, Keskisuomalainen Oyj
Jere Teutari, MTV Oy
Muut jäsenet
Tommi Malmivaara, Veikkaus Oy
Tommi Pelkonen, SEK & GREY Oy
Lasse Iskanius, Dentsu Aegis Network Oy
Jukka Sundquist, Klikkicom Oy
Outi Nylund, Kesko Oyj
Riikka Järvinen, DNA Oy
Lisätiedot:
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, etunimi.sukunimi(at)iab.fi
Sini Kervinen, hallituksen puheenjohtaja, Aller Media Oy, 040 740 4177, etunimi.sukunimi(at)aller.com
IAB Finland ry on digitaalisen markkinoinnin etujärjestö, jonka jäsenistöön kuuluu noin sata jäsenyritystä. Jäsenyritykset ovat digitaalisia medioita, mainostajia, mediatoimistoja, luovia toimistoja, tutkimusyrityksiä, analytiikkapalvelujen tarjoajia, internet-teknologiaa kehittäviä yrityksiä sekä mainosverkostoja.
23.05.2025
IAB Studio: Mitä kuuluu digitaaliselle ulkomainonnalle?
Digitaalinen ulkomainonta eli DOOH on yksi digimainonnan nopeimmin kasvavista osa-alueista – mutta miksi? IAB Studion tuoreessa jaksossa sukelletaan syvälle digitaalisesti toteutetun ulkomainonnan nykytilaan, haasteisiin ja tulevaisuuden mahdollisuuksiin.
lue lisää20.05.2025
Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?
Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?
lue lisää09.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2
Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?
lue lisää02.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1
Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.
lue lisää