Icon
Mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen whitepaper julkaistu Teknologia ja data

Mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen whitepaper julkaistu

14.08.2017

Mobiili vauhdittaa median kulutusta ja käyttöä, ja siksi myös mainonnan panostusten kasvua. Vuonna 2016 mobiilimainonta kasvoi Euroopassa 52,9 % IAB Europen 2016 AdEx Bencmark -raportin mukaan. Maailmanlaajuisessa mittakaavassa kehittyvät markkinat kehittyvät aidosti mobile first -markkinoiksi, kuten Aasia ja Afrikka.

Mobiili-display on "kaikkein ohjelmallisin" mainonnan muoto uusimman European Programmatic Market Sizing -raportin mukaan. Programmatic Mobile White Paper  esittelee mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen erityispiirteet, antaa vinkkejä ohjelmallisen ostamisen mobiilistrategian maksimoimiseksi ja listaa aihealueet, jotka kannattaa ottaa huomioon tarkasteltaessa mobiilia osana monikanavaista startegiaa sekä keskittyy mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen samankaltaisuuksien ja eroavaisuuksien tarkasteluun muihin ostotapoihin verrattuna. White paperissa tarkastellaan mobiilimainonnan uusia mahdollisuuksia ja nousevia kehitystrendejä, miten niitä voidaan hyödyntää ohjelmallisesti ja kuinka mobiilia tulisi ajatella osaa ohjelmallisen ostamisen kokonaisuutta. Se tutkii myös sitä miten mobiilin kasvu on vaikuttanut suunnittelu- ja ostoprosesseihin ja miten se kehittyy jatkossa. 

Lataa IAB Europe White Paper: Programmatic Mobile täältä. 

19.04.2021

Markkinoinnin tietovarasto kasvun johtamisessa

Tämän päivän markkinoinnin johtajat ymmärtävät tiedon ja analytiikan merkityksen markkinointiorganisaatiossa, mutta monissa yrityksissä on vaikeuksia yhdistää datasta saatujen havaintojen vaikutus yrityksen tuloksiin.

lue lisää

22.10.2020

Olisiko viimein aika palkata brändijohtajalle kaveriksi asiakaskokemuksesta tai digitaalisesta transformaatiosta vastaava kollega?

Myynnistä kuuluu napinaa, että markkinoinnissa tehdään vain kampanjoita ja kiillotetaan brändiä. Markkinoinnissa tuskaillaan, ettei myynti kirjaa asiakastietoja CRM:ään ja kohdennettu viestintä tuntuu kuin silmät ummessa suunnistamiselta. Kuulostaako tutulta?

lue lisää

13.10.2020

Martech blueprint on Rosettan kivi keskusteluihin markkinoinnin ja IT:n välillä

Ajoittain löydämme itsemme palaverista, jossa kaikki puhuvat eri kieltä. IT:n vuokaaviot näyttävät markkinoinnille hieroglyfeiltä ja markkinoinnin konseptit kuulostavat IT:lle muinaiselta kreikalta. Ongelma on yhteinen ja se kaipaa ratkaisuja.

lue lisää

03.06.2020

Yhdessä kohti uutta, kotimaisten toimijoiden voimalla

Adform, Dagmar, IPG Mediabrands ja Sanoma kehittävät ja testaavat yhdessä 1. osapuolen dataan perustuvaa ohjelmallista ostamista.

lue lisää