Icon
Digimediamyyjien sertifiointiohjelma käynnistyy Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

Digimediamyyjien sertifiointiohjelma käynnistyy

01.03.2016

Tiedote
1.3.2016

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävä IAB Finland on käynnistänyt erityisesti digimediatilan myyjille suunnatun sertifiointiohjelman. Ohjelman tavoitteena on helpottaa digitaalista murrosta kasvattamalla mediamyyjien digiosaamista sekä tarjota mediataloille tapa osoittaa myyjiensä ammattitaito. IAB Finlandin kumppanina sertifiointiohjelmassa toimii Saranen Consulting.

Sertifiointiohjelma järjestetään neljä kertaa vuodessa, ja siihen sisältyy kuusiviikkoinen itseopiskelujakso sekä kaksituntinen tentti. Tänään 1.3. alkaneella ensimmäisellä kurssilla opiskelee yhteensä 19 mediamyyjää useista mediataloista.

Digimediamyyjien sertifiointiohjelma on lähtöisin Yhdysvalloista, jossa IAB US on sertifioinut jo yli 6 000 digimyynnin ammattilaista. Ruotsissa ohjelma käynnistettiin vuoden 2015 alussa, ja siellä sertifiointi sai valtavan suosion: ensimmäisen vuoden aikana sertifioitiin yli kaksisataa mediamyyjää.

Sertifiointiohjelmaan kuuluu laaja, nimenomaan Suomen markkinaan sovitettu itseopiskelumateriaali, johdantoluento sekä tentti. Opinnoissa perehdytään digimedian ekosysteemiin, digitaalisiin mainosmuotoihin ja niiden tavoitteisiin sekä mainosteknologiaan.

”Mediat muuttuvat kiihtyvässä tahdissa, ja moni mediamyyjä joutuu nyt perehtymään myös digimainonnan myyntiin. On hienoa, että saimme jo ensimmäiselle kurssille mukaan näin suuren joukon suomalaisia mediamyyjiä. Sertifikaatti on osoitus ammattitaidosta ja merkki siitä, että yritys on ylpeä osaajistaan”, sanoo IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.

Lue lisää sertifiointiohjelmasta täällä

Lisätiedot: Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, birgitta.takala(a)iab.fi

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää