Icon
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa IABlogi

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa

23.01.2025 | Heidi Blomberg

Digimarkkinoinnin, mainonnan ja median maailma kehittyy nopeammin kuin koskaan aiemmin. Alan ammattilaisena tiedät, miten tärkeää on pysyä ajan tasalla uusista trendeistä, työkaluista ja parhaista käytännöistä. Siksi me IAB:llä päivitämme jatkuvasti digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattia – vastaamaan tämän päivän ja huomisen haasteisiin. Tulevan vuoden aikana on odotettavissa myös täysin uusia koulutuksia, jotka vastaavat alan jatkuvasti muuttuvia tarpeita. Nyt jos koskaan kannattaa hypätä mukaan kehityksen kärkeen!

Koulutusten kehittämisen ja uudistusten taustalla on toimialan intensiivinen seuranta ja kuuntelu, mutta myös koulutuksen käyneiden antama palaute. Koulutuksen käyneiden palaute ja kehitysehdotukset auttavat meitä kehittämään ohjelmaa entistä hyödyllisemmäksi ja ajankohtaisemmaksi. Tämän ansiosta sertifikaattikoulutus tarjoaa konkreettisia työkaluja sekä yksilön osaamisen kehittämiseen että organisaatioiden liiketoiminnan tukemiseen.

Mitkä ovat tämän hetken tärkeimmät uudistukset?

1. Tapahtumat osaksi ohjelmaa

Yksi merkittävimmistä uudistuksista on, että koulutukseen osallistuvat pääsevät jatkossa maksutta kolmeen IAB-tapahtumaan osana ohjelmaa.

Tapahtumiin voi osallistua joko paikan päällä tai etänä, ja niistä tuotetaan myös tallenteet. Live-tapahtumien etuna on tietysti mahdollisuus myös tavata muita koulutukseen osallistuvia!

Osallistuminen ei jää vain passiiviseksi seuraamiseksi – jokaisen tapahtuman pohjalta on pieni oppimistehtävä, joka tukee syvempää ymmärrystä ja käytännön oppimista.

2. Uudistettu loppukoe

Koulutuksen loppukoe päivitetään siten, että se tukee entistä paremmin osaamisen arviointia, nopeuttaa sertifikaatin saamista ja antaa osallistujille mahdollisuuden soveltaa oppimaansa oman organisaationsa kehittämiseen. Tämä tuo lisäarvoa paitsi osallistujille myös heidän työnantajilleen.

3. Päivittyvä sisältö

Koulutuksen sisältöä päivitetään vuosittain ja aina kun uutta tietoa. Sertikaatti koki suurempia sisältömuutoksia jo vuonna 2023, jolloin sertifikaattiin lisättiin seuraavat osiot vastaamaan alan uusimpia trendejä.

  • Tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa
  • Retailmedia
  • Digimarkkinoinnin vastuullisuus

 Tällä hetkellä ohjelmaan sisältyy:

Paljon maksaa? 

Sertifikaatin hinta IAB-jäsenelle (koodi JASEN) on 850€ + ALV, ja ei jäsenelle 1250€+ALV. Jos organisaatiossa on enemmänkin kiinnostuneita osallistujia, katso ryhmien hinnat täältä.

Sertifikaatti on voimassa 2 vuotta ja uusinta IAB-jäsenelle maksaa 400€+ALV ja ei jäsenelle 600€+ALV.

Early Bird -kampanja – ilmoittaudu nyt ja säästä

Haluamme tehdä osallistumispäätöksen mahdollisimman helpoksi. Tammikuun loppuun asti on voimassa Early Bird -kampanja, jossa saat koulutuksesta -30 % alennuksen. Kampanja päättyy 26.1.2025 – varmista paikkasi ajoissa!

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan: 

11.3. Alkava ryhmä

15.4. Alkava ryhmä

Älä jää jälkeen kehityksestä – tule mukaan oppimaan ja kehittymään yhdessä alan huippuosaajien kanssa! Sertifikaattikoulutus on sinun ja organisaatiosi kilpailuetu jatkuvasti muuttuvassa markkinassa.

Onko sinulla kysyttävää tai haluatko jostain lisätietoja? Ota yhteyttä!

Heidi Blomberg
heidi.blomberg@iab.fi
0458039707

 

 

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

29.08.2025

IAB Insider: Luovuuden merkitys digimainonnassa

Mainonnan vaikuttavuus syntyy usein luovuudesta – mutta mitä luovuus oikeastaan on, ja miten se voidaan kääntää mitattavaksi tulokseksi? Tässä IAB Insider -jaksossa dentsun Juha Halmesvaara ja Aleksi Auvinen keskustelevat luovuuden merkityksestä markkinoinnissa, Cannes Lions -festivaalin opeista sekä siitä, miten Suomi voisi ottaa askeleen kohti kansainvälistä luovuuden kärkeä.

lue lisää

15.08.2025

IAB Studio: Mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa?

Digitaalinen mainonta nähdään usein teknisenä tehokkuuspelinä, jossa klikit, näkyvyydet ja ROI hallitsevat keskustelua. Mutta mitä tapahtuu, kun mukaan tuodaan sana vastuullisuus? IAB Studion podcastissa juontaja Jannina Niskala ja vieraana ollut koulutusvastaava Heidi Blomberg IAB Finlandilta pureutuvat aiheeseen, joka koskettaa koko mainosalaa. Jaksossa käydään läpi, mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa, miksi se on ajankohtaisempaa kuin koskaan – ja miten jokainen alan toimija voi lähteä liikkeelle, vaikka täydellisyyteen ei kukaan pääsisikään.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää

08.08.2025

IAB Insider: Google Meridian – mitä mainostajan on hyvä tietää?

Mainonnan tuloksellisuuden mittaaminen on noussut vuoden 2025 kuumimmaksi puheenaiheeksi digimarkkinoinnin kentällä – eikä syyttä. Tässä IAB Insider -podcastin jaksossa sukelletaan syvälle Marketing Mix Modelingin (MMM) maailmaan, erityisesti Googlen Meridian-ratkaisun näkökulmasta. Vieraana ovat asiantuntijat Hermanni Nurila  ja Reetta Peltola toimistosta S360, jotka jakavat kokemuksiaan ja oppejaan MMM:n käytöstä suomalaisissa yrityksissä.

lue lisää