Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa
Digimarkkinoinnin, mainonnan ja median maailma kehittyy nopeammin kuin koskaan aiemmin. Alan ammattilaisena tiedät, miten tärkeää on pysyä ajan tasalla uusista trendeistä, työkaluista ja parhaista käytännöistä. Siksi me IAB:llä päivitämme jatkuvasti digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattia – vastaamaan tämän päivän ja huomisen haasteisiin. Tulevan vuoden aikana on odotettavissa myös täysin uusia koulutuksia, jotka vastaavat alan jatkuvasti muuttuvia tarpeita. Nyt jos koskaan kannattaa hypätä mukaan kehityksen kärkeen!
Koulutusten kehittämisen ja uudistusten taustalla on toimialan intensiivinen seuranta ja kuuntelu, mutta myös koulutuksen käyneiden antama palaute. Koulutuksen käyneiden palaute ja kehitysehdotukset auttavat meitä kehittämään ohjelmaa entistä hyödyllisemmäksi ja ajankohtaisemmaksi. Tämän ansiosta sertifikaattikoulutus tarjoaa konkreettisia työkaluja sekä yksilön osaamisen kehittämiseen että organisaatioiden liiketoiminnan tukemiseen.
Mitkä ovat tämän hetken tärkeimmät uudistukset?
1. Tapahtumat osaksi ohjelmaa
Yksi merkittävimmistä uudistuksista on, että koulutukseen osallistuvat pääsevät jatkossa maksutta kolmeen IAB-tapahtumaan osana ohjelmaa.
Tapahtumiin voi osallistua joko paikan päällä tai etänä, ja niistä tuotetaan myös tallenteet. Live-tapahtumien etuna on tietysti mahdollisuus myös tavata muita koulutukseen osallistuvia!
Osallistuminen ei jää vain passiiviseksi seuraamiseksi – jokaisen tapahtuman pohjalta on pieni oppimistehtävä, joka tukee syvempää ymmärrystä ja käytännön oppimista.
2. Uudistettu loppukoe
Koulutuksen loppukoe päivitetään siten, että se tukee entistä paremmin osaamisen arviointia, nopeuttaa sertifikaatin saamista ja antaa osallistujille mahdollisuuden soveltaa oppimaansa oman organisaationsa kehittämiseen. Tämä tuo lisäarvoa paitsi osallistujille myös heidän työnantajilleen.
3. Päivittyvä sisältö
Koulutuksen sisältöä päivitetään vuosittain ja aina kun uutta tietoa. Sertikaatti koki suurempia sisältömuutoksia jo vuonna 2023, jolloin sertifikaattiin lisättiin seuraavat osiot vastaamaan alan uusimpia trendejä.
- Tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa
- Retailmedia
- Digimarkkinoinnin vastuullisuus
Tällä hetkellä ohjelmaan sisältyy:

Paljon maksaa?
Sertifikaatin hinta IAB-jäsenelle (koodi JASEN) on 850€ + ALV, ja ei jäsenelle 1250€+ALV. Jos organisaatiossa on enemmänkin kiinnostuneita osallistujia, katso ryhmien hinnat täältä.
Sertifikaatti on voimassa 2 vuotta ja uusinta IAB-jäsenelle maksaa 400€+ALV ja ei jäsenelle 600€+ALV.
Early Bird -kampanja – ilmoittaudu nyt ja säästä
Haluamme tehdä osallistumispäätöksen mahdollisimman helpoksi. Tammikuun loppuun asti on voimassa Early Bird -kampanja, jossa saat koulutuksesta -30 % alennuksen. Kampanja päättyy 26.1.2025 – varmista paikkasi ajoissa!
Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan:
Älä jää jälkeen kehityksestä – tule mukaan oppimaan ja kehittymään yhdessä alan huippuosaajien kanssa! Sertifikaattikoulutus on sinun ja organisaatiosi kilpailuetu jatkuvasti muuttuvassa markkinassa.
Onko sinulla kysyttävää tai haluatko jostain lisätietoja? Ota yhteyttä!
Heidi Blomberg heidi.blomberg@iab.fi 0458039707
05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää28.10.2025
IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet
Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.
lue lisää26.09.2025
IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?
Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää