Icon
IAB Finlandille uusi hallitus IABlogi

IAB Finlandille uusi hallitus

18.03.2014

Lehdistötiedote

18.3.2014

IAB FINLANDILLE UUSI HALLITUS

Digitaalisen markkinoinnin etujärjestö IAB Finlandille valittiin uusi hallitus yhdistyksen vuosikokouksessa 17.3.2014. Monipuolisesti alan eri yrityksiä edustava uusi hallitus asetti tavoitteekseen tukea ja vahvistaa digimarkkinoinnin ekosysteemiä. Digitaalinen mainonta kasvaa Suomessa edelleen kovasti, mutta laahaa muita Pohjoismaita jäljessä.

IAB Finland ry:n uusi hallitus valittiin yhdistyksen vuosikokouksessa maanantaina 17.3.2014. Hallitukseen valittiin kuusi median edustajaa sekä kuusi edustajaa muista digitaalisen markkinoinnin kentän yrityksistä aina mediatoimistosta mainostajan edustajiin.

Sääntömuutoksen myötä hallituskauden pituus muutettiin kaksivuotiseksi niin, että puolet hallituksesta on aina erovuorossa. Uudistuksella halutaan taata hallituksen asettamien tavoitteiden läpivienti. Nyt aloittavasta hallituksesta puolet istuu kaksi vuotta ja puolet yhden.

IAB Finlandin uusi hallitus asetti tavoitteekseen vahvistaa Suomen digitaalisen markkinoinnin ekosysteemiä entisestään sekä aktivoida yrityksiä osallistumaan IAB:n toimintaan. ”Kiinnostus IAB:tä kohtaan on jo nyt merkittävää, ja tapahtumiimme osallistuu vuosittain satoja ihmisiä, jotka haluavat vaikuttaa sekä kehittää omaa digitaalisen markkinoinnin osaamistaan”, sanoo IAB Finlandin uusi puheenjohtaja, MTV Oy:n verkkojohtaja Henrik Laine.

Konkreettisesti uuden hallituksen tavoitteet näkyvät myös entistä tavoitteellisemmassa työryhmätoiminnassa. Digitaalisen markkinoinnin eri teemojen ympärille kerätyt, IAB:n jäsenyritysten edustajien muodostamat työryhmät julkaisevat kevätkaudella kaksi alalle tärkeää ohjeistusta online-videomainonnasta ja big datasta.

”Saimme eilen IAB:n vuosikokouksessa yhdistykselle vahvan ja erittäin asiantuntevan kokoonpanon, jolla aloitamme digitaalisen markkinoinnin merkityksen kasvattamisen. Suomalaisilla yrityksillä on huikea mahdollisuus ottaa tästä kasvusta hyödyt omalle liiketoiminnalleen.Nyt on käärittävä hihat”, sanoo Laine.

IAB Finland ry:n hallitus kaudelle 2014 on seuraava:

Mediajäsenet, 2 vuotta
Henrik Laine, MTV Oy, pj
Jani Savolainen, Mircosoft Oy, vpj
Jarkko Kyttänen, Sanoma Oyj

Mediajäsenet, 1 vuosi
Jukka Leino, Fonecta Enterprise Solutions
Tapani Nenonen, Aller Media Oy/Suomi24
Minna Nissinen, Alma Media Oyj

Muut jäsenet, 2 vuotta
Anne Laakso, Kesko Oyj
Elina Koivumäki, Asianajotoimisto Juridia Bützow Oy
Jani Engberg, RAY

Muut jäsenet, 1 vuosi
Markus Hakala, Activeark JWT Oy
Hanna Länsivuori, Tallink Silja Oy
Antti Kallio, Dagmar

Lisätiedot:
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, etunimi.sukunimi(at)iab.fi
Henrik Laine, hallituksen puheenjohtaja, IAB Finland ry, 050 567 9121, etunimi.sukunimi(at)mtv.fi

IAB Finland ry on digitaalisen markkinoinnin etujärjestö, jonka jäsenistöön kuuluu yli sata jäsenyritystä. Jäsenyritykset ovat digitaalisia medioita, mainostajia, mediatoimistoja, luovia toimistoja, tutkimuslaitoksia, analytiikkapalvelujen tarjoajia, internet-teknologiaa kehittäviä yrityksiä sekä mainosverkostoja.

17.06.2021

Tuore tutkimus paljastaa, mitä mainostajat toivovat digiulkomainonnalta

Digiulkomainonnan työryhmä toteutti kyselyn markkinaan tavoitteena kartoittaa mainostajien tarpeita sekä toiveita, jotta voimme kehittää digitaalisesta ulkomainonnasta yhä toimivampaa.

lue lisää

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

14.06.2021

Mitä kohderyhmiä eri somekanavissa tavoittaa?

IAB Finlandin sosiaalisen median trendityöryhmä kirjoittaa vuoden 2021 aikana mainostajille suunnatun blogisarjan sosiaalisen median trendeistä. Toisessa osassa tarkastellaan eri somekanavien tavoittavia kohderyhmiä.

lue lisää

09.06.2021

Kaupan media auttaa mainostajia vaikeinakin aikoina ja ui mediamarkkinassa vastavirtaan

Maailman suurimmat mediayhtiöt ovat tällä hetkellä kauppoja. Amazonin, Krogerin, CVS:n ja Targetin kaltaiset kaupat näyttävät suuntaa markkinoinnille. Suomalaisille mainostajille kaupan media on vielä uusi tuttavuus. Olemme tutkineet kaupan median tunnettuutta Suomessa ja havainneet, että nousujohteisesta kehityksestä huolimatta sitä voitaisiin hyödyntää entistä enemmän.

lue lisää