Icon
IAB Finland muuttaa hallitusrakennettaan Tietosuoja ja markkinointijuridiikka

IAB Finland muuttaa hallitusrakennettaan

13.02.2013

IAB Finland on horisontaalisti toimiva, koko verkkomainonnan arvoketjua edustava etujärjestö. Vahvistaakseen horisontaalisuuttaan sekä ajaakseen entistäkin tehokkaammin kaikkien digiekosysteemiin kuuluvien tahojen etua, on IAB:n nykyinen hallitus päättänyt ehdottaa vuosikokoukselle hallitusrakenteen muutosta. Uudessa hallituksessa verkkomedioiden edustajia olisi entistä vähemmän, ja muiden jäsenten kuten mainostajien ja mediatoimistojen edustajia enemmän.

IAB:n nykyinen hallitus päätti ehdottaa hallituksen kokoonpanon muuttamista niin, että kahdeksan verkkomedioita edustavan hallituksen jäsenen sijasta uuteen hallitukseen valittaisiin kuusi verkkomedian edustajaa. Loput kuusi paikkaa jaettaisiin alan muiden toimijoiden kesken niin, että tavoitteena olisi erityisesti lisätä mainostajien ja mediatoimistojen edustusta hallituksessa.

”IAB Finlandin jäsenrakenne on liittosektorilla erityisen horisontaali – se varmistaa toiminnan tehokkuuden sekä parhaan asiantuntijuuden ja ammattitaidon ylläpitämisen verkkomainonnan alalla. IAB Finland haluaa tukea tätä toimintamallia, jotta verkkomainonnan merkitys jatkaa vahvistumistaan ja alan yrityksille luodaan parhaat mahdolliset kasvun edellytykset”, IAB:n hallituksen puheenjohtaja Jarkko Kyttänen kommentoi vuosikokoukselle ehdotettavaa muutosta.

IAB Finland ry:n uusi hallitus valitaan vuosikokouksessa 15.3.2013.

07.05.2021

Kysy IABlta: Master your GDPR - Evästemyrsky

IAB Finlandin Master your GDPR -webinaarissa 28.4.2021 nostettiin agendalle evästehyväksynnät, ajankohtaiset lainsäädäntöhankkeet sekä tekoälypohjaisen päätöksenteon juridiset puolet.

lue lisää

18.11.2020

Kysy IABlta: Master your GDPR - Adtech + analytics + privacy -webinaari

IAB:n ja IAPP Knowledgenetin webinaari pureutui marraskuussa adtechiin, analytiikkaan ja tietosuojaan. Puheenvuoroissa Sitra käsitteli yksityisyyttä, Eversheds Sutherland adtechiä ja oikeuskäytäntöjä sekä Alma Media kolmannen osapuolen evästeitä ja tietosuojaa.

lue lisää

28.08.2020

TCF2.0 aika alkoi elokuussa

IAB Europen Transparency & Consent Framework (TCF) päivittyi 2.0 -versioon 15.8. 2020

lue lisää

09.06.2020

Kaksi poikkeavaa viranomaistulkintaa evästesuostumuksista - miten toimia?

Kirjoittaja Jari Puhakka Fonectalta avaa evästesuostumuksen ja tietosuoja-asetusten taustoja ja tilannetta

lue lisää