Icon
IAB Europe: Coalition for Better Ads julkaisee Better Ads Experience -ohjelman IABlogi

IAB Europe: Coalition for Better Ads julkaisee Better Ads Experience -ohjelman

20.12.2017

Tammikuussa 2018 koalitio käynnistää Better Ads Experience -ohjelman, joka on vapaaehtoinen aloite alan toimijoille parantamaan kuluttajien online-mainoskokemusta ja edistämään Better Ads -standardien käyttöönottoa markkinoilla. Koalition määrittelemien puitteiden perusteella Better Ads Experience -ohjelma sertifioi verkkojulkaisijat, jotka eivät hyväksy standardien mukaista häiritsevää mainontaa, ja akkreditoi selaimet ja mainosteknologiayritykset, jotka arvioivat kustantajien standardien noudattamista ja suodattavat sähköisiä mainoksia standardeihin perustuen.

Serfitioidut yritykset rekisteriin

Ohjelma ylläpitää rekisteriä sertifioiduista yrityksistä, joilla ei ole sivustoissaan mainoksia, jotka on suodatettu ohjelmaan osallistuvien selainten ja mainosteknologiayritysten standardien mukaan. Jos vaatimustenmukaisuusongelmia ilmenee, varmennetuille yrityksille ilmoitetaan ja niillä on mahdollisuus käsitellä rikkomuksia tai jatkaa tarkastelua riippumattomalla riitojenratkaisujärjestelmällä, joka on saatavilla ohjelman kautta. Ohjelman tarkemmat lisätiedot, mukaan lukien rekisteröintiprosessi, maksut ja muut tiedot, julkaistaan tammikuussa osallistumisesta kiinnostuneille yrityksille tarkasteltavaksi.

Standardin alittavat mainosmuodot

Better Ads Standards on nykyisellään kehitetty desktop- ja mobiililaitteille Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Koalition laaja kuluttajatutkimus tunnisti mainosstandardin alle jäävän seuraavat desktop mainoskokemukset: pop-up-mainokset, automaattisesti käynnistyvät videomainokset äänellä, prestitial-mainokset, joissa on jäljellä olevan ajan laskuri sekä suuret tarramainokset. Mobiiliympäristössä Better Ads -standardin ulkopuolelle jäivät nämä mainosmuodot: pop-up-mainokset, prestitial-mainokset, mainokset, joiden pinta-ala on yli 30% näytöstä, vilkkuvat animoidut mainokset, automaattisesti käynnistyvät videomainokset äänellä, poststitial-mainokset, joissa on jäljellä olevan ajan laskuri, koko näytön kokoiset scrollattavat mainokset ja suuret tarramainokset.

Standardin alittavat mainosmuodot on esitetty hyvin havainnollisesti ja koalition nettisivuilla. (Kuva: Coalition for Better Ads)

.

Townsend Feehan, CEO, IAB Europe, kommentoi uutista näin: ”IAB Europe on tukenut paremmista Coalition for Better Ads -haneketta ja sen kattavaa tutkimusta, jotka antoivat arvokkaita näkemyksiä sen määrittelemiseksi, millaisia mainoskokemuksia eurooppalaiset käyttäjät saivat ja vielä tärkeämpänä, millaisia käyttökokemukset, joita eurooppalaiset käyttäjät eivät halua saada. Odotamme nyt, että koalition standardit toteutetaan laajasti "Better Ads Experience" -ohjelman puitteissa. Markkinoille on annettava selkeät ja läpinäkyvät ohjeet siitä, miten osallistua ohjelmaan. Koalition laajempi rooli on avainasemassa tämän aloitteen onnistumiselle. Edistämme tätä kriittistä prosessia maantieteellisesti monipuolisen ja laaja-alaisen asiantuntemuksemme avulla johtavan verkko-mainosekosysteemin yhdistyksen asiantuntemuksellamme.”

02.07.2024

IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.

lue lisää

01.07.2024

IAB Jäsenesittely: Emmi Vilkanen ja SeenThis

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Emmi Vilkanen ja SeenThis

lue lisää

24.06.2024

IAB Studio: Luvanvarainen data liiketoiminnassa

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Janninan kanssa ovat Niklas Tverin Elisalta ja Petteri Kalaoja Dagmarilta puhumassa luvanvaraisesta datasta.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää