Icon
H1 2015: Verkkomainonta hyvässä kasvussa Euroopassa IABlogi

H1 2015: Verkkomainonta hyvässä kasvussa Euroopassa

09.12.2015

Euroopassa panostettiin verkkomainontaan vuoden 2015 ensimmäisellä puoliskolla 16 miljardia euroa, kertovat IAB Europe ja tutkimuslaitos IHS tuoreessa selvityksessään. Kasvua edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna oli 9,7 %.

Display-mainonnan kasvua (+12,6 %), vauhdittivat eritoten voimakkaasti kasvaneet mobiilimainonta (+57,5 %) ja videomainonta (+37,3 %). Panostukset luokiteltuihin ilmoituksiin kasvoivat 4,5 % ja hakumainontaan 9,5 %.

Raportissa arvioidaan, että kasvu vahvistuu edelleen vuoden loppua kohden. Koko vuoden verkkomainospanostusten arvioidaan kasvavan 10,4 % edellisvuoteen verrattuna.

Lue IAB Europen tiedote täältä.
Raportti on saatavilla pyydettäessä osoitteesta toimisto(a)iab.fi.
Lue myös: Verkkomainonta tuo työtä miljoonille ja levittää digiosaamista

09.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2

Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?

lue lisää

02.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1

Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.

lue lisää

28.04.2025

IAB Jäsenesittely: Broman Group Oy ja Seppo Niemelä

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Broman Group Oy ja Seppo Niemelä

lue lisää

25.04.2025

KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa

KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.

lue lisää