
IAB Finland muuttaa hallitusrakennettaan
IAB Finland on horisontaalisti toimiva, koko verkkomainonnan arvoketjua edustava etujärjestö. Vahvistaakseen horisontaalisuuttaan sekä ajaakseen entistäkin tehokkaammin kaikkien digiekosysteemiin kuuluvien tahojen etua, on IAB:n nykyinen hallitus päättänyt ehdottaa vuosikokoukselle hallitusrakenteen muutosta. Uudessa hallituksessa verkkomedioiden edustajia olisi entistä vähemmän, ja muiden jäsenten kuten mainostajien ja mediatoimistojen edustajia enemmän.
IAB:n nykyinen hallitus päätti ehdottaa hallituksen kokoonpanon muuttamista niin, että kahdeksan verkkomedioita edustavan hallituksen jäsenen sijasta uuteen hallitukseen valittaisiin kuusi verkkomedian edustajaa. Loput kuusi paikkaa jaettaisiin alan muiden toimijoiden kesken niin, että tavoitteena olisi erityisesti lisätä mainostajien ja mediatoimistojen edustusta hallituksessa.
”IAB Finlandin jäsenrakenne on liittosektorilla erityisen horisontaali – se varmistaa toiminnan tehokkuuden sekä parhaan asiantuntijuuden ja ammattitaidon ylläpitämisen verkkomainonnan alalla. IAB Finland haluaa tukea tätä toimintamallia, jotta verkkomainonnan merkitys jatkaa vahvistumistaan ja alan yrityksille luodaan parhaat mahdolliset kasvun edellytykset”, IAB:n hallituksen puheenjohtaja Jarkko Kyttänen kommentoi vuosikokoukselle ehdotettavaa muutosta.
IAB Finland ry:n uusi hallitus valitaan vuosikokouksessa 15.3.2013.
13.06.2025
IAB Insider: Boozt-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta
Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Kelly, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää05.06.2025
IAB Insider: Mittaaminen, mallinnus ja markkinoinnin tarkoitus – tervetuloa mukaan kasvuun
Tervetuloa kuuntelemaan IAB podcastia! Kolmannen kauden toisessa jaksossa sukellamme markkinoinnin nykytilaan ja tulevaisuuteen yhdessä dentsun kokeneiden asiantuntijoiden Juha Halmesvaaran ja Gabriel Mäkelän kanssa. Juontajana toimii IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.
lue lisää30.05.2025
IAB Insider: New Life of the Living Room – mitä suomalainen katsoo?
Tervetuloa uuden IAB Insider jakson pariin. Tästä starttaa IAB Podcastien 3. tuotantokausi! Tässä jaksossa sukelletaan syvälle olohuoneeseen – tai tarkemmin sanottuna sen ruutuun. Aiheena on televisiomainonnan tulevaisuus ja Connected TV:n (CTV) kasvava merkitys suomalaisessa mediamaisemassa.
lue lisää