Icon
KonversiO-Optimistit, jakso 4: Tällä kertaa sukelletaan bisneksen ytimeen eli verkkokauppaan Tietosuoja ja markkinointijuridiikka

KonversiO-Optimistit, jakso 4: Tällä kertaa sukelletaan bisneksen ytimeen eli verkkokauppaan

02.06.2020

Kaupallinen yhteistyö TietoEVRY

KonversiO-Optimistien neljännessä jaksossa pyörimme verkkokaupan ja digiasiakkuuksien ympärillä. Keskustelemme DNA:n ja TietoEVRYn kanssa siitä, onko digitaalinen asiakas parempi kuin kivijalan asiakas.

Tiina Rytkönen vetää DNA:lla digitaalisen palvelukehityksen yksikköä, viimeistä kertaa mukana on myös TietoEvryn johtava konsultti Marko Saarinen. Puhumme vieraiden kanssa muun muassa siitä, miten verkossa voi myydä ilman varsinaista verkkokauppaa ja kuinka digitaalisessa ympäristössä inspiroituminen voi olla hankalampaa kuin kivijalassa. 

"Brändi on läsnä kaikissa asiakaskohtaamisissa. Brändilähettiläinä toimivat kaikki yrityksen edustajat, etenkin asiakaspalvelu."

Minkälainen data on verkkokauppiaalle tärkeää? Mitä konversiopisteitä kannattaa seurata? Mistä brändi koostuu?

Keskustelemme personoinnista, suosittelualgoritmeista ja sisällön kuratoinnista. Tuotesuositukset voivat perustua vajavaiseen datan hyödyntämiseen ja olla tällöin käyttäjälle epärelevantteja, kun taas yksinkertaisempi tuotevalikoiman suodatus tai kuratointi voi palvella paremmin asiakkaan tarvetta. 

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat vieraat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla piinapenkki!

Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



07.05.2021

Kysy IABlta: Master your GDPR - Evästemyrsky

IAB Finlandin Master your GDPR -webinaarissa 28.4.2021 nostettiin agendalle evästehyväksynnät, ajankohtaiset lainsäädäntöhankkeet sekä tekoälypohjaisen päätöksenteon juridiset puolet.

lue lisää

18.11.2020

Kysy IABlta: Master your GDPR - Adtech + analytics + privacy -webinaari

IAB:n ja IAPP Knowledgenetin webinaari pureutui marraskuussa adtechiin, analytiikkaan ja tietosuojaan. Puheenvuoroissa Sitra käsitteli yksityisyyttä, Eversheds Sutherland adtechiä ja oikeuskäytäntöjä sekä Alma Media kolmannen osapuolen evästeitä ja tietosuojaa.

lue lisää

28.08.2020

TCF2.0 aika alkoi elokuussa

IAB Europen Transparency & Consent Framework (TCF) päivittyi 2.0 -versioon 15.8. 2020

lue lisää

09.06.2020

Kaksi poikkeavaa viranomaistulkintaa evästesuostumuksista - miten toimia?

Kirjoittaja Jari Puhakka Fonectalta avaa evästesuostumuksen ja tietosuoja-asetusten taustoja ja tilannetta

lue lisää