Icon
Työryhmäuudistuksella toiminnan tehostamista sekä uudenlaista inspiraatiota IAB:n jäsenille Teknologia ja data

Työryhmäuudistuksella toiminnan tehostamista sekä uudenlaista inspiraatiota IAB:n jäsenille

12.12.2013

Monipuolinen työryhmätoiminta on yksi merkittävimmistä IAB Finlandin tarjoamista jäseneduista. IAB:n hallitus on uudistanut työryhmiä kuluneen vuoden aikana tavoitteenaan tehostaa toimintaa sekä nykyaikaistaa eri mainonnan muotoihin perustuvaa siilomallia. IAB:n toimintastrategian mukaisesti työryhmätoiminta tarjoaa jäsenille faktaa ja inspiraatiota verkkomainonnan ja -markkinoinnin alalta.

Faktaa-kategorian alle kuuluvien Mittaus- ja Tietosuojatyöryhmien toimintaa uudistettiin valitsemalla nimetyt asiantuntijajäsenet yhdeksi toimintakaudeksi kerrallaan. Jäsenet valitaan IAB:n jäsenyrityksistä niin, että kokoonpano edustaa mahdollisimman kattavasti IAB:n jäsenkuntaa. Työryhmien kokousten pöytäkirjat ovat IAB:n jäsenille julkisia ja ne ovat luettavissa IAB Yhteisössä.

Inspiraatiota tarjoillaan kaikille IAB:n jäsenyritysten työntekijöille avoimessa Digityöryhmässä. Digityöryhmää luotsaa tunnetut digitaalisen markkinoinnin visionäärit eli Visioryhmä, johon valitaan 2–3 henkilöä yhdeksi toimintakaudeksi kerrallaan. Ensimmäisen Visioryhmän jäseniksi on valittu Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä sekä Internet-toimialan moniosaaja ja yrittäjä Taneli Tikka.

Digityöryhmän Round Table -kokoukset ovat avoimia kaikille
Visioryhmä kutsuu Digityöryhmän kokoon 2–4 kertaa vuodessa ns. Round Table -kokouksiin. Kokouksissa luodaan katsauksia digitaalisen markkinoinnin alalle, niin menneeseen kuin tulevaankin, sekä kartoitetaan alan tarpeita ohjeistuksien ja muiden työkalujen suhteen. Yksi kokouksien tavoite on tunnistaa verkkomainonnan kehityskohteita sekä perustaa toiminnallisia Task Force -ryhmiä luomaan ohjeistuksia, standardoimaan, keräämään esimerkkikeissejä ja ratkomaan alan haasteita. Digityöryhmän kokouksissa Task Forcet pääsevät esittelemään aikaansaannoksiaan koko IAB Yhteisölle.

Toiminnalliset Task Forcet taklaavat verkkomainonnan haasteita
Digityöryhmän alaisuudessa toimii tällä hetkellä neljä aktiivista ja itsenäistä Task Force -ryhmää. Krista Järvisen (Widespace) ja Atte Kniivilän (mFabrik) vetämän Mobiili Task Forcen asialistalla on mm. mobiilimainonnan määrän raportoinnin kehittäminen ja standardointi. Sosiaalisen median Task Force kehittää mm. Some-mittausta Jari Jaannon (Somia) johdolla. Johanna Lehtosen (Mediareaktori) vetämä Big Data Task Force työstää opasta tiedon keräämisestä ja hyödyntämisestä sekä toteuttaa tutkimusta Big Dataan liittyvän tietotaidon tilasta Suomessa. Videomainonnan Task Force on jo Milja Nevalaisen (OMD Finland) johdolla päässyt hyvään vaiheeseen videomainonnan ohjeistuksen ja markkinakatsauksen tekemisessä.

Inspiroidu, jaa asiantuntemustasi, osallistu verkkomainonnan kehittämiseen, verkostoidu sekä kasvata omaa osaamistasi tulemalla mukaan IAB:n Digityöryhmän toimintaan!

Ilmoittaudu mukaan IAB:n toimistolle.

Tutustu työryhmiin ja Task Forceihin.

Tutustu työryhmien luomiin standardeihin ja ohjeistuksiin.

19.04.2021

Markkinoinnin tietovarasto kasvun johtamisessa

Tämän päivän markkinoinnin johtajat ymmärtävät tiedon ja analytiikan merkityksen markkinointiorganisaatiossa, mutta monissa yrityksissä on vaikeuksia yhdistää datasta saatujen havaintojen vaikutus yrityksen tuloksiin.

lue lisää

22.10.2020

Olisiko viimein aika palkata brändijohtajalle kaveriksi asiakaskokemuksesta tai digitaalisesta transformaatiosta vastaava kollega?

Myynnistä kuuluu napinaa, että markkinoinnissa tehdään vain kampanjoita ja kiillotetaan brändiä. Markkinoinnissa tuskaillaan, ettei myynti kirjaa asiakastietoja CRM:ään ja kohdennettu viestintä tuntuu kuin silmät ummessa suunnistamiselta. Kuulostaako tutulta?

lue lisää

13.10.2020

Martech blueprint on Rosettan kivi keskusteluihin markkinoinnin ja IT:n välillä

Ajoittain löydämme itsemme palaverista, jossa kaikki puhuvat eri kieltä. IT:n vuokaaviot näyttävät markkinoinnille hieroglyfeiltä ja markkinoinnin konseptit kuulostavat IT:lle muinaiselta kreikalta. Ongelma on yhteinen ja se kaipaa ratkaisuja.

lue lisää

03.06.2020

Yhdessä kohti uutta, kotimaisten toimijoiden voimalla

Adform, Dagmar, IPG Mediabrands ja Sanoma kehittävät ja testaavat yhdessä 1. osapuolen dataan perustuvaa ohjelmallista ostamista.

lue lisää