Icon
IAB Tietoisku: Digimarkkinoinnin mittaaminen Tapahtumat

IAB Tietoisku: Digimarkkinoinnin mittaaminen

16.11.2021, 9:00-11:00 , Webinaari

IAB Tietoisku: Digimarkkinoinnin mittaaminen

Digimarkkinoinnin mahdollisuudet ostopolun varrella ovat todella kattavat, se sopii sekä brändillisiin että taktisempiin kampanjalähtöihin. Digimainonnan mittaaminen koetaan kuitenkin haastavana tehtävänä markkinoijien keskuudessa: dataa on saatavilla paljon, ja informaatiotulvassa relevantin tiedon seulominen aiheuttaa haasteita liiketoiminnan arjessa.

Rakensimme tapahtuman tämän markkinoijien haasteen ympärille ja julkaisemme tietoiskussa IAB Finlandin verkoston 50 asiantuntijan voimin koostetun mullistavan Digimarkkinoinnin mittaamisen käsikirjan, joka on tehty yhtäläisesti kaikille digimarkkinoinnin parissa työskenteleville, niin toimistojen, julkaisijoiden kuin mainostajienkin edustajille.

Tietoiskun puheenvuoroissa käsitellään mm.

  • ROMI-mallinnusta,
  • verkkokauppojen mittaamisen haasteita,
  • mainonnan analytiikkaa ja sen läpinäkyvyyttä sekä
  • sosiaalisen median mittaamista casen kautta.

Webinaari huipentuu Digitaalisen markkinoinnin käsikirjan tekijöiden paneelikeskusteluun mittaamisen haasteista.

Webinaarissa lavalle nousevat Sanoma, Adform, Solteq ja httpool. Webinaari huipentuu oppaan tekijöiden paneelikeskusteluun mittaamisen haasteista.

Varaa paikkasi tapahtumasta!

Webinaari-infoa:

  • Webinaari on kaikille maksuton
  • Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
  • Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi 

Ilmoittaudu

 

Yhteistyössä

adform 

Solteq
Sanoma httpool

Ohjelma

09.00 Webinaarin avaus - Mira Vaurula / IAB Finland

09.10 Markkinoinnin tuloksellisuus ei ole mielipidekysymys – ROMI-mallinnus markkinoinnin strategisena työkaluna - Anssi Saresvuo / Sanoma

09.30 It’s a numbers game – precise measurement with missing data - Marcel Ehrlitzer / Adform

09.50 Mittaamisen haasteet verkkokaupassa - Juha Vuohelainen / Solteq

10.10 Twitter x Heineken case study - David Weiner / httpool

10.30 Paneelikeskustelu: Digimarkkinoinnin mittaaminen - haaste vai mahdollisuus? - paneelin hostina Mira Vaurula / IAB Finland

11.00 Webinaari päättyy

Puhujat

Anssi Saresvuo Marcel Ehrlitzer

Anssi Saresvuo / Sanoma
Customer Success Manager 

Anssi vastaa Sanomalla Sanoma Analytics Manager ROMI-mallinnus palvelutuotteesta. Sanoman ja Sellforten yhteistyössä tuottama Sanoma Analytics Manager -palvelu on jatkuva, dynaaminen ROMI-mallinnus, joka mittaa ja analysoi asiakkaiden markkinoinnin tuloksellisuutta. Anssi on vannoutunut tiedolla johtamisen ja asiakaslähtöisen markkinoinnin puolestapuhuja. Hänellä on vahva halu olla tuomassa kaikenkokoisille markkinoijille Suomessa lisää työkaluja oman markkinointinsa tuloksellisuuden ymmärtämiseen ja kehittämiseen.

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo. Tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin.

Toimimme kolmella liiketoiminta-alueella: journalismissa, viihteessä ja B2B:ssä.

Marcel Ehrlitzer / Adform
Product Director - Measurement and Reporting

As Product Director, Marcel shapes the Adform offering directly at its core. Having an eye on the market as well as understanding and orchestrating the development of new functionalities from ideation to release is key. Marcel has more than 12 years of digital advertising experience - 5 of them on the agency side. His passion for data and technology makes him a strong strategic thinker in modern advertising's data-driven landscape. Last but not least, his background in computer science helps him fully advise global customers and internal stakeholders alike.

Adform is the only global, independent and fully integrated advertising platform built for modern marketing. Its unique enterprise technology – Adform FLOW – harnesses superior user experience and a scalable, modular and open architecture, to enable seamless management of the whole campaign lifecycle. It provides clients with enhanced control and transparency across their advertising operations, including ownership of all data from their campaigns. Since 2002, Adform has developed technology to enhance human/machine collaboration and deliver augmented intelligence, thereby amplifying business results for its clients around the world.

Juha Vuohelainen David Weiner

 Juha Vuohelainen / Solteq
Director, Digital Strategy

Verkkomarkkinoinnin strategin roolissa olen läheisessä yhteistyössä asiakkaiden markkinoinnin kanssa ja naaman vetää näkkärille aina, kun näen minkälaisia tuloksia asiakkaille saadaan aikaan. Verkkomarkkinointi on muuttunut yksittäisistä kampanjoista koko yrityksen strategiseksi ja pitkäjänteiseksi asiakaskommunikaatioksi, mikä vaatii ylimmän johdon sitoutumista asiaan. Parhaat onnistumiset tulevat yhteistyöstä osaavien asiakkaiden kanssa, joten tietoiskut ja informaation jakaminen ovat minulle hauska osa asiakastyötä.

Solteq on pohjoismainen IT-palveluiden ja ohjelmistoratkaisujen tarjoaja, joka on erikoistunut liiketoiminnan digitalisaatioon sekä toimialakohtaisiin ohjelmistoihin.

Teemme huomisesta paremman yksinkertaistamalla digitaalista maailmaa. Palava halu kuunnella ja ymmärtää asiakasta ohjaa toimintaamme. Näkemyksellinen osaamisemme ja sitoutuneet ihmiset ovat perustamme. Lopputuloksena on käytännön työkaluja ja ratkaisuja – asiakkaidemme liiketoiminnan menestystarinoita.

Liiketoiminnan menestystarinoiden luomiseen kuuluu olennaisena osana palveluiden käyttäjien syvällinen tunteminen ja kommunikaation suunnittelu ja analysointi. Analytiikan avulla johdetaan markkinoinnin toimenpiteitä, optimoidaan kampanjoita, tunnistetaan parhaat asiakassegmentit ja ymmärretään kuluttajan käyttäytymistä sivustolla.

David Weiner / httpool
Senior Client Partner

David Weiner is a strategic marketing executive with over 15 years experience driving results through digital channels. David has worked directly for some of the world's most loved brands, including Pepsi, Starbucks, Lipton, Gatorade and the National Hockey League, and helped deliver innovations in social media, social listening, content strategy and digital marketing. David is currently the Senior Client Partner, Twitter for Httpool in Finland and helping bring additional value to strategic partners and global brand clients across Europe. He currently resides in Helsinki with his wife, children and english bulldog.

Httpool is the largest international partner of the major media platforms. We support their growth and drive business results for them locally. In Finland Httpool exclusively represents Twitter and Snapchat.

13.01.2025

Environmental Sustainability in Digital Advertising

Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.

lue lisää

21.01.2025

Retail Media Essentials

Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.

lue lisää