Icon
IAB Finlandille uusi puheenjohtaja ja hallitus IABlogi

IAB Finlandille uusi puheenjohtaja ja hallitus

16.03.2016

Lehdistötiedote

IAB Finlandille uusi puheenjohtaja ja hallitus

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävä IAB Finland sai uuden hallituksen puheenjohtajan yhdistyksen vuosikokouksessa 15.3.2016. Kattavasti alan eri toimijoita edustava hallitus kannustaa suomalaisia yrityksiä ottamaan entistä paremmin hyödyt irti alati kasvavasta ja monimuotoistuvasta digitaalisesta markkinoinnista.

IAB Finland ry:n hallituskokoonpano muuttui yhdistyksen vuosikokouksessa tiistaina 15.3.2016. Hallituksen muodostaa kuusi median edustajaa sekä kuusi edustajaa muista digitaalisen markkinoinnin yrityksistä aina mediatoimistosta mainostajan edustajiin. Puolet hallituksesta on vuosittain erovuorossa. Vuosikokouksessa hallitukseen valittiin kuusi jäsentä kaksivuotiselle kaudelle.

Suomi on nousemassa digitaalisen markkinoinnin maaksi. Tarvitaan paljon ponnisteluja, jotta yritykset osaavat hyödyntää digitaalista mainontaa tehokkaasti liiketoiminnassaan. Digitaalinen mainonta tuo Suomessa nyt neljänneksen mainospanostuksista. Muissa Pohjoismaissa osuus on vastaavasti 32–46 prosenttia. Haluamme olla auttamassa suomalaisia yrityksiä menestymään”, kertoo IAB Finlandin hallituksen uusi puheenjohtaja Sini Kervinen.

IAB Finlandin vuoden 2016 fokusalueina tulee olemaan IAB-yhteisön kasvattaminen sekä digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alan kehittäminen. Menestyksellisesti aloitettu digimediamyyjien sertifiointi-ohjelma sekä aktiivisten työryhmien luomat oppaat, suositukset ja ohjeistukset tulevat edistämään tätä kehitystä. Digitaalisen mainonnan laatutekijöihin tullaan kiinnittämään erityistä huomiota tarttumalla mm. käyttäjäkokemusta heikentäviin ilmiöihin. Laatukysymykset ovat asialistalla useassa työryhmässä mm. ohjelmallisen ostamisen- ja Ad Blocking -ryhmissä.

”IAB on vakiinnuttanut asemansa alan kehittäjänä. On tärkeää, että yhteistyötä tehdään yhä enenevässä määrin eri toimijoiden, liittojen ja järjestöjen sekä yritysten ja yhteisöjen välillä. Markkinointiviestinnän menestyksellinen toteuttaminen vaatii uusia ja erityistä taitoja integroida eri markkinoinnin osa-alueet toimivaksi kokonaisuudeksi. IAB:n vahvuutena on sen kattava ja monimuotoinen jäsenkunta. Toivotamme kaikki digitaalisen markkinoinnin parissa toimivat yritykset tervetulleeksi IAB yhteisöön”, kommentoi toiminnanjohtaja Birgitta Takala.

IAB Finland ry:n hallitus kaudella 2016

Mediajäsenet
Sini Kervinen, Aller Media Oy, puheenjohtaja
Jukka Pulkkinen, Otavamedia Oy
Johanna Vartiainen, Alma Media Oyj
Jussi Luhtasela, Google Finland Oy
Kirsi Hakaniemi, Keskisuomalainen Oyj
Jere Teutari, MTV Oy

Muut jäsenet
Tommi Malmivaara, Veikkaus Oy
Tommi Pelkonen, SEK & GREY Oy
Lasse Iskanius, Dentsu Aegis Network Oy
Jukka Sundquist, Klikkicom Oy
Outi Nylund, Kesko Oyj
Riikka Järvinen, DNA Oy

Lisätiedot:
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, etunimi.sukunimi(at)iab.fi
Sini Kervinen, hallituksen puheenjohtaja, Aller Media Oy, 040 740 4177, etunimi.sukunimi(at)aller.com

IAB Finland ry on digitaalisen markkinoinnin etujärjestö, jonka jäsenistöön kuuluu noin sata jäsenyritystä. Jäsenyritykset ovat digitaalisia medioita, mainostajia, mediatoimistoja, luovia toimistoja, tutkimusyrityksiä, analytiikkapalvelujen tarjoajia, internet-teknologiaa kehittäviä yrityksiä sekä mainosverkostoja.

17.06.2021

Tuore tutkimus paljastaa, mitä mainostajat toivovat digiulkomainonnalta

Digiulkomainonnan työryhmä toteutti kyselyn markkinaan tavoitteena kartoittaa mainostajien tarpeita sekä toiveita, jotta voimme kehittää digitaalisesta ulkomainonnasta yhä toimivampaa.

lue lisää

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

14.06.2021

Mitä kohderyhmiä eri somekanavissa tavoittaa?

IAB Finlandin sosiaalisen median trendityöryhmä kirjoittaa vuoden 2021 aikana mainostajille suunnatun blogisarjan sosiaalisen median trendeistä. Toisessa osassa tarkastellaan eri somekanavien tavoittavia kohderyhmiä.

lue lisää

09.06.2021

Kaupan media auttaa mainostajia vaikeinakin aikoina ja ui mediamarkkinassa vastavirtaan

Maailman suurimmat mediayhtiöt ovat tällä hetkellä kauppoja. Amazonin, Krogerin, CVS:n ja Targetin kaltaiset kaupat näyttävät suuntaa markkinoinnille. Suomalaisille mainostajille kaupan media on vielä uusi tuttavuus. Olemme tutkineet kaupan median tunnettuutta Suomessa ja havainneet, että nousujohteisesta kehityksestä huolimatta sitä voitaisiin hyödyntää entistä enemmän.

lue lisää