Icon
Kuoleeko banneri? Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

Kuoleeko banneri?

18.10.2012 | Anu Vuokko, TNS Gallup

Display- eli bannerimainonta ei edelleenkään ole kuolemassa, vaikka skeptisimmät jo pitkään ovat tällaisia povauksia heitelleet. Päinvastoin, banneri elää ja voi hyvin, kertoo tuore Online Advertising 2012 –tutkimus. Kysyttäessä, mitä internet-mainonnan muotoja aikoo käyttää seuraavan 12 kk aikana, Display nousi aiempien vuosien tapaan ykköseksi. Aivan kintereillä tulevat hakusana- ja sosiaalisen median mainonta.

Innostusta sosiaalista mediaa kohtaan ei enää voi laittaa ”hypen” piikkiin. SoMe ei ole mainostajille vain tulevaisuutta, vaan vahvasti jo tätä päivää. Mielenkiintoista on se, että mainostajien näkemykset sosiaalisen median toimivuudesta jakautuvat vahvasti kahtia. Osa kokee, että näkyminen sosiaalisessa mediassa on tuonut hyvin kontakteja, osa taas kokee, että kontakteja ei ole riittävästi tullut ja sosiaalisen median toimivuutta on vaikea todentaa. Lieneekö yksi syy tähän kaksijakoisuuteen itse toteutuksissa? - Hyvin tehty ja perusteellisesti suunniteltu toimii, heikommin tehty ei toimi. Syy voi löytyä myös kohderyhmästä ja tuotteesta: kaikki eivät käytä sosiaalista mediaa, eivätkä kaikki tuotteet sovi sinne.

Ja sosiaalinen media näyttää muuten mainostajien mielissä olevan yhtä kuin Facebook.

Verkkomainonnalla tuntuu yleisesti ottaen pyyhkivän mukavasti. Peräti 77% mainostajista aikoo kasvattaa verkon osuutta markkinointibudjetissaan seuraavan 12 kk aikana. Suurimpana syynä verkon osuuden kasvuun nousee se, että lähes kaikki kohderyhmät ovat jo verkossa ja siksi mainostajienkin on oltava siellä. Hienoa, että tämä perusasia on vihdoin ymmärretty! Verkko koetaan myös edullisemmaksi kuin muut mediat - kun budjetit pienenevät, verkossa samalla rahalla saa enemmän. Mahtaisiko tässä olla jopa mahdollisuus nostaa nettimainonnan hintoja? Tätä pohdittaessa kannattaa kuitenkin olla varovainen – muista medioista nettiin siirtyvällä rahalla kun on entistä enemmän jakajia.

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää