Icon
IAB Finlandin puheenvuorot UpSkill -messuilla Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

IAB Finlandin puheenvuorot UpSkill -messuilla

04.03.2021 | iab

UpSkill -messut järjestettiin 3.-4.3. virtuaalitapahtumana, jolla halutaan innostaa uuden oppimiseen ja tuoda esiin erilaisia koulutusmahdollisuuksia. Kuuntele IAB Finlandin puheenvuorot rekrytoinnista, verkkokaupasta sekä podcasteista!

UpSkill ständi

IAB Finland oli mukana järjestämässä messuja ja tarjosi puheenvuoroja seuraavista aiheista:

Paneelikeskustelu: Vinkit työnhakuun & osaamisen kehittämiseen


Keskustelemassa Jaana Kaarela, Barona Luova & Emma Lehtovaara, Dagmar + hostina Pasi Raassina, IAB Finland

Mitkä ovat juuri tällä hetkellä suurimmat muutosvoimat suomalaisissa yrityksissä? Ja miten tämä vaikuttaa yritysten rekrytointiin – siihen minkälaisia kompetensseja yrityksiin haetaan. Puheenvuorossa keskustellaan myös markkinoinnin ja viestinnän osaamisen kartuttamisen keinovalikosta sekä siitä, miten erottautua ja tuoda omaa osaamistaan esille työnhaussa.

Verkkokauppa – mitä uusia taitoja työelämään vaaditaan?

Presentoijat: Toni Kallio, Commerce 8 ja Pasi Raassina, IAB Finland

Tuotteiden ja palveluiden verkko-ostaminen kasvaa nopeammin kuin kukaan olisi osannut ennustaa reilu vuosi sitten. Verkkokaupan trendi on niin voimakas, että se tulee muuttamaan lähes kaikkien toimialojen rakennetta peruuttamattomasti. Samalla verkkokauppa on tuonut uusia osaamisvaateita työntekijöille sekä luonut täysin uusia työtehtäviä. Tässä puheenvuorossa verkkokauppamullistusta valottaa verkko-ostamisen asiantuntijatoimisto Commerce 8:n Toni Kallio IAB:n Pasi Raassinan tukemana.

Toimivan podcastin resepti

Keskustelemassa Juhani Pajunen, Suomen Podcastmedia ja Elsa Kalervo, Bauer Media + hostina Mira Vaurula, IAB Finland

Mitä pitää ottaa huomioon, jos haluaa tehdä hittipodin? Keskustelussa tullaan käsittelemään podcastin konseptia, rakennetta, tuotantoa sekä yleisön löytämistä niin julkaisijan kuin tuottajan näkökulmasta.

Lataa myös Juhanin mainitsema opas Podcastin anatomia Suomen Podcastmedian sivuilta

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää