Icon
Ohjelmallisen ja analytiikan osaajat halutuimpia Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

Ohjelmallisen ja analytiikan osaajat halutuimpia

04.10.2019

Human Capital in the Digital Environment 2019 -raportti vahvistaa:

Ohjelmallisen ja analytiikan osaajat halutuimpia

Tänä vuonna toistamiseen IAB Europen toteuttama laaja raportti antaa tarkan kuvan alamme kasvusta, työvoimatarpeesta ja asiantuntijuuksien kehityksestä. Myös IAB Finlandin jäsenet kutsuttiin vastaamaan kyselyyn, jolloin voimme peilata tuloksia myös pohjoisesta perspektiivistä.

Osaamisen ja työvoiman suhdetta markkinakehitykseen käsittelevän raportin mukaan 75% vastaajista kertoi rekrytointien esteenä olevan pula kandidaaateista. Ohjelmallisen mainonnan tekijöiden jälkeen toiseksi kovin kysyntä oli sosiaalisen median ammattilaisilla.

Osaajia, etenkin suorittaviin tehtäviin, rekrytoidaan pääasiassa LinkedInin kautta (39%) ja työpaikkasivustojen kautta (26%), head huntereiden keskittyessä keski- ja ylemmän johdon rekrytointeihin (13%). Haasteet ovat kaikilla kuitenkin samat. Karkeasti kuvaten, digitaalisen mainonnan työvoimassa puuttuu niin määrää kuin laatua. Tehtävien vaatimustasoa vastaavia työnhakijoita ei ole tarpeeksi, ja kun osaaja vihdoin löytyy, on palkkapyyntö reilusti budjetoitua suurempi. Ehkä hieman yllättävästikin koko Euroopan viitekehyksessä, palkkausta koskevat näkemyserot korostuivat Pohjoismaissa.

Yksi leimaavista huomioista on myös, että vaikka alan osaamisen kehittämisen ja päivittämisen tarve on huutava, ilmoittaa vain 30% alalla työskentelevistä saaneensa jotain koulutusta viimeisen kalenterivuoden aikana. Kun ottaa huomioon, että 44% kuitenkin uskoo budjettiensa kasvavan seuraavan vuoden aikana, kohdistuu huomio erilaisiin tapoihin kouluttautua työaikana ja sen ohessa. Ja tämä koskee sekä työantajia että -tekijöitä.

Mitä taitoja rekrytoinneissa nyt korostetaan? Lataa raportti ja lue lisää!

Onko oma osaamisesi rekrykunnossa?

Ohjelmallisen ostamisen koulutus

Digimarkkinoijan sertifikaatti

Digimediamyyjän sertifikaatti

IDM-tutkinto

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää