Icon
H1 2015: Verkkomainonta hyvässä kasvussa Euroopassa IABlogi

H1 2015: Verkkomainonta hyvässä kasvussa Euroopassa

09.12.2015

Euroopassa panostettiin verkkomainontaan vuoden 2015 ensimmäisellä puoliskolla 16 miljardia euroa, kertovat IAB Europe ja tutkimuslaitos IHS tuoreessa selvityksessään. Kasvua edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna oli 9,7 %.

Display-mainonnan kasvua (+12,6 %), vauhdittivat eritoten voimakkaasti kasvaneet mobiilimainonta (+57,5 %) ja videomainonta (+37,3 %). Panostukset luokiteltuihin ilmoituksiin kasvoivat 4,5 % ja hakumainontaan 9,5 %.

Raportissa arvioidaan, että kasvu vahvistuu edelleen vuoden loppua kohden. Koko vuoden verkkomainospanostusten arvioidaan kasvavan 10,4 % edellisvuoteen verrattuna.

Lue IAB Europen tiedote täältä.
Raportti on saatavilla pyydettäessä osoitteesta toimisto(a)iab.fi.
Lue myös: Verkkomainonta tuo työtä miljoonille ja levittää digiosaamista

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

28.05.2024

Osa 2: Muotoile ja testaa läpinäkyvästi

Digiloikka muuttui ajankohtaiseksi monille organisaatioille viimeistään koronavuonna 2020. Poikkeusvuosien aikana piti keksiä nopeasti, miten omaa liiketoimintaa sopeutetaan ja toteutetaan fyysisten kohtaamisten estyessä. Asiakkaat siirtyivät digitaalisiin kanaviin kulutusvalintojen muuttuessa merkittävästi. Monessa organisaatiossa paljastui puutteita oman datan keräämisessä, käsittelyssä, ja hyödyntämisessä liiketoimintaan.

lue lisää

28.05.2024

Osa 1: Luvanvaraisen datan keskiössä asiakas

Digiloikka muuttui ajankohtaiseksi monille organisaatioille viimeistään koronavuonna 2020. Poikkeusvuosien aikana piti keksiä nopeasti, miten omaa liiketoimintaa sopeutetaan ja toteutetaan fyysisten kohtaamisten estyessä. Asiakkaat siirtyivät digitaalisiin kanaviin kulutusvalintojen muuttuessa merkittävästi. Monessa organisaatiossa paljastui puutteita oman datan keräämisessä, käsittelyssä, ja hyödyntämisessä liiketoimintaan.

lue lisää

23.05.2024

IAB Jäsenesittely: Teads ja Niklas Kevin

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Teads ja Niklas Kevin

lue lisää