Icon
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa IABlogi

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa

23.01.2025 | Heidi Blomberg

Digimarkkinoinnin, mainonnan ja median maailma kehittyy nopeammin kuin koskaan aiemmin. Alan ammattilaisena tiedät, miten tärkeää on pysyä ajan tasalla uusista trendeistä, työkaluista ja parhaista käytännöistä. Siksi me IAB:llä päivitämme jatkuvasti digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattia – vastaamaan tämän päivän ja huomisen haasteisiin. Tulevan vuoden aikana on odotettavissa myös täysin uusia koulutuksia, jotka vastaavat alan jatkuvasti muuttuvia tarpeita. Nyt jos koskaan kannattaa hypätä mukaan kehityksen kärkeen!

Koulutusten kehittämisen ja uudistusten taustalla on toimialan intensiivinen seuranta ja kuuntelu, mutta myös koulutuksen käyneiden antama palaute. Koulutuksen käyneiden palaute ja kehitysehdotukset auttavat meitä kehittämään ohjelmaa entistä hyödyllisemmäksi ja ajankohtaisemmaksi. Tämän ansiosta sertifikaattikoulutus tarjoaa konkreettisia työkaluja sekä yksilön osaamisen kehittämiseen että organisaatioiden liiketoiminnan tukemiseen.

Mitkä ovat tämän hetken tärkeimmät uudistukset?

1. Tapahtumat osaksi ohjelmaa

Yksi merkittävimmistä uudistuksista on, että koulutukseen osallistuvat pääsevät jatkossa maksutta kolmeen IAB-tapahtumaan osana ohjelmaa.

Tapahtumiin voi osallistua joko paikan päällä tai etänä, ja niistä tuotetaan myös tallenteet. Live-tapahtumien etuna on tietysti mahdollisuus myös tavata muita koulutukseen osallistuvia!

Osallistuminen ei jää vain passiiviseksi seuraamiseksi – jokaisen tapahtuman pohjalta on pieni oppimistehtävä, joka tukee syvempää ymmärrystä ja käytännön oppimista.

2. Uudistettu loppukoe

Koulutuksen loppukoe päivitetään siten, että se tukee entistä paremmin osaamisen arviointia, nopeuttaa sertifikaatin saamista ja antaa osallistujille mahdollisuuden soveltaa oppimaansa oman organisaationsa kehittämiseen. Tämä tuo lisäarvoa paitsi osallistujille myös heidän työnantajilleen.

3. Päivittyvä sisältö

Koulutuksen sisältöä päivitetään vuosittain ja aina kun uutta tietoa. Sertikaatti koki suurempia sisältömuutoksia jo vuonna 2023, jolloin sertifikaattiin lisättiin seuraavat osiot vastaamaan alan uusimpia trendejä.

  • Tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa
  • Retailmedia
  • Digimarkkinoinnin vastuullisuus

 Tällä hetkellä ohjelmaan sisältyy:

Paljon maksaa? 

Sertifikaatin hinta IAB-jäsenelle (koodi JASEN) on 850€ + ALV, ja ei jäsenelle 1250€+ALV. Jos organisaatiossa on enemmänkin kiinnostuneita osallistujia, katso ryhmien hinnat täältä.

Sertifikaatti on voimassa 2 vuotta ja uusinta IAB-jäsenelle maksaa 400€+ALV ja ei jäsenelle 600€+ALV.

Early Bird -kampanja – ilmoittaudu nyt ja säästä

Haluamme tehdä osallistumispäätöksen mahdollisimman helpoksi. Tammikuun loppuun asti on voimassa Early Bird -kampanja, jossa saat koulutuksesta -30 % alennuksen. Kampanja päättyy 26.1.2025 – varmista paikkasi ajoissa!

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan: 

11.3. Alkava ryhmä

15.4. Alkava ryhmä

Älä jää jälkeen kehityksestä – tule mukaan oppimaan ja kehittymään yhdessä alan huippuosaajien kanssa! Sertifikaattikoulutus on sinun ja organisaatiosi kilpailuetu jatkuvasti muuttuvassa markkinassa.

Onko sinulla kysyttävää tai haluatko jostain lisätietoja? Ota yhteyttä!

Heidi Blomberg
heidi.blomberg@iab.fi
0458039707

 

 

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

26.09.2025

IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

22.09.2025

Retail media selkeytyy: IAB Finlandin Retail median työryhmä määritteli alan keskeiset muodot ja hyödyt

Retail media on noussut vauhdilla yhdeksi digimarkkinoinnin puhutuimmista ilmiöistä. Se tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat suoraan ostopolun eri vaiheissa – aina myymälästä verkkosivuille ja ulkoisiin medioihin. IAB Finlandin retail median työryhmä on laatinut selkeät määritelmät alan keskeisistä muodoista (in-store, on-site ja off-site), avannut niiden hyödyt ja haasteet sekä koonnut ohjeistuksen markkinan kehittämisen tueksi.

lue lisää

12.09.2025

IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?

Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.

lue lisää