Icon
Etusivu
Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2025

IAB Finland tutkii ohjelmallisen ostamisen nykytilaa ja trendejä Suomessa. Kyselyssä keskitymme disp...

Highlight image
IAB Finland on uniikki yhteistyökumppani

Tuomme ihmiset ja yritykset yhteen edistämään digimarkkinan hyvinvointia.

Tilaa uutiskirje
IAB Jäsentutkimus 2025
IAB Webinaari: Attention, please! - Huomio mainonnan vaikuttavuuden mittarina

Keskiviikkona 1.10. klo 9

Ilmoittaudu mukaan

Artikkeli IABlogi KonversiO-Optimistit | 12.09.2025

IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?

Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.

lue lisää

Artikkeli Webinaaritallenteet | 12.09.2025

Tallenne: Digimainonnan mittaaminen – mitä ja miten?

IAB Finlandin asiantuntijaseminaarissa pureuduttiin digimarkkinoinnin mittaamisen ajankohtaisiin näkökulmiin ja käytännön esimerkkeihin. Tallenteella pääset seuraamaan alan asiantuntijoiden puheenvuoroja ja paneelikeskustelua siitä, miten mittaamisen työkalut, tavoitteet ja käytännöt kehittyivät digimarkkinoinnin murroksessa.

lue lisää

Artikkeli Webinaaritallenteet | 29.08.2025

Tallenne: IAB & NØRR3 & Tre Kronor Media - Dynaaminen markkinointi & AI: Automaatiolla kilpailuetua

Tässä webinaaritallenteessa kuulet, miten dynaaminen markkinointi, automaatio ja tekoäly mullistavat digitaalisen mainonnan. NØRR3 ja Tre Kronor Media esittelevät käytännön ratkaisuja, joilla markkinoinnin tehoa voidaan kasvattaa merkittävästi.

lue lisää

Artikkeli IABlogi KonversiO-Optimistit | 29.08.2025

IAB Insider: Luovuuden merkitys digimainonnassa

Mainonnan vaikuttavuus syntyy usein luovuudesta – mutta mitä luovuus oikeastaan on, ja miten se voidaan kääntää mitattavaksi tulokseksi? Tässä IAB Insider -jaksossa dentsun Juha Halmesvaara ja Aleksi Auvinen keskustelevat luovuuden merkityksestä markkinoinnissa, Cannes Lions -festivaalin opeista sekä siitä, miten Suomi voisi ottaa askeleen kohti kansainvälistä luovuuden kärkeä.

lue lisää
KonversiO-Optimistit: Hakusanamainonnan uudet pelisäännöt - End of siniset linkit!

Tervetuloa KonversiO-Optimistit podcastiin. Tässä jaksossa sukelletaan syvälle hakusanamainonnan mur...

Highlight icon
Tutustu IAB:n työryhmiin

Ole muutoksen tekijä

Tutustu
Retail media 2025 - Nykytila ja trendit

Mitä kuuluu Retail medialle Suomessa vuonna 2025? No, uusin ja nyt toista kertaa tehty tutkimusrapor...