
H1 2015: Verkkomainonta hyvässä kasvussa Euroopassa
Euroopassa panostettiin verkkomainontaan vuoden 2015 ensimmäisellä puoliskolla 16 miljardia euroa, kertovat IAB Europe ja tutkimuslaitos IHS tuoreessa selvityksessään. Kasvua edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna oli 9,7 %.
Display-mainonnan kasvua (+12,6 %), vauhdittivat eritoten voimakkaasti kasvaneet mobiilimainonta (+57,5 %) ja videomainonta (+37,3 %). Panostukset luokiteltuihin ilmoituksiin kasvoivat 4,5 % ja hakumainontaan 9,5 %.
Raportissa arvioidaan, että kasvu vahvistuu edelleen vuoden loppua kohden. Koko vuoden verkkomainospanostusten arvioidaan kasvavan 10,4 % edellisvuoteen verrattuna.
Lue IAB Europen tiedote täältä.
Raportti on saatavilla pyydettäessä osoitteesta toimisto(a)iab.fi.
Lue myös: Verkkomainonta tuo työtä miljoonille ja levittää digiosaamista
27.06.2025
IAB Insider: Snapchat 2025 – Miten alusta palvelee brändejä ja vaikuttajia nyt?
Snapchat ei ole katoamassa mihinkään – päinvastoin! Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten Snapchat toimii vaikuttajille ja brändeille vuonna 2025. Vieraana vaikuttaja Henny Harjusola ja Snapchatin Suomen kaupallinen edustaja Mimi Alén.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää13.06.2025
IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta
Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.
lue lisää