Icon
Tagihaku

Hakemasi tagi esiintyy seuraavissa blogikirjoituksissa

25.06.2013

Ansio konversiosta ostopolun eri vaiheille

IAB Interact -seminaarissa Barcelonassa toukokuussa 2013 toistuivat tietyt ajankohtaiset teemat useaan kertaan. Yksi näistä oli Attribution modeling, suomeksi usein käännetty vain attribuutiomallinnus, tai hieman valaisevammin ”vaikuttavuuden mallinnus”, joka ei välttämättä monelle suomalaiselle vielä sanonut mitään, mutta web-analytiikka- ja markkinointianalytiikka-ihmisille on tullut toki tutuksi viime aikoina. Mistä siis on kyse?

lue lisää

03.09.2012

Digimarkkinoinnin sudenkuopat osa 2: ”Lasketaan pelkät klikit”

Vaikuttivatko vain ne mainosnäytöt, joita klikattiin? Mitä pitäisi mitata?

lue lisää

09.05.2012

Digimarkkinoinnin sudenkuopat osa 1: ”Mediatoimisto unohti mittauksen”

Varmaankin moni lukijoista on nähnyt netistä sen Hitler-elokuvan tekstitysväännöksen, jossa Hitler kuulee banner-kampanjan tulokset, jossa ”khöm… mediatoimisto unohti mainonnan seurannan”.

lue lisää

20.04.2012

Google asiakkaan ”apuna”

Google on viime aikoina vahvasti aktivoitunut auttamaan omia avainasiakkaitaan, kontaktoimalla suurimpia mediabudjetteja hakumainontaan käyttäviä yrityksiä, ja tarjoamalle heille tapaamisia, puhelinsoittoja tai -konferensseja, joissa käydään asiakkaan tiliä läpi.

lue lisää