Icon
Mediaansa sopivaa mainontaa Teknologia ja data

Mediaansa sopivaa mainontaa

05.02.2015

Mediaansa sopivaa mainontaa

Nelonen Median ja IAB Finlandin #Show-videosarjan uusimmassa jaksossa perehdytään natiivimainonnan mahdollisuuksiin.


Nelonen Median ja IAB Finlandin #Show-videosarjan uusimmassa jaksossa median ja mainonnan ammattilaiset ruotivat digiympäristössä tapahtuvaa natiivimainontaa. Ohjelma on katseltavissa Nelonen Median sivuilla.

Keskustelemassa natiivimainonnasta Nelosen studioilla ovat A-lehtien verkkopalvelupäällikkö ja IAB Finlandin natiivimainonnan työryhmän puheenjohtaja Anna Kurkela, IL-median markkinointijohtaja Minna Mäkinen sekä Dinglen asiakaspäällikkö Jesse Ketonen. Keskustelua luotsaa Marko Siltala.

Natiivimainonta on yksi viime aikojen muotitermeistä digitaalisessa mainonnassa. Uusi ilmiö se ei ole, sillä mediaansa sopivaa maksettua mainontaa on tehty pitkään printin puolella. Digitaalisissa kanavissa natiivimainonnan kirjo on runsas, mistä vieraat esittelevät onnistuneita esimerkkejä.

Nelonen Media ja digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin järjestö IAB Finland käynnistivät keväällä 2014 digimainontaa käsittelevän #Show-videosarjan, joka pureutuu digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin puheenaiheisiin ja kutsuu alan asiantuntijat keskustelemaan aiheesta kameroiden eteen.

Verkossa julkaistavan #Shown tavoitteena on lisätä alalla toimivien ihmisten ja yritysten asiantuntemusta sekä vauhdittaa digitaalisen mainonnan kasvua.

Lisätietoja

Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry
etunimi.sukunimi@iab.fi, 040 543 9165

IAB Finland ry on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin etujärjestö, jonka jäsenistöön kuuluu yli sata jäsenyritystä. Jäsenyritykset ovat digitaalisia medioita, mainostajia, mediatoimistoja, luovia toimistoja, tutkimuslaitoksia, analytiikkapalvelujen tarjoajia, internetteknologiaa kehittäviä yrityksiä sekä mainosverkostoja. IAB Finland on IAB Europen jäsen.

Nelonen Media on kasvava ja kehittyvä sähköinen monimediatalo. Kanavabrändeihimme kuuluvat mainosrahoitteiset tv-kanavat Nelonen, Jim ja Liv, maksu-tv-kanavat Nelonen Nappula, Nelonen Maailma, Nelonen Prime ja Nelonen Pro, radiokanavat Radio Aalto, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, GrooveFM ja Metro Helsinki, netti-tv Ruutu sekä kaikkien kanavien verkko- ja mobiiliratkaisut. Nelonen Media on osa Sanomaa.

19.04.2021

Markkinoinnin tietovarasto kasvun johtamisessa

Tämän päivän markkinoinnin johtajat ymmärtävät tiedon ja analytiikan merkityksen markkinointiorganisaatiossa, mutta monissa yrityksissä on vaikeuksia yhdistää datasta saatujen havaintojen vaikutus yrityksen tuloksiin.

lue lisää

22.10.2020

Olisiko viimein aika palkata brändijohtajalle kaveriksi asiakaskokemuksesta tai digitaalisesta transformaatiosta vastaava kollega?

Myynnistä kuuluu napinaa, että markkinoinnissa tehdään vain kampanjoita ja kiillotetaan brändiä. Markkinoinnissa tuskaillaan, ettei myynti kirjaa asiakastietoja CRM:ään ja kohdennettu viestintä tuntuu kuin silmät ummessa suunnistamiselta. Kuulostaako tutulta?

lue lisää

13.10.2020

Martech blueprint on Rosettan kivi keskusteluihin markkinoinnin ja IT:n välillä

Ajoittain löydämme itsemme palaverista, jossa kaikki puhuvat eri kieltä. IT:n vuokaaviot näyttävät markkinoinnille hieroglyfeiltä ja markkinoinnin konseptit kuulostavat IT:lle muinaiselta kreikalta. Ongelma on yhteinen ja se kaipaa ratkaisuja.

lue lisää

03.06.2020

Yhdessä kohti uutta, kotimaisten toimijoiden voimalla

Adform, Dagmar, IPG Mediabrands ja Sanoma kehittävät ja testaavat yhdessä 1. osapuolen dataan perustuvaa ohjelmallista ostamista.

lue lisää