Icon
SMART MARKETING - Tätä on martech 2020! Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

SMART MARKETING - Tätä on martech 2020!

02.10.2019

 

Markkinointiteknologiat toimeenpanevat entistä tehokkaammin yritysten markkinointitoimenpiteitä. Digitaalisen markkinoinnin kiihtyvässä kehittyessä syntyy uusia logiikoita, teknologiatoimittajia sekä toimintatapoja päivittäin. Samalla mainostajien sekä kuluttajien keskuudessa nousevat trendit kuten läpinäkyvyys, luottamus, vastuullisuus ja turvallisuus haastavat sekä palvelutoimittajien että mainostavien yritysten tietotaitoa.

Ymmärryksemme digitaalisesta ekosysteemistä on koetuksella. Verkkopalvelut tunnistavat tarpeemme jo ennen kuin itse sitä havaitsemme ja älykäs markkinointi noutaa meidät ostotapahtumaan tarvittaessa jopa aivan toiselta verkkosivulta. Kuulumistemme perään kysellään, jos emme ole avanneet uutiskirjeitä tavanomaiseen tapaamme. Kännykkään kilahtaa muistutus, kun pitäisi lähteä matkaan tapahtumaan, jonne olemme ilmoittautuneet. Ja jos ulkona sataa, käyttämämme uutispalvelu kehottaa ottamaan sateenvarjon mukaan. Ihan varmuuden vuoksi.

Pienillä ja suurilla yrityksillä on tietotulvan ja kasvavien vaatimusten keskellä paineita löytää omaan toimintaan sopivia automaation tuottajia, saatavilla olevaa dataa pitäisi osata hyödyntää ja sen perusteella myös tuottaa ja ostaa tuloksellisesti. Oikeiden ratkaisujen tekeminen edellyttää perusteellista kartoitusta, mitä tulee käytettäviin resursseihin, palveluntuottajiin ja yrityksen tavoiteisiin jatkuvasti muuttuvassa markkinassa. Eväät toimivien päätösten tekoon tulee ymmärryksen kasvattamisesta, jolloin vaikealta tuntuva martech-kieli alkaa kuulostaa selkokielisemmältä.

IAB Finlandin Smart Marketing -seminaari avaa perusteellisesti ja selvästi kaiken tarpeellisen markkinointiteknologiasta ja valmistaa meidät vuoteen 2020. Seminaarissa keskitymme koti- ja kansainvälisten asiantuntijoiden johdattamana siihen, kuinka onnistumme digitaalisessa markkinoinnissa paremmin sopivaa teknologiaa hyödyntäen. Liput IAB:n ja MARK:n jäsenille 0 €, ei-jäsenille 80 € + alv / kpl, 150 € + alv / 3 kpl.

Lue lisää Smart Marketing -seminaarista ja ilmoittaudu mukaan!

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää