Icon
Tule tekemään yhteistyötä IABlogin kanssa! Teknologia ja data

Tule tekemään yhteistyötä IABlogin kanssa!

22.10.2012 | Marko Siltala

IABlogissa käsitellään verkkomainonnan eri trendejä objektiivisesti koko toimialan kannalta. IABlogiin on saatu kerättyä erinomaista IABloggaajien tuottamaa sisältöä ja näkökulmia erilaisista alaa koskettavista aiheista. Lisäksi olemme saaneet mukavasti yhteistyöehdotuksia erilaisien markkinointitoimenpiteiden tai bloggaajavierailujen merkeissä.

Olemmekin nyt laatineet esityksen erilaisista tavoista, joilla alan toimijat voivat tehdä yhteistyötä IABlogin kanssa. Näin pyrimme tehostamaan IABlogin tunnettuutta ja keräämään samalla laadukasta sisältöä entistä enemmän.

Mikä on IABlogi?

  • IAB Finlandin verkkomainonnan edistystä ajava asiantuntijablogi www.iablogi.fi perustettiin maaliskuussa 2012
  • Bloggaamassa useita asiantuntijoita alan eri yrityksistä
  • IABlogi on avoinna IAB:n jäsenille ja ei-jäsenille ja muille verkkomainonnan aiheista kiinnostuneille
  • Vakituiset IABloggaajat kirjoittavat säännöllisesti omista verkkomainonnan osa-alueistaan, mm. Display-, SoMe-, Haku- sekä Online-videomainonta
  • Vierailevia IABloggaajia kutsutaan kertomaan kulloinkin ajankohtaisista aiheista
  • IABlogi toimii verkkomainonnan asialla ja pyrkii osaltaan edistämään sen kehitystä
  • Tarjoaa kätevän foorumin yrityksille ja asiantuntijoille pinnalla olevien asioiden käsittelyyn sekä keskusteluun
  • Kyseessä on avoin verkkomainonnan näköalapaikka, jonka aiheita käsitellään objektiivisesti koko alan näkökulmasta
  • Asiantuntijoita kannustetaan jakamaan osaamistaan bloggaamalla alan trendeistä

Miten tehdä yhteistyötä IABlogin kanssa?

Vakituisena bloggaajana

  • Säännöllinen bloggaaminen omista aihealueista
  • Esim. Ismo Tenkasen postaukset hakusanamainonnasta

Vierailevana bloggaajana

  • Yksittäiset postaukset tai postaus-sarjat kulloinkin ajankohtaisesta aiheesta
  • Esim. Katleena Kortesuon vieraspostaus bloggaamisen käytännöistä

Jäsenyritysblogin nostona

  • IAB:n jäsenten blogeista voidaan tehdä nostoja esijulkaisemalla ne IABlogissa

Tapahtumakoosteen muodossa

  • Eri seminaarien ja tapahtumien yhteenveto ja kommentit

Muu sisältöyhteistyö

  • julkaisemalla IABlogin postauksia omassa blogissa
  • markkinoimalla IABlogia ja IABlogissa eri tavoin
  • muun sisällön tuottaminen IABlogiin Jne.

Tukemalla IABlogin toimintaa yhteistyökumppani on osaltaan mukana edesauttamassa verkkomainonnan tervettä kehitystä.

Haluatko mukaan Suomen johtavan verkkomainonnan blogin asiantuntijarinkiin tai tehdä muunlaista yhteistyötä? Ota yhteyttä:

IABlogin aiheita ja bloggaajia koordinoi Pääbloggaaja Marko Siltala, marko@iab.fi

IABlogin markkinoinnista vastaa markkinointipäällikkö Lotta Heikkeri, lotta.heikkeri@iab.fi

19.04.2021

Markkinoinnin tietovarasto kasvun johtamisessa

Tämän päivän markkinoinnin johtajat ymmärtävät tiedon ja analytiikan merkityksen markkinointiorganisaatiossa, mutta monissa yrityksissä on vaikeuksia yhdistää datasta saatujen havaintojen vaikutus yrityksen tuloksiin.

lue lisää

22.10.2020

Olisiko viimein aika palkata brändijohtajalle kaveriksi asiakaskokemuksesta tai digitaalisesta transformaatiosta vastaava kollega?

Myynnistä kuuluu napinaa, että markkinoinnissa tehdään vain kampanjoita ja kiillotetaan brändiä. Markkinoinnissa tuskaillaan, ettei myynti kirjaa asiakastietoja CRM:ään ja kohdennettu viestintä tuntuu kuin silmät ummessa suunnistamiselta. Kuulostaako tutulta?

lue lisää

13.10.2020

Martech blueprint on Rosettan kivi keskusteluihin markkinoinnin ja IT:n välillä

Ajoittain löydämme itsemme palaverista, jossa kaikki puhuvat eri kieltä. IT:n vuokaaviot näyttävät markkinoinnille hieroglyfeiltä ja markkinoinnin konseptit kuulostavat IT:lle muinaiselta kreikalta. Ongelma on yhteinen ja se kaipaa ratkaisuja.

lue lisää

03.06.2020

Yhdessä kohti uutta, kotimaisten toimijoiden voimalla

Adform, Dagmar, IPG Mediabrands ja Sanoma kehittävät ja testaavat yhdessä 1. osapuolen dataan perustuvaa ohjelmallista ostamista.

lue lisää