TIEDOTE: IAB Finland vuonna 2021 – painopisteinä ROI, osaaminen ja data Teknologia ja data

TIEDOTE: IAB Finland vuonna 2021 – painopisteinä ROI, osaaminen ja data

27.11.2020

IAB Finlandin syyskokouksessa 26.11.2020 käytiin läpi jäsentutkimus, esitettiin vuoden 2021 toiminnan painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Ensi vuoden painopisteet kiteytyvät kolmeen teeman: ROI, osaaminen ja data.

Vuonna 2021 IAB Finland painottaa toiminnassaan erityisesti markkinoinnin tuloksellisuutta, Suomen digimarkkinoinnin osaamista sekä markkinan tukemista mainosteknologioiden uusissa ratkaisuissa.

"IAB Finlandilla on takana pari muutosten täytteistä vuotta ja koko yhteisön toiminta on kehittynyt harppauksin. Olemme tiivistäneet kansainvälistä yhteistyötä niin naapurimaiden kuin muiden IAB yhteisöjen kanssa. Kotimarkkinalla kiinnostus IAB:n toimintaa kohtaan on vahvistunut, ja yleisesti haastavasta vuodesta huolimatta jäsenmäärämme on kasvanut. Myös jäsenten palaute kehityksestä on ollut positiivista, mutta kova työ toiminnan kehittämiseksi jatkuu.

IAB:lta toivotaan tukea erityisesti liiketoiminnan kehittämiseen, digimarkkioinnin osaamisen kasvattamiseen sekä tulevaisuuden mittaus ja kohdistus teknologioiden kartoittamiseen ja niiden implementoinnissa auttamiseen. Aktiiviset jäsenemme ovat antaneet uudelle hallitukselle selkeät tavoitteet, ja niitä kohti suuntaamme.

Uuden hallituksen kokoonpanossa yhdistyy mainiosti myynti- osto- suunnittelu- ja teknologiaosaaminen juridiikkaa unohtamatta sekä innostus ja halu kehittää koko toimialaa. Odotamme innolla uuden hallituskauden alkua!" kommentoi IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen.

IAB Finlandin työryhmätoiminta täydentyi vuonna 2020 Sosiaalisen median markkinoinnin työryhmällä ja alkuvuodesta 2021 starttaa myös uusi SEM/SEO -työryhmä. Jos olet kiinnostunut liittymään johonkin työryhmistä, niin olethan yhteydessä IAB:n toimistoon.

IAB Finlandin työryhmät 2021:

• Markkinointiteknologia (pj Heini Nuutinen, Dagmar Oy)
  • Ohjelmallinen ostaminen (pj Maarit Toivonen, Alma Media Oyj)
  • Sisältömarkkinointi (pj Julia Isoniemi, Dagmar Stories)
  • Videomainonta (pj Aki Ronkainen, Smartclip Nordics)
  • Digitaalinen audio (pj Elsa Kalervo, Bauer Media)
  • Sosiaalisen median markkinointi (pj Anna-Liisa Kupiainen, Kesko Oyj)
  • SEO / SEM (starttaa alkuvuonna 2021)

IAB Finland ry:n hallitus 2021

2021 hallituksessa jatkavat

Dagmar / Salomaa Yhtiöt Oy, Antti Kallio
Mediatalo Keskisuomalainen Oyj, Maija Syyrakki

Vuosille 2021-2022 valittiin

Elisa Oyj, Eliisa Puikkonen
Iconics Oy, Anna Paimela
IPG Mediabrands Finland Oy, Christopher Fernandez
Kesko Oyj, Caroline Nykter
Posti Group Oyj, Teemu Suominen

Uuden hallituksen toimintakausi alkaa 1.1.2021 ja hallitus valitsee uuden puheenjohtajan sekä varapuheenjohtajan vuoden ensimmäisessä kokouksessa.

19.04.2021

Markkinoinnin tietovarasto kasvun johtamisessa

Tämän päivän markkinoinnin johtajat ymmärtävät tiedon ja analytiikan merkityksen markkinointiorganisaatiossa, mutta monissa yrityksissä on vaikeuksia yhdistää datasta saatujen havaintojen vaikutus yrityksen tuloksiin.

22.10.2020

Olisiko viimein aika palkata brändijohtajalle kaveriksi asiakaskokemuksesta tai digitaalisesta transformaatiosta vastaava kollega?

Myynnistä kuuluu napinaa, että markkinoinnissa tehdään vain kampanjoita ja kiillotetaan brändiä. Markkinoinnissa tuskaillaan, ettei myynti kirjaa asiakastietoja CRM:ään ja kohdennettu viestintä tuntuu kuin silmät ummessa suunnistamiselta. Kuulostaako tutulta?

13.10.2020

Martech blueprint on Rosettan kivi keskusteluihin markkinoinnin ja IT:n välillä

Ajoittain löydämme itsemme palaverista, jossa kaikki puhuvat eri kieltä. IT:n vuokaaviot näyttävät markkinoinnille hieroglyfeiltä ja markkinoinnin konseptit kuulostavat IT:lle muinaiselta kreikalta. Ongelma on yhteinen ja se kaipaa ratkaisuja.

03.06.2020

Yhdessä kohti uutta, kotimaisten toimijoiden voimalla

Adform, Dagmar, IPG Mediabrands ja Sanoma kehittävät ja testaavat yhdessä 1. osapuolen dataan perustuvaa ohjelmallista ostamista.