Icon
Yritysblogit ja uudenlainen sisältömarkkinointi Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

Yritysblogit ja uudenlainen sisältömarkkinointi

19.12.2012 | Katleena Kortesuo

Moni vannoo sisältömarkkinoinnin nimeen. Pitää olla sisältömarkkinoija ja jakaa tietoa. Kun lukija pääsee tiedon ääreen – vaikkapa yritysblogin luokse – hänestä tulee aivan varmasti asiakas. Tieto koukuttaa. Tieto herättää luottamusta. Tieto on valtaa.

Sisältömarkkinoinnin iso ongelma on tosin se, että vaikka tieto toki on hyödyksi, sitä on saatavilla kaikkialta. Nykymaailma tuottaa faktaa, uutisia ja tilastoja tuhannesta muustakin tuutista, joten sen varassa ei saa enää kerättyä yritysblogilleen lukijakuntaa.

Yritysblogin on turha yrittää olla nopein oman alansa uutismylly. Sillä keinolla saa aikaan vain pikaisia pintaraapaisuja sekä pahimmillaan asiavirheitä. Harvalla yrityksellä on resursseja olla oman alan seuratuin tiedotusväline.

Niinpä kannattaa pohtia, millaista voisi olla uudenlainen sisältömarkkinointi.

Uusi sisältömarkkinointi ei enää nojaa tiedon jakamiseen, koska sitä tekevät kaikki. Sen sijaan uusi sisältömarkkinointi nojaa näkemyksen tarjoamiseen.

Kaikki fakta ja tieto, jota meillä on, kertoo eilisestä, menneisyyden maailmasta. Paljonko ihmiset klikkasivat verkkomainoksia viime viikolla? Montako mainosrahoitteista sivua oli maailmassa viime marraskuussa? Kuinka monta yritysblogia oli eilen?

Heti kun data on julkaistu, se on vanhentunutta. Käyrä lähti jo jyrkkään nousuun, loivaan laskuun tai mittaaminen lopetettiin kokonaan.

Tieto luotaa menneisyyttä. Sen sijaan näkemys luotaa tulevaisuutta. Onko verkkomainonnan kasvu taantumassa? Lisääntyvätkö yritysblogit? Siirtyvätkö asiakkaat verkkoon vai verkosta pois?

Näkemyksen tarjoaminen on ainoa keino, jolla yritysblogi voi ohittaa uutismediat. Laadukas yritysblogi on uuden sisältömarkkinoinnin paras ase: se antaa lukijalle näkemyksiä – siis keinoja selviytyä tulevaisuudessa.

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää