Icon
IAB Finlandille uusi hallitus IABlogi

IAB Finlandille uusi hallitus

18.03.2014

Lehdistötiedote

18.3.2014

IAB FINLANDILLE UUSI HALLITUS

Digitaalisen markkinoinnin etujärjestö IAB Finlandille valittiin uusi hallitus yhdistyksen vuosikokouksessa 17.3.2014. Monipuolisesti alan eri yrityksiä edustava uusi hallitus asetti tavoitteekseen tukea ja vahvistaa digimarkkinoinnin ekosysteemiä. Digitaalinen mainonta kasvaa Suomessa edelleen kovasti, mutta laahaa muita Pohjoismaita jäljessä.

IAB Finland ry:n uusi hallitus valittiin yhdistyksen vuosikokouksessa maanantaina 17.3.2014. Hallitukseen valittiin kuusi median edustajaa sekä kuusi edustajaa muista digitaalisen markkinoinnin kentän yrityksistä aina mediatoimistosta mainostajan edustajiin.

Sääntömuutoksen myötä hallituskauden pituus muutettiin kaksivuotiseksi niin, että puolet hallituksesta on aina erovuorossa. Uudistuksella halutaan taata hallituksen asettamien tavoitteiden läpivienti. Nyt aloittavasta hallituksesta puolet istuu kaksi vuotta ja puolet yhden.

IAB Finlandin uusi hallitus asetti tavoitteekseen vahvistaa Suomen digitaalisen markkinoinnin ekosysteemiä entisestään sekä aktivoida yrityksiä osallistumaan IAB:n toimintaan. ”Kiinnostus IAB:tä kohtaan on jo nyt merkittävää, ja tapahtumiimme osallistuu vuosittain satoja ihmisiä, jotka haluavat vaikuttaa sekä kehittää omaa digitaalisen markkinoinnin osaamistaan”, sanoo IAB Finlandin uusi puheenjohtaja, MTV Oy:n verkkojohtaja Henrik Laine.

Konkreettisesti uuden hallituksen tavoitteet näkyvät myös entistä tavoitteellisemmassa työryhmätoiminnassa. Digitaalisen markkinoinnin eri teemojen ympärille kerätyt, IAB:n jäsenyritysten edustajien muodostamat työryhmät julkaisevat kevätkaudella kaksi alalle tärkeää ohjeistusta online-videomainonnasta ja big datasta.

”Saimme eilen IAB:n vuosikokouksessa yhdistykselle vahvan ja erittäin asiantuntevan kokoonpanon, jolla aloitamme digitaalisen markkinoinnin merkityksen kasvattamisen. Suomalaisilla yrityksillä on huikea mahdollisuus ottaa tästä kasvusta hyödyt omalle liiketoiminnalleen.Nyt on käärittävä hihat”, sanoo Laine.

IAB Finland ry:n hallitus kaudelle 2014 on seuraava:

Mediajäsenet, 2 vuotta
Henrik Laine, MTV Oy, pj
Jani Savolainen, Mircosoft Oy, vpj
Jarkko Kyttänen, Sanoma Oyj

Mediajäsenet, 1 vuosi
Jukka Leino, Fonecta Enterprise Solutions
Tapani Nenonen, Aller Media Oy/Suomi24
Minna Nissinen, Alma Media Oyj

Muut jäsenet, 2 vuotta
Anne Laakso, Kesko Oyj
Elina Koivumäki, Asianajotoimisto Juridia Bützow Oy
Jani Engberg, RAY

Muut jäsenet, 1 vuosi
Markus Hakala, Activeark JWT Oy
Hanna Länsivuori, Tallink Silja Oy
Antti Kallio, Dagmar

Lisätiedot:
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, etunimi.sukunimi(at)iab.fi
Henrik Laine, hallituksen puheenjohtaja, IAB Finland ry, 050 567 9121, etunimi.sukunimi(at)mtv.fi

IAB Finland ry on digitaalisen markkinoinnin etujärjestö, jonka jäsenistöön kuuluu yli sata jäsenyritystä. Jäsenyritykset ovat digitaalisia medioita, mainostajia, mediatoimistoja, luovia toimistoja, tutkimuslaitoksia, analytiikkapalvelujen tarjoajia, internet-teknologiaa kehittäviä yrityksiä sekä mainosverkostoja.

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

26.09.2025

IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

22.09.2025

Retail media selkeytyy: IAB Finlandin Retail median työryhmä määritteli alan keskeiset muodot ja hyödyt

Retail media on noussut vauhdilla yhdeksi digimarkkinoinnin puhutuimmista ilmiöistä. Se tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat suoraan ostopolun eri vaiheissa – aina myymälästä verkkosivuille ja ulkoisiin medioihin. IAB Finlandin retail median työryhmä on laatinut selkeät määritelmät alan keskeisistä muodoista (in-store, on-site ja off-site), avannut niiden hyödyt ja haasteet sekä koonnut ohjeistuksen markkinan kehittämisen tueksi.

lue lisää

12.09.2025

IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?

Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.

lue lisää