Icon
IAB Tietoisku - Brändit somessa & vaikuttajien käsissä Tapahtumat

IAB Tietoisku - Brändit somessa & vaikuttajien käsissä

10.06.2021, 9:00-11:00, Webinaari

Brändit somessa ja vaikuttajien käsissä

Vaikuttajamarkkinointi on viime vuosina kokenut ison muodonmuutoksen ja yhdellä sanalla sanottuna "aikuistunut". Tänä päivänä vaikuttajamarkkinoinnin euromääräinen volyymi Suomessa on jo merkittävä ja kasvaa yhä kohinalla. Vaikuttajat myös tavoittavat isoja kohderyhmiä, tekevät laadukasta sisältöä sekä tarjoavat toimivan ja muista mediakanavista erottuvan tavan tehdä markkinointia.

Vaikuttajamarkkinoinnissa markkinoijan on uskallettava antaa brändinsä vaikuttajien ja someseuraajiensa käsiin. Välillä tämä askel vaatii rohkeutta ja luottamusta. IAB:n viimeisessä webinaarissa ennen lomia syvennytään vaikuttajamarkkinointiin ja luonnollisesti myös vaikuttajille oleellisiin somekanaviin.

Webinaarissa lavalle nousevat Snapchat, Boksi ja Somessa.com. Webinaarin kruunaa paneelikeskustelu vaikuttajamarkkinoinnin tämän hetken tilasta ja tulevaisuudesta. Paneeliin osallistuu Facebook, Troot, Asennemedia ja PING Helsinki.

Agendan kruununa julkistamme tapahtumassa myös ennennäkemätöntä tietoa, eli tuoreen estimaatin vaikuttajamarkkinoinnin määrästä Suomessa.

Webinaari-infoa:

  • Webinaari on kaikille maksuton
  • Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
  • Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi 

Ilmoittaudu

 

Yhteistyössä

Boksi

httpool

somessa.com

Ohjelma

9.00 Webinaarin avaus - Mira Vaurula / IAB Finland

9.05 Vaikuttajamarkkinoinnin määrä Suomessa (Kantar & IAB) - Pasi Raassina / IAB Finland

9.15 The Snapchat Generation - Erik Johnson / Snapchat & Riina Peltonen / Httpool

9.35 Miten alustat muuttavat vaikuttajamarkkinointia? - Lasse Laaksonen / Boksi

9.55 Mitä brändin tulee huomioida vaikuttajamarkkinointikampanjan suunnittelussa - Sanna Hietamäki / Somessa.com

10.15 Paneelikeskustelu: Vaikuttajamarkkinointi 2021, hostina Mira Vaurula / IAB Finland ja panelisteina Pinja Orre / PING Helsinki, Joona Haatainen / Troot, Noora Kunttu / Asennemedia ja Jaana Karjalainen / Facebook.

11.00 Webinaari päättyy

 

Puhujat

Erik Johnson Erik Johnson / Snapchat

Global Partnerships lead for Central and Eastern Europe

Erik has been developing and leading partnerships with Snap's global customers for over 3 years, and has spent almost 15 years leading digital partnerships and business development in the US and various international markets for major media players and ad technology startups.

Snap Inc. is a camera and social media company, founded in 2011. The company's products empower people to express themselves, live in the moment, learn about the world, and have fun together. Httpool acts as Snapchat's official partner in Finland.

Riina Peltonen Riina Peltonen / Httpool

Snapchat Client Partner, Finland

Riina has been helping advertisers and clients with Snapchat advertising since the beginning of this year. Prior jumping into the digital marketing field a couple of years ago Riina was working 10 years with traditional media.

Httpool, an Aleph Holding company, is the largest global partner of major media platforms. We support their growth, and drive business results for traditional and native advertisers across over 30 markets in Europe and Asia.

Lasse Laaksonen Lasse Laaksonen / Boksi

CEO & Co-Founder

Lasse Laaksonen on Boksin perustaja sekä toimitusjohtaja. Ennen Boksia Lasse on perustanut useamman tapahtuma- ja tapahtumamatkailualan yrityksen ja toiminut enkelisijoittajana useissa startupeissa.

Boksi.com on vaikuttajamarkkinoinnin all-in-one -alusta. Boksin asiakkaina on yli 200 eri brändiä sekä toimistoa yli 10 eri maassa.

Sanna Hietamäki Sanna Hietamäki / Somessa.com

Account manager

Sanna Hietamäki (KTM) on erikoistunut yritysten myynnin ja markkinoinnin strategiseen suunnitteluun. Yli 10 vuoden kokemus markkinoinnin eri tehtävistä, toiminut aiemmin muun muassa mainostoimistossa asiakkuuspäällikkönä ja valtakunnallisen naistenvaateketjun markkinointipäällikkönä.

Somessa.com on Suomen monipuolisin vaikuttaja­markkinointi­toimisto. Kaikki tarvittava vaikuttajamarkkinointiin ja PR-tuotteiden jakeluun avaimet käteen -palveluna.

Tuhansia tehtyjä yhteistöitä, satoja kampanjoita ja yhteys miljooniin seuraajiin. Yli 5 000 vaikuttajaa paikallisesti sekä valtakunnallisesti.

11.12.2024

Webinaari: IAB Tietoisku

IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.

lue lisää

13.01.2025

Environmental Sustainability in Digital Advertising

Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.

lue lisää

21.01.2025

Retail Media Essentials

Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.

lue lisää