Icon
Ensimmäinen suomenkielinen Viewability-opas julkaistu Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

Ensimmäinen suomenkielinen Viewability-opas julkaistu

27.11.2018

IAB Finland julkaisi tänään HOT or NOT -seminaarissa Viewability-oppaan. Sen tarkoituksena on kiteyttää lukijalle, mistä online-mainonnan viewabilityssä eli näkyvyydessä on kyse ja millaista kehitystyötä mainonnan toimiala on asian suhteen tekemässä. Tavoitteena on herättää toimialalla keskustelua, jotta kehitystyötä näkyvyyden ympärillä voi tapahtua.

Julkaisu on ensimmäinen suomenkielinen opas viewabilitystä. Se on ensisijaisesti tarkoitettu mainostajien käyttöön, mutta antaa uutta tietoa myös muille toimijoille. Oppaan on laatinut yhteistyössä IAB Finlandin Viewability-työryhmä puheenjohtaja Susanna Reinikaisen johdolla.

”Toivomme, että opas herättää avointa keskustelua ja auttaa miettimään, mitä kukin toimija voi tehdä omalta osaltaan parantaakseen näkyvyyttä. Näitä asioita on nostettu esille oppaassa. Tavoitteena on auttaa kehittämään viewabilityä eli mainonnan näkyvyyttä markkinalla sekä nostaa asiaa esille yhtenä laadukkaan mainonnan mittarina, mainonnan tehokkuuden mittarina.” taustoittaa Susanna Reinikainen, ja jatkaa: ”Opas oli innostavaa tehdä, koska työryhmässä on korkeatasoista osaamista ja edustajia eri puolilta toimialaa: mainostaja-asiakkaita, mediatoimistoja, julkaisijoita ja mittausjärjestelmän toimittajia. Keskustelu on ollut hedelmällistä. Saimme eri näkökulmat toimijoiden kesken esille hyvin ja rakentavasti. Ja siitä lähdimme pohtimaan, että opas voisi olla tarpeen Suomen markkinalle.”

Lataa opas maksutta täältä.

Lisätiedot:
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland, birgitta.takala(a)iab.fi
Susanna Reinikainen, työryhmän puheenjohtaja, Product Strategist, Sanoma Media Finland, susanna.reinikainen(a)sanoma.com

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää