Icon
Task Force -ryhmät työstävät käytännön oppaita verkkomainonnan alalle Tietosuoja ja markkinointijuridiikka

Task Force -ryhmät työstävät käytännön oppaita verkkomainonnan alalle

05.11.2013

IAB Finlandin työryhmätoiminnan uudistaminen on paraikaa käynnissä. Uudistamisen tuloksena uusia tehokkaasti kerrallaan yhteen alan haasteeseen tarttuvia Task Force -ryhmiä on jo syntynyt kaksi.

Big Data Task Force aloitti toimintansa 21.10. Mediareaktorin Johanna Lehtosen vetämä 15 hengen ryhmä työstää Big Data -opasta, jossa käsitellään mm. tiedon keräystä, säilömistä, rikastamista, hyödyntämistä sekä tietosuoja-asioita. ”Big Data -oppaan tavoitteena on lisätä ymmärrystä, tarjota käytännön apua sekä ideoita datan hyödyntämiseen verkkomainonnan näkökulmasta. Big Data -oppaan tueksi ryhmä selvittää tutkimuksella tämänhetkisen tiedon tason Big Datasta Suomessa, miten sitä hyödynnetään tai haluttaisiin hyödyntää yrityksissä sekä millaisia haasteita sen käyttöön koetaan liittyvän", Lehtonen kertoo.

Videomainonnan Task Force tarttui toimeen 14.10. Aller Median Milja Nevalaisen johtamana. Ryhmän tehtävä on tuottaa verkkomainonnan alalla toimiville selkeä opas verkon videomainonnasta. Opas selventää mm. videomainonnan hinnoittelumalleja, mainosformaatteja, kohdennusta, eri päätelaitteille optimointia sekä videomainontaan liittyvää sanastoa.

Task Force -ryhmät työskentelevät yhden tehtävän parissa kunnes valmis tuotos on julkaisukunnossa. Uusia Task Force -ryhmiä perustetaan aina tarvittaessa, ratkomaan verkkomainonnan alan haasteita.

07.05.2021

Kysy IABlta: Master your GDPR - Evästemyrsky

IAB Finlandin Master your GDPR -webinaarissa 28.4.2021 nostettiin agendalle evästehyväksynnät, ajankohtaiset lainsäädäntöhankkeet sekä tekoälypohjaisen päätöksenteon juridiset puolet.

lue lisää

18.11.2020

Kysy IABlta: Master your GDPR - Adtech + analytics + privacy -webinaari

IAB:n ja IAPP Knowledgenetin webinaari pureutui marraskuussa adtechiin, analytiikkaan ja tietosuojaan. Puheenvuoroissa Sitra käsitteli yksityisyyttä, Eversheds Sutherland adtechiä ja oikeuskäytäntöjä sekä Alma Media kolmannen osapuolen evästeitä ja tietosuojaa.

lue lisää

28.08.2020

TCF2.0 aika alkoi elokuussa

IAB Europen Transparency & Consent Framework (TCF) päivittyi 2.0 -versioon 15.8. 2020

lue lisää

09.06.2020

Kaksi poikkeavaa viranomaistulkintaa evästesuostumuksista - miten toimia?

Kirjoittaja Jari Puhakka Fonectalta avaa evästesuostumuksen ja tietosuoja-asetusten taustoja ja tilannetta

lue lisää