Icon
IAB Europe: Coalition for Better Ads julkaisee Better Ads Experience -ohjelman IABlogi

IAB Europe: Coalition for Better Ads julkaisee Better Ads Experience -ohjelman

20.12.2017

Tammikuussa 2018 koalitio käynnistää Better Ads Experience -ohjelman, joka on vapaaehtoinen aloite alan toimijoille parantamaan kuluttajien online-mainoskokemusta ja edistämään Better Ads -standardien käyttöönottoa markkinoilla. Koalition määrittelemien puitteiden perusteella Better Ads Experience -ohjelma sertifioi verkkojulkaisijat, jotka eivät hyväksy standardien mukaista häiritsevää mainontaa, ja akkreditoi selaimet ja mainosteknologiayritykset, jotka arvioivat kustantajien standardien noudattamista ja suodattavat sähköisiä mainoksia standardeihin perustuen.

Serfitioidut yritykset rekisteriin

Ohjelma ylläpitää rekisteriä sertifioiduista yrityksistä, joilla ei ole sivustoissaan mainoksia, jotka on suodatettu ohjelmaan osallistuvien selainten ja mainosteknologiayritysten standardien mukaan. Jos vaatimustenmukaisuusongelmia ilmenee, varmennetuille yrityksille ilmoitetaan ja niillä on mahdollisuus käsitellä rikkomuksia tai jatkaa tarkastelua riippumattomalla riitojenratkaisujärjestelmällä, joka on saatavilla ohjelman kautta. Ohjelman tarkemmat lisätiedot, mukaan lukien rekisteröintiprosessi, maksut ja muut tiedot, julkaistaan tammikuussa osallistumisesta kiinnostuneille yrityksille tarkasteltavaksi.

Standardin alittavat mainosmuodot

Better Ads Standards on nykyisellään kehitetty desktop- ja mobiililaitteille Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Koalition laaja kuluttajatutkimus tunnisti mainosstandardin alle jäävän seuraavat desktop mainoskokemukset: pop-up-mainokset, automaattisesti käynnistyvät videomainokset äänellä, prestitial-mainokset, joissa on jäljellä olevan ajan laskuri sekä suuret tarramainokset. Mobiiliympäristössä Better Ads -standardin ulkopuolelle jäivät nämä mainosmuodot: pop-up-mainokset, prestitial-mainokset, mainokset, joiden pinta-ala on yli 30% näytöstä, vilkkuvat animoidut mainokset, automaattisesti käynnistyvät videomainokset äänellä, poststitial-mainokset, joissa on jäljellä olevan ajan laskuri, koko näytön kokoiset scrollattavat mainokset ja suuret tarramainokset.

Standardin alittavat mainosmuodot on esitetty hyvin havainnollisesti ja koalition nettisivuilla. (Kuva: Coalition for Better Ads)

.

Townsend Feehan, CEO, IAB Europe, kommentoi uutista näin: ”IAB Europe on tukenut paremmista Coalition for Better Ads -haneketta ja sen kattavaa tutkimusta, jotka antoivat arvokkaita näkemyksiä sen määrittelemiseksi, millaisia mainoskokemuksia eurooppalaiset käyttäjät saivat ja vielä tärkeämpänä, millaisia käyttökokemukset, joita eurooppalaiset käyttäjät eivät halua saada. Odotamme nyt, että koalition standardit toteutetaan laajasti "Better Ads Experience" -ohjelman puitteissa. Markkinoille on annettava selkeät ja läpinäkyvät ohjeet siitä, miten osallistua ohjelmaan. Koalition laajempi rooli on avainasemassa tämän aloitteen onnistumiselle. Edistämme tätä kriittistä prosessia maantieteellisesti monipuolisen ja laaja-alaisen asiantuntemuksemme avulla johtavan verkko-mainosekosysteemin yhdistyksen asiantuntemuksellamme.”

21.01.2022

IAB Finland – Muutosten tekijöiden 25. juhlavuosi

IAB Finlandin uusi hallitus aloitti kauden 2022 valitsemalla hallitukselle puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Eliisa Puikkonen, Elisalta ja varapuheenjohtajaksi Christopher Fernandez, Matterkindilta. Suuret onnittelut molemmille! IAB kiittää myös vuoden 2021 hallituksen puheenjohtaja Keskon Caroline Nykteriä ja varapuheenjohtaja Sanoman Jaakko Kuivalaiselle erinomaisesta työstä vuonna 2021.

lue lisää

21.01.2022

IAB Jäsenesittely: LeadSpark ja Sami Lahtinen

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa LeadSpark ja Sami Lahtinen

lue lisää

05.01.2022

IAB Jäsenesittely: Storybound ja Elli Mäkilä

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Storybound ja Elli Mäkilä

lue lisää

29.12.2021

IAB Jäsenesittely: Neuwo ja Johannes Harju

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Johannes Harju ja Neuwo

lue lisää