Icon
Jäsenkyselyn satoa: Aktiivinen työryhmätoiminta antaa työkaluja oman työn suorittamiseen Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

Jäsenkyselyn satoa: Aktiivinen työryhmätoiminta antaa työkaluja oman työn suorittamiseen

20.06.2013

IAB-yhteisöltä kysyttiin palautetta kuluneesta kaudesta sekä kehitysideoita ja tulevaisuuden visioita syksyllä starttaavaa kautta varten. Kyselyyn vastasi reilu 70 IAB:n jäsentä, joista yli 85 % oli aktiivisesti toiminnassa mukana.

Työryhmätoiminta ja verkkosivusto tärkeimmät jäsenedut
IAB:n tärkeimpinä jäsenetuina pidettiin verkkosivustoa oppaineen, suosituksineen ja jäsenyrityksien esittelyineen (37 %) sekä aktiivista työryhmätoimintaa (31 %). Muita hyödyllisinä pidettyjä etuja olivat seminaarit ja tapahtumat, verkostoitumismahdollisuudet sekä IDM-koulutus.

Työryhmätoiminta koettiin merkitykselliseksi oman ammatillisen kehittymisen kannalta (ka.3,3/asteikolla 1-5) sekä digitaalisen markkinoinnin yleisen kehityksen kannalta (ka. 3,6). Työryhmätoimintaa haluttiin myös kehittää ja eri työryhmien asialistoille karttui monia hyviä asioita käsiteltäväksi.

Uutiskirjeeseen tutkimustuloksia ja esimerkkikeissejä
IAB:n verkkosivu-uudistusta pidettiin onnistuneena (ka. 3,5/asteikolla 1-5) ja sivustoa ajantasaisena (ka. 3,5). Tarkempaa palautetta sivustouudistuksesta sekä toiveita uutta sivustoa koskien pääse antamaan syksyllä, kun kartoitamme uuden sivuston kehitystarpeita.

IAB:n uutiskirjettä seurattiin aktiivisesti (ka. 3,8/asteikolla 1-5) ja siihen toivottiin lisää uutisia kotimaisen digimarkkinoinnin kuulumisista, mielenkiintoisista tutkimustuloksista sekä esimerkkikeisseistä. Onnistuneista digiakampanjoista kannattaakin vihjata toimistolle – inspiroivat esimerkit nostavat koko alan statusta!

IAB-toiminnasta työkaluja oman työn suorittamiseen
Vastaajista 73 % koki, että suurin konkreettinen hyöty IAB-jäsenyydestä on se, että saa tietoa digimarkkinoinnin kehityksestä ja markkinoinnin uusimmista suuntauksista. Reilu 60 % vastaajista piti arvokkaimpana hyötynä konkreettisia työkaluja oman työnsuorittamiseen.
Kiitokset kaikille vastaajille – otamme palautteen ja kehitysideat ilolla vastaan, tästä on taas hyvä jatkaa!

By the way, jäsenkyselyn yhteydessä arvotun Kakkugallerian lahjakortin voitti Pilvi Rimmanen (Mediareaktori).
Onnea Pilvi ja makeaa kesää!!

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää