Google Analytics 4 -peruskurssi
Google Analytics 4 -peruskurssi
Aika: 1 pvä | To 3.11.2022 klo 8.30-15.30
Radisson Blu Royal, Helsinki
Lähde nyt kokopäiväiseen koulutukseen nostamaan analytiikkaosaamistasi. Google Analytics on sivuston markkinoijan, kehittäjän ja myyjän korvaamaton työkalu, ja tässä koulutuksessa opit kuinka saat siitä kaikki irti.
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse analytiikkaa tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan!
Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Tämä koulutus on sinua varten, jos:
- haluat tietää mitkä kanavat toimivat parhaiten
- et ole varma miksi sivusto ei toimi toivotusti vaikka sillä on kävijöitä
- olet aina halunnut osata analytiikan seurantaa, mutta et vielä ole tullut opetelleeksi miten.
Koulutuksen hyödyt:
- Opit mittaamaan myyntiäsi tavalla, joka itse asiassa auttaa lisäämään myyntiä (pelkkä mittaaminen ei vielä auta kehittämään tuottoa).
- Näet miten eri markkinointikanavien tuottoa mitataan, jolloin tiedät aina mihin kohdistat mainospanostuksesi.
- Tunnistat myyntiisi muodostuneet pullonkaulat ja oivallat saman tien keinot avata ne.
- Osaat tutkia käyttäjien toimintaa sivustolla, jotta näet mm. mihin ostajan tie pysähtyy tai mitä tuotteita haetaan eniten.
- Opit segmentoimaan käyttäjiä, jotta osaat tarjota kullekin ryhmälle mitä he tarvitsevat.
- Tiedät miten tägäät mainokset seurantaa varten, jolloin näet nopeasti mitkä mainokset tuottavat parhaiten.
Kouluttajasi
Tommi Pohjola
Koulutuksen hinta
Hinta |
|
IAB:n jäsen (koodi: IABJÄSEN) | 632 € + alv |
Ei-jäsen | 790 € + alv |
IAB:n jäsenet saavat -20% koodilla IABJÄSEN. Alennuksen saa hyödynnettyä, kun valitset maksutavaksi laskutuksen. Lisää alennuskoodi laskutustietojen yhteyteen. IAB- jäsenalennusta ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.
Pidätämme oikeuden muutoksiin. Katso peruutusehdot ja maksutavat ilmoittautumisen yhteydestä.
Ohjelma
Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.
8.30–9.00 AAMIAINEN
9.00–9.30 WEB-ANALYTIIKKA JA SEN TAVOITTEET
- Mitä kannattaa oikeasti seurata ja mikä on ajanhukkaa?
- Miten muunnat kävijäseurannan antamat tiedot aktiivisesti myynniksi?
- Vanha Google Analytics vs. Google Analytics 4: mikä muuttui?
- Mitkä muut työkalut täydentävät Analyticsia?
9.30–10.00 GOOGLE ANALYTICS 4:N PERUSTEET
- Analytiikan peruskäsitteet ja yleisimmät väärinkäsitykset
- Miten Google Analytics 4 asennetaan oikein ja miten vältetään tyypilliset asennusvirheet?
- Miten käyttöoikeuksia hallitaan turvallisesti?
10.00–10.15 TAUKO
10.15–11.00 TAVOITTEET JA NIIDEN MÄÄRITTELY
- Mitä tavoitteet ovat ja miten ne määritellään analytiikassa?
- Minkälaisia asioita kannattaa seurata tavoitteena?
- Miten tavoitteen toteutumista voi seurata?
11.00–11.30 LIIKENTEEN HANKINTA: MARKKINOINTI, MAINONTA, SOMEKANAVAT
- Mainonnan ja kampanjoiden seuraaminen: URL Builderin käyttö
- Facebook-mainonnan seuraaminen auto-tagging-ominaisuudella
- Kampanjoiden tuoton seuraaminen – tuottaako mainonta vai ei, onko hakusanamainonta laadukasta vai ei
11.30–12.30 LOUNAS
12.30–13.00 YLEISÖ – MITÄ KAIKKEA SAAMME SELVILLE SIVUSTON VIERAILIJOISTA?
- Tekniikka: laitteet, puhelimet, tabletit, näytöt
- Demografiset tiedot: kävijöiden ikä, sukupuoli ja kiinnostuksen kohteet
- Yleisöanalyysin tekeminen
13.00–14.15 KÄYTTÄYTYMINEN
- Sisällöt: mitä sisältöjä asiakkaat lukevat?
- Asiakaspolkujen tutkiminen
- Mitä asioita voidaan seurata tapahtumina?
14.15–14.30 TAUKO JA KESKUSTELUA
14.30–15.00 OMIEN ANALYYSIEN JA RAPORTTIEN RAKENTAMINEN
- Millä tavoilla voit rakentaa analyysejä?
- Rakennetaan yksinkertainen raportti, tallennetaan ja ladataan se (hei hei, työläs raporttien kokoaminen käsin!)
15.00–15.15 GDPR, SAFARI JA GOOGLE ANALYTICS
- EU:n uusi tietosuoja-asetus astui voimaan 25.5.2018 ja vaikuttaa merkittävästi web-analytiikkaan.
- Google Signals: mitä pitää huomioida, kun samoja käyttäjiä halutaan tunnistaa eri laitteilla ja tehdään uudelleenmarkkinointia?
- Tietojen poistopyynnöt ja datan tallennusaika
- Safari-selaimen ja iOS:n uudet versiot rajoittavat Google Analytics -seurantaevästeen eliaikaa 7 tai 1 vuorokauteen, tapauksesta riippuen. Varmista, että pystyt tavoittamaan asiakkaasi rajoitteista huolimatta.
15.15–15.30 YHTEENVETO, KYSYMYKSIÄ & VASTAUKSIA
IAB Koulutuskumppani: Hopkins
Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukoneoptimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan.
IAB Finland koulutuspartnerit:
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää