IAB Tietoisku: Digimarkkinoinnin mittaaminen
Digimarkkinoinnin mahdollisuudet ostopolun varrella ovat todella kattavat, se sopii sekä brändillisiin että taktisempiin kampanjalähtöihin. Digimainonnan mittaaminen koetaan kuitenkin haastavana tehtävänä markkinoijien keskuudessa: dataa on saatavilla paljon, ja informaatiotulvassa relevantin tiedon seulominen aiheuttaa haasteita liiketoiminnan arjessa.
Rakensimme tapahtuman tämän markkinoijien haasteen ympärille ja julkaisemme tietoiskussa IAB Finlandin verkoston 50 asiantuntijan voimin koostetun mullistavan Digimarkkinoinnin mittaamisen käsikirjan, joka on tehty yhtäläisesti kaikille digimarkkinoinnin parissa työskenteleville, niin toimistojen, julkaisijoiden kuin mainostajienkin edustajille.
Tietoiskun puheenvuoroissa käsitellään mm.
- ROMI-mallinnusta,
- verkkokauppojen mittaamisen haasteita,
- mainonnan analytiikkaa ja sen läpinäkyvyyttä sekä
- sosiaalisen median mittaamista casen kautta.
Webinaari huipentuu Digitaalisen markkinoinnin käsikirjan tekijöiden paneelikeskusteluun mittaamisen haasteista.
Webinaarissa lavalle nousevat Sanoma, Adform, Solteq ja httpool. Webinaari huipentuu oppaan tekijöiden paneelikeskusteluun mittaamisen haasteista.
Varaa paikkasi tapahtumasta!
Webinaari-infoa:
- Webinaari on kaikille maksuton
- Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
- Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi
Yhteistyössä
|
||
Ohjelma
09.00 Webinaarin avaus - Mira Vaurula / IAB Finland
09.10 Markkinoinnin tuloksellisuus ei ole mielipidekysymys – ROMI-mallinnus markkinoinnin strategisena työkaluna - Anssi Saresvuo / Sanoma
09.30 It’s a numbers game – precise measurement with missing data - Marcel Ehrlitzer / Adform
09.50 Mittaamisen haasteet verkkokaupassa - Juha Vuohelainen / Solteq
10.10 Twitter x Heineken case study - David Weiner / httpool
10.30 Paneelikeskustelu: Digimarkkinoinnin mittaaminen - haaste vai mahdollisuus? - paneelin hostina Mira Vaurula / IAB Finland
11.00 Webinaari päättyy
Puhujat
Anssi Saresvuo / Sanoma Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo. Tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin. Toimimme kolmella liiketoiminta-alueella: journalismissa, viihteessä ja B2B:ssä. |
Marcel Ehrlitzer / Adform Adform is the only global, independent and fully integrated advertising platform built for modern marketing. Its unique enterprise technology – Adform FLOW – harnesses superior user experience and a scalable, modular and open architecture, to enable seamless management of the whole campaign lifecycle. It provides clients with enhanced control and transparency across their advertising operations, including ownership of all data from their campaigns. Since 2002, Adform has developed technology to enhance human/machine collaboration and deliver augmented intelligence, thereby amplifying business results for its clients around the world. |
Juha Vuohelainen / Solteq Verkkomarkkinoinnin strategin roolissa olen läheisessä yhteistyössä asiakkaiden markkinoinnin kanssa ja naaman vetää näkkärille aina, kun näen minkälaisia tuloksia asiakkaille saadaan aikaan. Verkkomarkkinointi on muuttunut yksittäisistä kampanjoista koko yrityksen strategiseksi ja pitkäjänteiseksi asiakaskommunikaatioksi, mikä vaatii ylimmän johdon sitoutumista asiaan. Parhaat onnistumiset tulevat yhteistyöstä osaavien asiakkaiden kanssa, joten tietoiskut ja informaation jakaminen ovat minulle hauska osa asiakastyötä. Solteq on pohjoismainen IT-palveluiden ja ohjelmistoratkaisujen tarjoaja, joka on erikoistunut liiketoiminnan digitalisaatioon sekä toimialakohtaisiin ohjelmistoihin. Teemme huomisesta paremman yksinkertaistamalla digitaalista maailmaa. Palava halu kuunnella ja ymmärtää asiakasta ohjaa toimintaamme. Näkemyksellinen osaamisemme ja sitoutuneet ihmiset ovat perustamme. Lopputuloksena on käytännön työkaluja ja ratkaisuja – asiakkaidemme liiketoiminnan menestystarinoita. Liiketoiminnan menestystarinoiden luomiseen kuuluu olennaisena osana palveluiden käyttäjien syvällinen tunteminen ja kommunikaation suunnittelu ja analysointi. Analytiikan avulla johdetaan markkinoinnin toimenpiteitä, optimoidaan kampanjoita, tunnistetaan parhaat asiakassegmentit ja ymmärretään kuluttajan käyttäytymistä sivustolla. |
David Weiner / httpool Httpool is the largest international partner of the major media platforms. We support their growth and drive business results for them locally. In Finland Httpool exclusively represents Twitter and Snapchat. |
13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää