Icon
Infograafi: emojit markkinoinnissa Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

Infograafi: emojit markkinoinnissa

18.11.2014 | Jari Lähdevuori

Visuaalinen viestintä on kovassa nousukiidossa – kenellä nyt olisi muka enää aikaa kirjoittaa viestejä kirjaimista koostellen? Yhtäällä tapahtuu hurjaa kasvua valokuviin ja videoihin perustuvissa palveluissa, jotka saavat kiittää menestyksestään alati paranevaa älypuhelinkantaa. Toisaalla visuaalisuus tunkee mukaan myös tekstimuotoiseen keskusteluun: näemme miten hymiöistä alkunsa saanut trendi on viime aikoina kehittynyt entistä kirjavampaan kuvalliseen esittämiseen niin Facebookin kommenttikentissä kuin WhatsAppin viestiketjuissa.

Keskeisimpiä tekstipohjaiseen keskusteluun uiskennelleita ”kieliä” on emoji, joka syntyi jo 90-luvun loppupuolella Japanissa ja on viime vuosina levinnyt hiljalleen läpi kulttuurien ja kanavien. Kuten nimi antaa ymmärtää – e niin kuin kuva japaniksi ja moji niin kuin kirjain – kyseessä on symboleihin perustuva ”kirjaimisto”. On hymiöitä ja on sydämiä, mutta myös satoja muita, toinen toistaan hämmentävämpiä ja monikäyttöisempiä symboleita.

Syystä tai toisesta juuri emoji on vakiinnuttanut asemansa nuorten ja muiden diginatiivien maailmassa: se on tullut osaksi paitsi arkista kommunikaatiota myös populaarikulttuuriamme. Emoji inspiroi kaikkea musiikkivideoista mainoksiin ja taiteesta tennareihin.

Nyt on siis korkea aika asentaa emoji-näppäimistö älypuhelimeen ja miettiä missä tilanteissa oman brändin viestin saa parhaiten perille selvällä emojin kielellä. Klikkaa kuvaa ja lataa koko infograafi!

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää