Icon
Tallenne: Näkökulmia digimarkkinoinnin vastuullisuuteen Uutiset & blogi

Tallenne: Näkökulmia digimarkkinoinnin vastuullisuuteen

30.05.2025

 

 

 

Näkökulmia digimarkkinoinnin vastuullisuuteen

Markkinoinnin vastuullisuuteen kiinnitetään entistä enemmän huomiota, kun markkinoinnin ammattilaiset etsivät kestävämpiä ratkaisuja markkinoida. Vastuullisen digimarkkinoinnin mittaaminen yleistyy ja vastuullisesti viestiminen eri kanavissa korostuu.

Tässä IAB Finlandin webinaarissa tarkasteltiin, miten sosiaalinen vastuullisuus näkyi digitaalisessa mainonnassa ja mediassa. Lisäksi julkistettiin IAB Finlandin vastuullisen digimainonnan työryhmän teettämän vastuullisuustutkimuksen tulokset ja tutustuttiin IAB Europen vastuullisen digimarkkinoinnin standardeihin. Webinaari tarjosi ajankohtaista tietoa ja inspiroivia näkökulmia vastuullisuuden edistämisestä markkinoinnissa ja mainonnassa.

Toivottavasti viihdyt tallenteen parissa!

OHJELMA:

Tervetuloa & alkusanat - Heidi Blomberg | IAB Finland & Sami Hätälä | Channel Factory 

Mitä tapahtuu, kun kaikki eivät enää osta uutta? – Jenni Tuomisto | Vend (lataa prese)

Henkilömedia muokkaa mediamaisemaa – Tuija Aalto | Yle (lataa prese)

Eettinen sosiaalinen media – Saara Kemiläinen | Nitro (lataa prese)

IAB Studio: Vastuullinen digimainonta Suomessa 2025 tutkimuksen tulokset - IAB Finland työryhmä: Maarit Ruuth | MTV, Riina Ronimus | Vend, Matti Niskanen | Keskisuomalainen

Update from IAB Europe's Sustainability Standards Committee: GMSF and LEAF – Dimitris Beis | IAB Europe (lataa prese)

Loppusanat - Heidi Blomberg | IAB Finland & Sami Hätälä | Channel Factory 

 

BLOGI
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

04.06.2025

Verkkomainonta kasvussa Q1/2025

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää