Icon
Verkkomainonta takaisin kasvu-uralle kolmannella kvartaalilla Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

Verkkomainonta takaisin kasvu-uralle kolmannella kvartaalilla

12.11.2020

Verkkomainonta palautui edellisen kvartaalin romahduksen jälkeen nopeasti takaisin kasvu-uralle ollen vuoden kolmannella kvartaalilla 4 % kasvussa. Suurimmassa kasvussa oli sosiaalisen median mainonta ja hakumainonta, mutta myös muut verkkomainonnan momentit elpyivät merkittävästi. Muutos parempaan on merkittävä, sillä Q2/2020 aikana verkkomainonnan määrä laski 18 %.

”On erittäin rohkaisevaa huomata, miten nopeasti digimarkkina elpyi takaisin kasvuun. Vastaavia positiivisia uutisia on kiirinyt myös muualta Euroopasta. Pandemia on muuttanut useiden yritysten liiketoimintaa pysyvästi mm. verkkokaupan kasvun kautta. Esimerkiksi tästä syystä voi turvallisin mielin ennakoida verkkomainonnan kasvun positiivisen trendin jatkuvan myös tulevien kvartaalien aikana”, kommentoi IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.

Lue lisää Kantarin ja IAB Finlandin mediamainonnan kvartaalitiedotteesta.

Verkkomediamainonta Q3/2020

Luvut perustuvat Kantarin kuukausittaiseen mediamainonnan seurantaan sekä IAB Finlandin keräämään some- ja hakumainonnan määrään.

*Haku- ja somemainonnan määrän luvut ovat IAB Finlandin estimaatteja, joiden pohjana on paikallisilta media- ja digitoimistoilta kerätty näyte. Markkinoijien suorat ostot sekä tiedonkeruun ulkopuolelle jäävien toimistojen ostot estimoidaan.

Lisätietoja:
Pasi Raassina, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 575 3726, pasi.raassina@iab.fi

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää