Icon
KonversiO-Optimistit, jakso 4: Tällä kertaa sukelletaan bisneksen ytimeen eli verkkokauppaan Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

KonversiO-Optimistit, jakso 4: Tällä kertaa sukelletaan bisneksen ytimeen eli verkkokauppaan

02.06.2020

Kaupallinen yhteistyö TietoEVRY

KonversiO-Optimistien neljännessä jaksossa pyörimme verkkokaupan ja digiasiakkuuksien ympärillä. Keskustelemme DNA:n ja TietoEVRYn kanssa siitä, onko digitaalinen asiakas parempi kuin kivijalan asiakas.

Tiina Rytkönen vetää DNA:lla digitaalisen palvelukehityksen yksikköä, viimeistä kertaa mukana on myös TietoEvryn johtava konsultti Marko Saarinen. Puhumme vieraiden kanssa muun muassa siitä, miten verkossa voi myydä ilman varsinaista verkkokauppaa ja kuinka digitaalisessa ympäristössä inspiroituminen voi olla hankalampaa kuin kivijalassa. 

"Brändi on läsnä kaikissa asiakaskohtaamisissa. Brändilähettiläinä toimivat kaikki yrityksen edustajat, etenkin asiakaspalvelu."

Minkälainen data on verkkokauppiaalle tärkeää? Mitä konversiopisteitä kannattaa seurata? Mistä brändi koostuu?

Keskustelemme personoinnista, suosittelualgoritmeista ja sisällön kuratoinnista. Tuotesuositukset voivat perustua vajavaiseen datan hyödyntämiseen ja olla tällöin käyttäjälle epärelevantteja, kun taas yksinkertaisempi tuotevalikoiman suodatus tai kuratointi voi palvella paremmin asiakkaan tarvetta. 

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat vieraat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla piinapenkki!

Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää