Icon
IAB Finland muuttaa hallitusrakennettaan IABlogi

IAB Finland muuttaa hallitusrakennettaan

13.02.2013

IAB Finland on horisontaalisti toimiva, koko verkkomainonnan arvoketjua edustava etujärjestö. Vahvistaakseen horisontaalisuuttaan sekä ajaakseen entistäkin tehokkaammin kaikkien digiekosysteemiin kuuluvien tahojen etua, on IAB:n nykyinen hallitus päättänyt ehdottaa vuosikokoukselle hallitusrakenteen muutosta. Uudessa hallituksessa verkkomedioiden edustajia olisi entistä vähemmän, ja muiden jäsenten kuten mainostajien ja mediatoimistojen edustajia enemmän.

IAB:n nykyinen hallitus päätti ehdottaa hallituksen kokoonpanon muuttamista niin, että kahdeksan verkkomedioita edustavan hallituksen jäsenen sijasta uuteen hallitukseen valittaisiin kuusi verkkomedian edustajaa. Loput kuusi paikkaa jaettaisiin alan muiden toimijoiden kesken niin, että tavoitteena olisi erityisesti lisätä mainostajien ja mediatoimistojen edustusta hallituksessa.

”IAB Finlandin jäsenrakenne on liittosektorilla erityisen horisontaali – se varmistaa toiminnan tehokkuuden sekä parhaan asiantuntijuuden ja ammattitaidon ylläpitämisen verkkomainonnan alalla. IAB Finland haluaa tukea tätä toimintamallia, jotta verkkomainonnan merkitys jatkaa vahvistumistaan ja alan yrityksille luodaan parhaat mahdolliset kasvun edellytykset”, IAB:n hallituksen puheenjohtaja Jarkko Kyttänen kommentoi vuosikokoukselle ehdotettavaa muutosta.

IAB Finland ry:n uusi hallitus valitaan vuosikokouksessa 15.3.2013.

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

19.12.2025

Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit

Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.

lue lisää

18.12.2025

Digimainonnan sosiaalinen vaikutus Euroopassa – ja mitä se tarkoittaa Suomelle

IAB Europen Beyond Reach: Mapping the Social Impact of Digital Advertising and Media -raportti tarkastelee, miten digitaalisen mainonnan ekosysteemi Euroopassa – ja laajemmin kansainvälisesti – on alkanut tunnistaa, arvioida ja hallita toimintaansa sosiaalisen kestävyyden näkökulmasta.

lue lisää

17.12.2025

Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet

IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.

lue lisää

16.12.2025

Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat

IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.

lue lisää