Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suositus

Julkaistu 9/2018

Tulevien vaalien alla myös poliittiset mainostajat ovat osoittaneet kiinnostusta vaikuttajamarkkinointiin. Tätä silmällä pitäen IAB Finlandin Sisältömarkkinoinnin työryhmä julkaisi Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suosituksen.

”Koska tiedon tarve on akuutti etenkin poliittisten mainostajien kentällä, jalkaudumme työryhmämme asiantuntijoiden kanssa myös puoluetoimistoihin. Suomessa on poikkeuksellisen laadukas ja eettisesti tasokas sisältömarkkinoinnin kulttuuri, joten koemme, että meillä on edellytykset toimia myös poliittisen sisältömarkkinoinnin edelläkävijämaana”, IAB Finlandin Sisältömarkkinoinnin työryhmän puheenjohtaja Elli Mäkilä taustoittaa.

Lataa suositus tästä

Suositus tulee saamaan jatkoa, kun työryhmä julkaisee kattavan Vaikuttajamarkkinoinnin oppaan alkuvuodesta 2019. Aiemmin IAB Finland on julkaissut muun muassa seuraavat aiheeseen liittyvät oppaat:

IAB Finland|A member of Interactive Advertising Bureau Europe

Tietosuojaseloste (PDF)