Icon
Ensimmäinen suomenkielinen Viewability-opas julkaistu Teknologia ja data

Ensimmäinen suomenkielinen Viewability-opas julkaistu

27.11.2018

IAB Finland julkaisi tänään HOT or NOT -seminaarissa Viewability-oppaan. Sen tarkoituksena on kiteyttää lukijalle, mistä online-mainonnan viewabilityssä eli näkyvyydessä on kyse ja millaista kehitystyötä mainonnan toimiala on asian suhteen tekemässä. Tavoitteena on herättää toimialalla keskustelua, jotta kehitystyötä näkyvyyden ympärillä voi tapahtua.

Julkaisu on ensimmäinen suomenkielinen opas viewabilitystä. Se on ensisijaisesti tarkoitettu mainostajien käyttöön, mutta antaa uutta tietoa myös muille toimijoille. Oppaan on laatinut yhteistyössä IAB Finlandin Viewability-työryhmä puheenjohtaja Susanna Reinikaisen johdolla.

”Toivomme, että opas herättää avointa keskustelua ja auttaa miettimään, mitä kukin toimija voi tehdä omalta osaltaan parantaakseen näkyvyyttä. Näitä asioita on nostettu esille oppaassa. Tavoitteena on auttaa kehittämään viewabilityä eli mainonnan näkyvyyttä markkinalla sekä nostaa asiaa esille yhtenä laadukkaan mainonnan mittarina, mainonnan tehokkuuden mittarina.” taustoittaa Susanna Reinikainen, ja jatkaa: ”Opas oli innostavaa tehdä, koska työryhmässä on korkeatasoista osaamista ja edustajia eri puolilta toimialaa: mainostaja-asiakkaita, mediatoimistoja, julkaisijoita ja mittausjärjestelmän toimittajia. Keskustelu on ollut hedelmällistä. Saimme eri näkökulmat toimijoiden kesken esille hyvin ja rakentavasti. Ja siitä lähdimme pohtimaan, että opas voisi olla tarpeen Suomen markkinalle.”

Lataa opas maksutta täältä.

Lisätiedot:
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland, birgitta.takala(a)iab.fi
Susanna Reinikainen, työryhmän puheenjohtaja, Product Strategist, Sanoma Media Finland, susanna.reinikainen(a)sanoma.com

19.04.2021

Markkinoinnin tietovarasto kasvun johtamisessa

Tämän päivän markkinoinnin johtajat ymmärtävät tiedon ja analytiikan merkityksen markkinointiorganisaatiossa, mutta monissa yrityksissä on vaikeuksia yhdistää datasta saatujen havaintojen vaikutus yrityksen tuloksiin.

lue lisää

22.10.2020

Olisiko viimein aika palkata brändijohtajalle kaveriksi asiakaskokemuksesta tai digitaalisesta transformaatiosta vastaava kollega?

Myynnistä kuuluu napinaa, että markkinoinnissa tehdään vain kampanjoita ja kiillotetaan brändiä. Markkinoinnissa tuskaillaan, ettei myynti kirjaa asiakastietoja CRM:ään ja kohdennettu viestintä tuntuu kuin silmät ummessa suunnistamiselta. Kuulostaako tutulta?

lue lisää

13.10.2020

Martech blueprint on Rosettan kivi keskusteluihin markkinoinnin ja IT:n välillä

Ajoittain löydämme itsemme palaverista, jossa kaikki puhuvat eri kieltä. IT:n vuokaaviot näyttävät markkinoinnille hieroglyfeiltä ja markkinoinnin konseptit kuulostavat IT:lle muinaiselta kreikalta. Ongelma on yhteinen ja se kaipaa ratkaisuja.

lue lisää

03.06.2020

Yhdessä kohti uutta, kotimaisten toimijoiden voimalla

Adform, Dagmar, IPG Mediabrands ja Sanoma kehittävät ja testaavat yhdessä 1. osapuolen dataan perustuvaa ohjelmallista ostamista.

lue lisää