Icon
Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit suomessa Tapahtumat

Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit suomessa

15.11.2023, 8:30-10:00

IAB Finlandin Ohjelmallisen mainonnan työryhmän tutkimus "Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa" tehtiin ensimmäistä kertaa vuonna 2022. Nyt on vuorossa tutkimuksen uusin versio, jossa keskitytään viime vuoden tapaan ohjelmallisen mainonnan koettuihin vahvuuksiin sekä haasteisiin, kolmannen osapuolen evästeiden poistumiseen sekä uusiin ajankohtaisiin teemoihin kuten vastuullisuus ja nousevat digikanavat. Tapahtumassa päästään kansainvälisten huippupuhujien toimesta käsittelemään myös kontekstuaalista mainontaa sekä ohjelmallisen ostamisen ympäristövaikutusten pienentämistä.

Lähes 60 % Euroopan displaymainonnasta ja yli puolet videomainonnasta ostetaan ohjelmallisesti kasvutrendin ollessa selvä; vuonna 2022 ohjelmallisen ostamisen kautta ostettavan mainonnan määrä kasvoi kaiken kaikkiaan 14 prosenttia. Suomessa ohjelmallisen ostamisen osuus on selvästi keskiarvoa alempi ja ainoastaan noin 30 % display- ja videomainonnasta ostetaan ohjelmallisesti. Miten saada ohjelmallisen mainonnan määrä myös Suomessa kasvuun? Lupaamme sinulle pussillisen uusia ideoita myös tähän haasteeseen webinaarin jälkeen.

Tervetuloa mukaan ohjelmallisen ostamisen maailmaan, tapahtuma toteutetaan webinaarina ja on tarjolla sekä IAB Finlandin jäsenille sekä ei-jäsenille.

Webinaari-infoa:

Webinaari on kaikille maksuton
Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi


Ohjelma


08:30 Tervetuloa - Pasi Raassina / IAB Finland ja Ville Ahola / Valve

08:35 Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa -tutkimus - Juuli Pelkonen / Adform & Miia Salmi, Sanoma

09:05 Context is King: German AdTech's Post-Cookie - Jörg Vogelsang / Readpeak

09:20 A marathon to a greener tomorrow, the imperative of carbon reduction - Stéphane Printz / Index Exchange

09:35 What makes media great: from the experimental to mainstream - Thomas Munck / Pubmatic

09:55 Webinaarin loppusanat - Pasi Raassina / IAB & Ville Ahola / Valve

 

Ilmoittaudu

 

 

13.01.2025

Environmental Sustainability in Digital Advertising

Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.

lue lisää

21.01.2025

Retail Media Essentials

Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.

lue lisää